social media

Hashtagi na Facebooku – tak czy nie?

Wygląda na to, że Facebook zaczął ostatnio forsować dobrze znany diament na Instagramie i Twitterze. Stąd pytanie…

Hasztagi Facebooka tak czy nie?

Platforma zawiera pewne innowacje, które sugerują, że temat hashtagów na Facebooku powinien odzyskać znaczenie. A jeśli nauczyliśmy się jednej rzeczy z przeszłości, to to, że każda marka korzysta z funkcji, które platforma obecnie chce wyróżnić. Prowadzi to do przypuszczenia, że ​​Facebook nagradza użytkowników i pozytywnie wpływa na algorytm. Ostatecznie oznacza to większy zasięg, lepszą widoczność, więcej możliwości interakcji! Ale jakie następstwa sugerują tę zmianę?

Hashtag w tekście postu

Jeśli używasz hashtagów tekstowych w poście, Facebook sugeruje znane hashtagi,
a nawet pokazuje poprzednie posty na ten temat. Ta funkcja jest już znana z Instagrama, filii Facebooka, gdzie jest również często używana przez użytkowników. Ułatwia to znalezienie odpowiedniego tematycznie hasztagu, który również jest popularny. W tym miejscu należy również skupić się na tematyce. Nieodpowiedni hashtag, taki jak 
B. # zachód słońca pod zdjęciem produktu, algorytm ocenia jako niewłaściwy i nieistotny,
a tym samym ogranicza widoczność marki.

Powiadomienie o postach z hashtagami

Niektóre platformy zgłaszają, że użytkownicy otrzymują nawet informację o poście
z hashtagiem w powiadomieniach po użyciu samego hashtagu („#sunset, o którym ostatnio pisałeś, ma nowy post”). Podobna funkcja istnieje już od dłuższego czasu na platformie biznesowej LinkedIn. Kopiowanie dobrze działających funkcji od konkurentów nie byłoby niczym nowym dla Facebooka.

Wyszukiwania hashtagami zyskują na znaczeniu

Ta funkcja istnieje na Facebooku od dawna, ale do tej pory prawie nie była używana. Jednak dwie nowe funkcje wspomniane powyżej oraz ogólne zwiększenie trafności hashtagów na Facebooku sprawiają, że ta funkcja jest ważniejsza.

I teraz?

Hasztag Facebooka How-To

Aby w przyszłości nie pojawiały się tylko posty z 20 różnymi hashtagami, które
w rzeczywistości tylko niszczą zasięg, oto kilka wskazówek od nas:

1. Markowe hashtagi

Użyj własnych hashtagów marki: #dizajnersi
Są one wyjątkowe i oferują Twojej społeczności doskonałą okazję do znalezienia wpisów od Ciebie.

2. Hasztagi społeczności

Zainspiruj się swoją społecznością i używaj hashtagów niszowych, a nie ogólnych, aby nie zgubić się w tłumie, ale raczej wyróżnić się w niszy.

3. Wielkie i małe litery

Jeśli chcesz użyć kombinacji kilku słów jako hashtagu, zaleca się oddzielenie poszczególnych słów wielkimi literami. Z jednej strony zwiększa to czytelność i pozwala uniknąć błędnych założeń.

4. Odniesienie do marki

Wybrane przez Ciebie hashtagi powinny zawsze odnosić się do Twojej marki. Idzie to w parze z używanymi hashtagami społeczności.

5. Proste hashtagi

Nawet jeśli kombinacje słów są możliwe, radzimy używać prostych hashtagów, ponieważ są one zwykle łatwiejsze do zapamiętania. Dlaczego? Twoim celem powinno być skłonienie użytkowników do wyszukania go i znalezienia Twoich postów.

6. Liczba hashtagów

Jeśli chodzi o liczbę hashtagów, wisienką na torcie jest zwięzłość. Nie ma żadnych informacji według Facebooka, ale użyteczność nie powinna ucierpieć z powodu narzędzia zasięgu hashtagów. Dlatego zawsze myśl o czytelności i używaj hashtagów w tekście, gdy tylko jest to możliwe. Jeśli to zrobisz, maksymalnie powinno być 2-3 z nich. Jeśli zdecydujesz się na więcej na końcu postu, naszym zdaniem liczba nie może być większa niż pięć.

7. Bez znaków interpunkcyjnych

Powinno to być znane, ale wciąż widzimy to wielokrotnie, więc oto wniosek: Hashtagi nie działają ze znakami interpunkcyjnymi. Wyjątkowo prosimy pisać bez kropki lub przecinka.

Comments are closed.