facebook-reklama (5)

Potrzebujesz pomocy w SOCIAL MEDIACH?

MARKETING W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH NA FACEBOOKU

Facebook jest martwy, naprawdę? Może się tak zdarzyć, że wszystkie inne kanały mediów społecznościowych wydają się już teraz wyprzedzać – ale liczba użytkowników mówi sama za siebie . Nie jesteś jeszcze do końca przekonany? Więc zacznijmy od początku…

CZY FACEBOOK NADAL JEST POTRZEBNY DLA FIRMY?

Według oficjalnych danych ponad 1,6 miliarda ludzi na całym świecie korzysta codziennie
z Facebooka. Ponadto współczynniki otwierania wiadomości z bota Facebook Messenger są bardzo wysokie.

Należy teraz odpowiedzieć na pytanie, czy Facebook jest nadal opłacalny dla firm. 
Z drugiej strony marketing na Facebooku jest naprawdę opłacalny tylko wtedy, gdy kryje się za nim strategia . Powinieneś zadać sobie między innymi pytanie…

  • jakie są konkretne cele?
  • kim jest grupa docelowa?
  • jakie środki można zastosować, aby osiągnąć cel?
  • jak konkurencja korzysta z Facebooka?

Wejście w marketing na Facebooku bez planu nie jest dobrym pomysłem – wiemy to już
z każdej formy marketingu w mediach społecznościowych bez wyjątku. Czas to pieniądz, dlatego oferujemy naszym klientom stworzenie profesjonalnej strategii SMM. Jeśli chcesz przejść od 0 do 100 w sieci społecznościowej, czekamy na wiadomość od Ciebie. SKONTAKTUJ SIĘ TERAZ

GŁÓWNE KORZYŚCI PŁYNĄCE Z MARKETINGU NA FACEBOOKU

Facebook jako narzędzie marketingowe – ale co to właściwie przynosi ? W świecie marketingu jest już wystarczająco dużo niejasnych stwierdzeń, więc oto w skrócie największe korzyści płynące
z marketingu na Facebooku :

  • Na Facebooku możesz nawiązać bezpośredni kontakt z klientami
    i uzyskać autentyczną informację zwrotną .
  • Każdy fan Facebooka może stać się autentycznym ambasadorem Twojej firmy.
  • W Messengerze możesz używać chatbotów, aby dokładnie odpowiadać na pytania swoich potencjalnych klientów.

Oczywiście w praktyce korzyści te nie spadają tylko z nieba. Abyś mógł budować pozytywny wizerunek marki za pośrednictwem strony internetowej swojej firmy, wymagane jest zaangażowanie: Skontaktuj się z użytkownikami. Reaguj na pytania, krytykę, komentarze itp.

Na przykład: Zakład mięsny Tomaszny pokazuje, jak to się robi:

Kilkaset polubień i komentarzy, co przekłada się na: Interakcje z postem a co za tym idzie – większy zasięg

I tak jesteśmy w samym środku naszych praktycznych wskazówek dotyczących marketingu na Facebooku.

10 PORAD MARKETINGOWYCH NA FACEBOOKU DLA FIRM

Zbieraj polubienia, wysyłaj sporadyczne posty? Nudne i nieefektywne. W poniższych 10 wskazówkach dotyczących wszystkiego, co dotyczy Facebooka dla firm, pokażemy, jak od samego początku możesz to zrobić lepiej .

1. POZNAJ MOŻLIWOŚCI: MARKETING KOMUNIKATORÓW

Tylko ci, którzy wiedzą, jakie mają opcje, mogą je w pełni wykorzystać. Dlatego pierwszym krokiem jest dokładne zapoznanie się z funkcjami i narzędziami, które oferuje Facebook. Jeśli już to wszystko wiesz, możesz przejść od razu do następnego punktu.

STRONA FIRMY

Fanpage na Facebooku jest sercem każdej strategii marketingowej Facebooka. Jasne, ponieważ Twoi fani potrzebują jakiegoś centralnego punktu kontaktowego . Samo stworzenie takiej strony nie wystarczy.

Na tej stronie dostarczasz wysokiej jakości treści i wchodzisz w interakcje
z użytkownikami . Możesz tam na przykład organizować konkursy lub publikować ekskluzywne treści, które nie są dostępne na żadnym innym kanale.

MARKETING NA MESSENGERZE

Marketing na Messengerze nie jest już wskazówką poufną, ale cennym narzędziem, które może pomóc w generowaniu potencjalnych klientów jak żadne inne . 
W ramach Facebook Messenger Marketing możesz przekonać indywidualnie dopasowaną usługą i treścią. Podobnie jak reklamy na Facebooku, Messenger jest narzędziem, bez którego marketing na Facebooku nie ma sensu. 

REKLAMY NA FACEBOOKU

Oczywiście istnieje możliwość umieszczenia płatnej reklamy na Facebooku. Reklamy te odgrywają kluczową rolę, ponieważ generowanie leadów na poziomie organicznym staje się coraz trudniejsze. Reklamy na Facebooku umożliwiają (re) targetowanie i promowanie treści w bardzo ukierunkowany sposób , między innymi dzięki pikselowi Facebooka : zintegrowany z kodem źródłowym strony docelowej, umożliwia śledzenie działań i w ten sposób adresowanie osób, które są zdecydowanie zainteresowane.

HISTORIE NA FACEBOOKU I INNE FORMATY PUBLIKACJI

Treść jest tak dobra, jak format, w jakim jest prezentowana. Facebook oferuje wiele różnych opcji publikowania :

  • artykuły tekstowe i błyskawiczne, które nie wymagają nawet opuszczania aplikacji
  • posty z linkami
  • zdjęcia
  • filmy: na żywo
  • gify
  • przypięte posty, które są u góry Twojej własnej strony na Facebooku
  • historie

W szczególności powinieneś zwracać uwagę na historie na Facebooku i ogólnie format wideo , jeśli jest odpowiedni dla twoich treści. Treści wizualne są nadal najlepiej odbierane.

GRUPY NA FACEBOOKU

W grupie na Facebooku nacisk kładziony jest na czynnik społeczności . Tam fani mogą wymieniać się pomysłami między sobą lub z Tobą jako firmą. Każdy, kto tu trafia, zwykle zna już Twoją markę. 

2. ZDEFINIUJ CELE STRATEGII MARKETINGOWEJ

Zbieranie polubień nie powinno być głównym celem marketingu na Facebooku, to na razie nic nowego. Dlatego pierwszym krokiem musi być ustalenie konkretnych celów, które znacznie wykraczają poza te ogólne punkty. Musisz wiedzieć, dokąd zmierzasz ze swoimi działaniami marketingowymi na Facebooku, ponieważ jest to jedyny sposób na określenie znaczących podetapów.

Nawiasem mówiąc, nie wystarczy raz zdefiniować celu, a potem uparcie trzymać się tego planu. Cele mogą (i muszą) zmieniać się w czasie. To z kolei może oznaczać, że
w realizacji konieczne są inne środki.

Definiowanie celów dla marketingu na Facebooku – to także realistyczna alokacja dostępnych zasobów . Najbardziej precyzyjna strategia jest bezużyteczna, jeśli
w połowie zabraknie Ci czasu i pieniędzy.

3. SKONFIGURUJ STRONĘ FIRMOWĄ – WERYFIKACJA

Utworzenie strony na Facebooku nic nie kosztuje. Facebook prowadzi Cię przez proces konfiguracji krok po kroku, więc proces ten nie jest zbyt skomplikowany.

Podczas tworzenia strony firmowej definiujesz następujące punkty:

  • odpowiednia kategoria – tutaj wybierz uważnie!
  • sensowny opis firmy
  • Informacje o ochronie danych i nadruku
  • role administracyjne – kto ma uprawnienia w serwisie?
  • nazwa strony – w razie potrzeby możesz ją później zmienić
  • CTA – zażądaj akcji odpowiednim przyciskiem.

Każda firma chciałaby mieć niebieski ptaszek obok nazwy strony . Niestety nie możesz po prostu się o to ubiegać. Na Facebooku weryfikacja ta oznacza tylko:

„Niebieską plakietkę weryfikacyjną przyznajemy autoryzowanym markom, firmom medialnym i osobom publicznym”.

To jednak nie koniec świata, bo szary czy niebieski haczyk nie jest bynajmniej jedynym sygnałem, dzięki któremu można wzbudzić zaufanie.

# 4 IDEALNE ZDJĘCIE W TLE STRONY FIRMOWEJ NA FACEBOOKU

Zdjęcie w tle, nie może być takie trudne? Z takim nastawieniem zostawiasz na torze duży potencjał.

Najpiękniej jest, gdy zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe wzajemnie się uzupełniają – o ile oba zdjęcia nie są od siebie zbytnio zależne. To ma znaczenie, czy obrazy pojawiają się na komputerze, czy w widoku mobilnym . Lepiej nie polegać na tym, że połączenie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle jest zawsze wyświetlane w zaplanowanych proporcjach na różnych urządzeniach.

Mówiąc o proporcjach:

  • Zdjęcie profilowe – 170 x 170 pikseli (komputer) lub 128 x 128 pikseli (widok mobilny)
  • Zdjęcie w tle – 640 x 360 pikseli (komputer) lub 851 x 315 pikseli (widok mobilny)

5. USTAW GRUPĘ DOCELOWĄ

Nie ma miejsca docelowego bez grupy docelowej! Na Facebooku można to bardzo precyzyjnie zawęzić, w tym poprzez tak zwaną publiczność podobną . Dane demograficzne i określone zainteresowania to tylko dwie zmienne, których możesz użyć do określenia docelowych odbiorców. W tym miejscu najlepiej podać jak najwięcej szczegółów: Jakie szczegóły charakteryzują personę Twoich kupujących?

Możesz także retargetować poprzez opcje grup docelowych na Facebooku. Innymi słowy: odfiltruj istniejących potencjalnych klientów i przedstaw im spersonalizowane reklamy . Oznacza to, że takie osoby otrzymują tylko reklamy, które z dużym prawdopodobieństwem uznają za interesujące. Jeśli następnie umieścisz w reklamie sensowne wezwanie do działania , może to stać się prawdziwym wzrostem liczby potencjalnych klientów i, w najlepszym przypadku, oczywiście, oznaczać więcej konwersji .

Kilka słów o grupach docelowych: w zależności od tego, kim jest Twoja grupa docelowa, ma to wpływ na idealny czas publikacji.

Trafienie w idealny czas dnia, aby pisać na Facebooku post jest niemożliwe. Zamiast tego powinieneś korzystać ze statystyk dotyczących działań użytkowników, które Facebook tak chętnie dostarcza. Poza tym pomaga tylko jedno: test, test, test.

6. MARKETING TREŚCI NA FACEBOOKU – WŁAŚCIWY SPOSÓB

Każdy może udostępniać treści na Facebooku. Udostępniać treści, które są rzeczywiście klikane, udostępniane, polubione lub komentowane ? Oczywiście nie każdy może. Jeśli chcesz generować aktywnych fanów swoją obecnością na Facebooku , musisz zaoferować rozpoznawalną wartość dodaną .

I nie da się obejść aktywnych obserwujących, jeśli strona ma mieć określony zasięg – jest mnóstwo „martwych” stron na Facebooku.

Potrzebujesz więc wyjątkowej, naprawdę dobrej treści . Tworzenie tych treści dla mediów społecznościowych wymaga kreatywności, wytrwałości i przede wszystkim dobrej zabawy. Publikowanie w celu wysłania posta nie jest celem strategii marketingowej!

Aby było jaśniej na przykładzie:

Temat ochrony środowiska jest obecnie (na szczęście) wszechobecny. Załóżmy, że chcesz napisać artykuł na blogu dotyczący:

  • Nie: Wszyscy znają wskazówki typu „mniej odpadów z tworzyw sztucznych” lub „jedz mniej mięsa”. Nie byłaby to wyjątkowa treść, ale po prostu kolejny wkład do tej samej treści.
  • Tak: Wymagane są konkretne fakty i informacje: Ile CO2 faktycznie oszczędzasz, używając określonej alternatywy? I tak dalej i tak dalej.

Wyślij teasery do treści artykułu w poście na Facebooku i zakończ wezwaniem do działania . Może to być prośba o kliknięcie, komentarz lub coś podobnego. – najważniejsze jest to, aby jasno komunikować, jaki może być następny krok. Na przykład Google zadaje proste pytanie decyzyjne:

Zaletą mediów społecznościowych jest to, że nie zawsze muszą być gorzko poważne . Następny przykład nie ma wartości dodanej informacyjnej, ale nadal jest magnesem dla interakcji:

Bądźmy szczerzy: ile razy wszyscy oznaczyliśmy kogoś w komentarzach do zabawnego posta na Facebooku? Proszę bardzo – promowanie interakcji nie musi być trudne. Najważniejsze jest to, że zależy to po prostu od zrównoważonej mieszanki treści . Promocyjne lub informacyjne, pouczające lub zabawne: o ile równowaga jest odpowiednia, możesz przetestować prawie wszystko.

7. ZAPLANUJ POSTY NA FACEBOOKU

Wisienka na torcie: plan redakcyjny . Tam ustalasz między innymi …

  • które posty powinny być publikowane i kiedy
  • kto jest odpowiedzialny za wysyłanie
  • kto zajmie się publikacją, gdy tylko pojawi się ona online
  • jak reklamowany jest post

Aby niczego nie stracić z oczu, narzędzia planowania są idealne. Jest to szczególnie ważne, jeśli za witrynę odpowiada kilka osób. Nawiasem mówiąc, możesz trochę ułatwić sobie życie, klikając najpierw „Zaplanuj” zamiast „Opublikuj” dla nowo utworzonych postów . Teraz możesz planować swoje ogłoszenia w widoku administracyjnym w zakładce „Zaplanowane Posty” .

8. PROMUJ POSTY ZA POMOCĄ REKLAM NA FACEBOOKU

Wszystkie te piękne posty wymagają uwagi, nie ma co do tego wątpliwości! Działa to najlepiej dzięki ukierunkowanej reklamie na Facebooku , ponieważ
w ten sposób docierasz przede wszystkim do osób naprawdę zainteresowanych.

Reklama social media na Facebooku niekoniecznie musi dużo kosztować, a dzięki targetowaniu grupy docelowej przynosi maksymalne korzyści. Dzięki reklamom na Facebooku możesz wybierać między:

  • dzienny budżet
  • różne formaty reklam, takie jak karuzela czy pokaz slajdów
  • konkretne cele kampanii
  • formaty reklam (kampania, grupa reklam lub pojedyncza reklama)

9. PRZEANALIZUJ KONTO BIZNESOWE ZE STATYSTYKAMI GRUP DOCELOWYCH

Jeśli prowadzisz firmową stronę na Facebooku, powinieneś wykorzystać każdą okazję. W końcu możesz stać się lepszy tylko wtedy, gdy wiesz, co działa, a co nie.

Narzędzia analityczne ( Audience Insights ) udostępniane przez Facebooka pokazują na przykład, jaki wkład miał jaki zasięg lub jakie reakcje zostały mu udzielone. Zwróć szczególną uwagę na dane dotyczące interakcji z postem. Tutaj możesz zobaczyć, na przykład, o której godzinie użytkownicy najintensywniej wchodzili w interakcję z postem – ważny element nauki przy kolejnych postach!

10. WYKORZYSTUJ TRENDY NA FACEBOOKU

Masz idealną strategię dotyczącą treści, wszystko idzie dobrze, a teraz przychodzimy
i mówimy, że praca nadal się nie kończy ? Cóż, faktem jest, że praca w mediach społecznościowych zawsze idzie w parze z wyczuciem trendów

Na przykład w przypadku Facebooka ważna jest treść wizualna . Obrazy, a przede wszystkim treści wideo, prawdopodobnie staną się jeszcze ważniejsze w ciągu najbliższych kilku lat niż obecnie.

Na poziomie komunikacji możemy się również spodziewać pewnych zmian w Facebook Messengerze . Facebook nieustannie pracuje nad połączeniem wszystkich swoich usług tak płynnie, jak to tylko możliwe. Bezpośrednie czatowanie z kontaktami z Instagrama
w Facebook Messenger: Cokolwiek poza czystą wizją przyszłości.

Nie chodzi więc o to, czy w ciągu najbliższych kilku lat wiele się zmieni na Facebooku. Zamiast tego powinieneś ciągle zadawać sobie pytanie, jak najlepiej zintegrować innowacje ze swoją strategią marketingową na Facebooku .

JAKIE SĄ KOSZTY ZWIĄZANE
Z MARKETINGIEM NA FACEBOOKU?

Same strony na Facebooku nic nie kosztują i każdy może je stworzyć. W jakim stopniu potrafisz przewidzieć, jakie koszty spowoduje marketing na Facebooku? Bardzo łatwo:

  • Reklamy na Facebooku wymagają określonego budżetu . To może być 10 zł lub 100 – to zależy od Ciebie. Asortyment, który powstaje dzięki osiągnięciu tego w sposób organiczny, jest dziś prawie niemożliwy.
  • Strategia i koncepcja zajmują dużo czasu, jeśli robisz wszystko dokładnie.
  • Profesjonalna treść nie tworzy się sama, jest też czasochłonna.
  • Dodatkowo są koszty nagród, jeśli chcesz od czasu do czasu zorganizować konkurs na Facebooku.

Wszystkie te indywidualne czynniki wpływają na budżet marketingowy. Niestety nie da się tego uogólnić, do jakiego stopnia wydatki się zatrzymają. Z reguły im większa firma, tym wyższe miesięczne koszty marketingu na Facebooku. Niezależnie od budżetu ważne jest, aby traktować marketing na Facebooku jako poważne zadanie. Jeśli chcesz od czasu do czasu zainwestować kilka godzin, daleko nie zajdziesz. Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami już teraz .

PRAWIDŁOWE KORZYSTANIE
Z FACEBOOKA: DOSKONAŁA STRATEGIA MARKETINGOWA FACEBOOKA

Otwórz Facebooka, opublikuj post, zamknij Facebooka – wiele firm nadal zajmuje się marketingiem na Facebooku i jest zdziwiona, że nie przynosi to pożądanego sukcesu. 
W rzeczywistości logiczne jest, że marketing w mediach społecznościowych na Facebooku to system składający się z kilku trybów , z których wszystkie muszą się ze sobą zazębiać:

  • Zwrócenie uwagę
  • Tworzenie i promowanie treści
  • Autentyczna komunikacja z klientami i zainteresowanymi stronami
  • Zwiększanie współczynniki interakcji
  • Generowanie leadów
  • Przeniesienie świadomości na firmową stronę internetową

Aby wszystkie te czynniki bezproblemowo współpracowały ze sobą i zapewniły Twojej obecności na Facebooku zasięg, na jaki zasługuje , konieczne jest wprowadzenie wielu ulepszeń. Jednak opłaca się, bo dobry marketing na Facebooku zyskał już wiele.