Chciałbyś zwiększyć swoją obecność w świecie digitalu, zwiększyć widoczność i zasięg swojej działalności, zdobyć trwałe i istotne pozycje w rankingu Google oraz skutecznie zwiększyć konwersję na Twojej stronie internetowej? Twoje marzenia mogą się spełnić dzięki solidnej i dobrze przemyślanej strategii SEO.
Skoncentrowana na celu strategia SEO stanowi fundament Twojego sukcesu w świecie cyfrowym i umożliwia bezpośrednią komunikację z Twoją grupą docelową. Ale czym tak naprawdę jest strategia SEO, jakie podstawowe elementy zawiera i jak wygląda w praktyce? To ekscytujące pytania, na które znajdziesz odpowiedź poniżej.
CZYM JEST STRATEGIA SEO?
Strategia SEO to kompleksowy plan działań mających na celu zoptymalizowanie Twojej witryny internetowej pod kątem wyszukiwarek, takich jak Google. W skrócie, chodzi o dostosowanie Twojej strony do wymagań algorytmów wyszukiwarki, aby zdobyć lepsze pozycje w wynikach organicznych.
Strategia SEO zawsze zaczyna się od analizy status quo. Wyznaczanie celów i analiza konkurencji to również ważne elementy profesjonalnej strategii SEO. Ale o tym za chwilę.
Ostatecznie można powiedzieć, że strategia SEO to narzędzie do planowania, które strategicznie umieszcza witrynę wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
CO ZAWIERA STRATEGIA SEO?
Strategia SEO jest podzielona na kilka podrzędnych elementów, które są równie ważne:
Analiza aktualnego stanu (np. rankingi Google, indeksowanie, technologia itp.)
Definicja celu
Określenie grupy docelowej i analiza grupy docelowej
Analiza konkurencji
Badanie słów kluczowych i strategia słów kluczowych
Planowanie treści i tworzenie planu redakcyjnego
Planowanie wdrożenia
Ocena
Optymalizacja
Strategia SEO jest zawsze opracowywana indywidualnie dla każdego klienta iw ścisłej współpracy. Rezultatem jest dostosowana koncepcja SEO, zdolna do osiągnięcia następujących celów:
większa widoczność
ulepszone rankingi
bardziej stabilne strony (np. kiedy są aktualizacje)
wyższy zakres
więcej uwagi
wyższa jakość doświadczenia użytkownika
zwiększony ruch
więcej konwersji, takich jak sprzedaż lub potencjalni klienci
Podstawowe elementy strategii SEO obejmują:
Badanie słów kluczowych: Wyszukiwanie i analiza słów kluczowych, które są istotne dla Twojej branży i są często używane przez Twoją grupę docelową w wyszukiwarkach. Wybieranie odpowiednich słów kluczowych pozwoli Ci zoptymalizować zawartość witryny.
Optymalizacja na stronie: Poprawa struktury i zawartości Twojej witryny, aby była bardziej zrozumiała dla wyszukiwarek. Dotyczy to m.in. zoptymalizowania tytułów stron, opisów meta, treści i nagłówków.
Budowanie linków: Tworzenie strategii budowania linków, czyli zdobywanie wartościowych linków z innych witryn internetowych do Twojej. To pomoże w zwiększeniu autorytetu Twojej strony w oczach wyszukiwarek.
Optymalizacja prędkości ładowania strony: Upewnienie się, że Twoja witryna jest szybka i responsywna, aby zapewnić pozytywne doświadczenie użytkownikom i zadowolenie wyszukiwarek.
Tworzenie wartościowej treści: Publikowanie wysokiej jakości i wartościowej treści na Twojej witrynie, która przyciągnie użytkowników i zbuduje zaangażowanie. To pomoże w pozyskaniu naturalnych linków i poprawi pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Pamiętaj, że strategia SEO to proces długoterminowy, który wymaga cierpliwości, ciągłej analizy i optymalizacji. Jeśli skutecznie wdrożysz dobrze przemyślaną strategię SEO, możesz osiągnąć zauważalne rezultaty, zwiększając widoczność, ruch na stronie i konwersję, co przyczyni się do sukcesu Twojego biznesu online.
NA CZYM SKUPIA SIĘ STRATEGIA SEO?
Strategia SEO działa na różnych poziomach i w różnych obszarach serwisu. Dlatego strategia SEO jest ważna dla zwiększenia liczby odwiedzających. W ostatecznym rozrachunku głównym celem wysokiej pozycji w Google jest większa liczba wejść i lepszy ruch. Podstawą tego jest widoczność i zasięg. Dwa podstawowe elementy do zaplanowania i osiągnięcia dzięki strategii SEO.
Po uzyskaniu ruchu w witrynie ważne jest, aby współczynnik odrzuceń był jak najniższy. Możesz to zrobić, oferując odwiedzającym technicznie funkcjonalną, łatwą w obsłudze i dobrze skonstruowaną stronę z ekscytującą zawartością. Celem jest zaspokojenie potrzeb Twojej grupy docelowej i spełnienie ich oczekiwań.
W tym kontekście należy również wspomnieć o wydłużeniu pobytu, ponieważ środkami strategii SEO nie tylko chcesz zapobiec „odskoczeniu”, ale także zwiększyć długość pobytu. Im dłużej odwiedzający się rozgląda i uzyskuje informacje od Ciebie, tym większe prawdopodobieństwo konwersji, co oznacza, że osiągnęliśmy już cel końcowy dobrze przemyślanej strategii SEO.
Jeśli masz duży przepływ odwiedzających, mniej skoków i dłuższy pobyt, przekształcenie potencjalnego klienta w klienta jest w zasięgu ręki. Interakcja odwiedzającego jest ostatecznym celem każdej strategii SEO. A co najlepsze: jeśli wszystkie wymienione czynniki zostały zoptymalizowane ze strategią SEO, Google również pozytywnie oceni Twoją witrynę, a Twoje rankingi automatycznie wzrosną.
JAK WYGLĄDA STRATEGIA SEO?
Strategia SEO zaczyna się od przemyślanego przygotowania i odnotowania aktualnego stanu. Weź pod uwagę techniczne aspekty swojej witryny, takie jak czas ładowania, stabilność witryny, obecność na urządzeniach mobilnych, indeksowanie, uporządkowane dane, struktura witryny i nawigacja. Przyjrzyj się także treściom (i zduplikowanym treściom), rankingom słów kluczowych, odczuciom użytkowników, trendom ruchu i intencjom wyszukiwania użytkowników. Dopiero po zarejestrowaniu sytuacji wyjściowej będziesz w stanie określić odpowiednie cele w kolejnym kroku.
Podczas definiowania celu strategii SEO pojawia się pytanie, co tak naprawdę chcesz dzięki niej osiągnąć. Ważne jest, aby strategia SEO wspierała Cię w projekcie w znaczący sposób i nie oznaczała niepotrzebnej dodatkowej pracy, ponieważ dobrze ugruntowana strategia SEO wymaga czasu i cierpliwości.
Kiedy już zapiszesz swoje cele na papierze, spraw, aby były one mierzalne. Aby móc ocenić rzeczywiste korzyści ze strategii SEO, potrzebujesz solidnych liczb. Osiąga się to za pomocą tak zwanych KPI lub Key Performance Indicators. Obejmuje to na przykład współczynnik konwersji, który porównuje odwiedzających do liczby transakcji. Odpowiednie dane można znaleźć w narzędziach analitycznych, takich jak Google Analytics .
W kolejnym kroku strategii SEO masz do czynienia z konkurencją, aby z jednej strony móc ocenić, gdzie stoisz na rynku, a z drugiej wyczuć najważniejsze rzeczy w swoim otoczeniu i rozpoznać co ceni twoja grupa docelowa. Mówiąc o grupie docelowej. Określenie grupy docelowej i analiza grupy docelowej są również częścią tej części strategii SEO. Kim są Twoi klienci? Jakie mają życzenia, marzenia i cele oraz jakie wyzwania stoją przed nimi? W procesie możesz wykorzystać ankiety lub badania do stworzenia persony zakupowej, czyli szczegółowego opisu „idealnego klienta”.
Po części „teoretycznej” przechodzi się do praktyki. Czas na badanie słów kluczowych w strategii SEO. W tym celu szukasz odpowiednich słów kluczowych, które Twoja grupa docelowa wprowadza do Google, aby znaleźć rozwiązanie istniejącego problemu. W takim przypadku rozwiązanie to znajdziesz na swojej stronie internetowej. Dzisiejsze badanie słów kluczowych może być dość złożone i należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Wysoka liczba wyszukiwań już dawno przestała być kryterium optymalizacji strony pod odpowiednie słowo kluczowe. Najpóźniej w tym momencie warto pomyśleć o pozostawieniu strategii SEO ekspertowi takiemu jak my, renomowanej agencji SEO Dizajnersi. Wspólnie przeprowadzimy Cię przez wszystkie etapy strategii SEO i naprawdę zapewnimy Ci przewagę w Google. Nie,
Ale wróćmy do strategii SEO. Po zidentyfikowaniu odpowiednich słów kluczowych następnym krokiem jest skonfigurowanie strategii treści. Tutaj określasz, jakie treści chcesz utworzyć dla jakich wyszukiwanych haseł i kiedy je opublikować. Na końcu znajduje się plan redakcyjny z kolorową mieszanką tekstów SEO, artykułów na blogu, opisów produktów, newsletterów itp. Ważne: Jeśli masz już treści na swojej stronie, ważne jest, aby przyjrzeć się im z bliska. Może treść można zoptymalizować, rozszerzyć lub lepiej usunąć.
Ostatecznie każda profesjonalna strategia SEO obejmuje regularną ocenę i optymalizację. Jeśli jednak strategia SEO działa, nie jest to powód do podniesienia stóp. Ponieważ w cyfrowym świecie wszystko jest nieustannie unowocześniane, należy regularnie sprawdzać status quo i w razie potrzeby dostosowywać strategię SEO. Dzięki temu zawsze jesteś o krok przed konkurencją.
Każdy, kto pracuje w jakikolwiek sposób w marketingu online, widział ogromne postępy, jakie poczynił AI ChatGPT. Obecnie toczy się otwarta bitwa między Microsoft Bing a Google o dominację w wyszukiwaniu AI. Moim zdaniem jest to bardzo duża bitwa PR, która nie będzie miała wiele wspólnego z dalszymi poszukiwaniami. Zawsze lubię być kimś, kto zagląda w kryształową kulę i analizuje rozwój wydarzeń – jako historyk też uczyłem się tego systematycznie – więc dzisiaj dostajesz moje trzy grosze w temacie „AI i wyszukiwarki”. Wszystko sprowadza się do zadawania właściwych pytań, a odpowiedzi przyjdą same!
Jaki jest status AI i Google?
Sztuczna inteligencja, zwana także AI, została wykorzystana w wyszukiwarkach Google już od 2015 roku. Jako podstawowa technologia używana jest Rankbrain, która jest stosowana głównie do wewnętrznego przetwarzania haseł wyszukiwanych przez użytkowników, w celu dostarczania lepszych wyników. Jednakże, Google zaczyna coraz bardziej korzystać z AI w celu zapewnienia wysokiej jakości wyników i w innych obszarach. Konkurent Bing od Microsoftu również rozwija swoją technologię AI i teraz posiada startup AI w swoich szeregach, który zapewnia bardzo dobre wyniki.
ChatGPT to również sztuczna inteligencja, która jest łatwa w obsłudze dzięki swojemu interfejsowi czatu. Jest w stanie pisać teksty, streszczać je i odpowiadać na pytania w sposób, który na pierwszy rzut oka nie różni się od ludzkiej odpowiedzi.
Dlaczego Google dopiero teraz ogłosił funkcję wyszukiwania AI?
Google jest bardzo skupione na zadowoleniu użytkowników, ponieważ nawet niewielka liczba złych wyników wyszukiwania może skłonić ich do zmiany i pozostania z konkurencją. To byłby katastrofalny wynik dla Google, którego firma chce uniknąć. Jednym z największych problemów dla wyszukiwarek jest zwracanie nieprawidłowych lub niewłaściwych odpowiedzi, co może skutkować poważnym uszczerbkiem na reputacji.
Ci, którzy korzystają z ChatGPT, mogą zauważyć, że odpowiedzi zawsze brzmią dobrze, ale czasami mogą być całkowicie błędne, zwłaszcza jeśli pytanie jest już błędne. Google od dawna dba o ostrożność, szczególnie od czasu wprowadzenia polecanych fragmentów, aby uniknąć błędnych odpowiedzi, które mogą zaszkodzić reputacji wyszukiwarki.
Teraz Microsoft Bing posuwa się do przodu z imponującymi ogłoszeniami i przykładami. Bing chce przejąć udział w rynku od Google i atakuje na nawyk, który zatrzymuje użytkowników w Google. Google musiał odpowiedzieć na te wyzwania, a zatem zaprojektowano BARD, rzekomy odpowiednik sztucznej inteligencji Bing. Firma Google czuje się pod presją i musi działać, ponieważ przewaga technologiczna, jaką miałby Bing nad Google, byłaby pierwszą od dłuższego czasu. Nawet jeśli sztuczna inteligencja jest niedojrzała, Bing może już wykorzystać ją do dużej kampanii PR, aby przyciągnąć użytkowników od Google.
Jak dobre będzie wyszukiwanie?
Z punktu widzenia Google konieczne jest podjęcie działań, aby zachować swoją pozycję lidera na rynku wyszukiwarek internetowych. Jednocześnie, jako CEO, nie chce się poświęcać jakości wyników wyszukiwania dla zwiększenia zysków. Dlatego chciałby zapewnić przynajmniej to, co ma Bing – czyli wysoką jakość wyszukiwania. Niemniej jednak, obie wyszukiwarki nie będą w stanie zaoferować użytkownikom idealnych wyników wyszukiwania. Jest jeszcze jeden ważny czynnik, który często jest pomijany w rozmowach o sztucznej inteligencji.
A co z możliwościami obliczeniowymi?
Google napotyka na duże trudności z indeksowaniem stron napisanych w JavaScript, ponieważ taki kod pochłania wiele zasobów. Każde zapytanie musi być obliczane na żywo, co oznacza dla Google wydatek miliardów dolarów, a także potrzebę utrzymywania rozległych centrów danych na całym świecie, w celu radzenia sobie z poprzednimi zapytaniami.
Choć sztuczna inteligencja jest już stosowana w celu zwalczania dezinformacji, to problemem jest skalowanie takiej technologii. Wyszukiwanie wymaga ogromnej mocy obliczeniowej, co odczuwamy również w ciągłym obciążeniu ChatGPT. Gdyby sztuczna inteligencja była używana do wszystkich wyszukiwań, proces ten mógłby się całkowicie załamać. Dodatkowo większość użytkowników oczekuje szybkich odpowiedzi, co w przypadku sztucznej inteligencji jest czasochłonne.
Co nas czeka?
Obie wyszukiwarki, Google i Bing, będą próbować prezentować sztuczną inteligencję w sposób efektywny dla mediów, ale w rzeczywistości nie jesteśmy jeszcze gotowi na prezentowanie wyników na dużą skalę. Google ma duże problemy z indeksowaniem JavaScript, co pochłania dużo zasobów, a każde zapytanie jest obliczane na żywo, co kosztuje Google miliardy dolarów. Sztuczna inteligencja byłaby wbudowana wszędzie dawno temu, gdyby nie istniał problem skalowania.
Możliwości sztucznej inteligencji są obiecujące, ale w praktyce nadal istnieją wyzwania. Na przykład, sztuczna inteligencja będzie musiała udzielać właściwych odpowiedzi i unikać błędnych odpowiedzi, co jest szczególnie ważne w przypadku skomplikowanych zapytań. Ponadto Google będzie musiało rozsądnie wykorzystać moc obliczeniową i zmieścić się w budżecie.
Możliwe, że w przyszłości Google wprowadzi „Google Premium”, za który trzeba zapłacić, aby skorzystać z zaawansowanej sztucznej inteligencji, otwierając tym samym nowe źródła dochodu. Jednak wprowadzenie sztucznej inteligencji na dużą skalę potrwa dłużej niż kilka miesięcy. W międzyczasie sztuczna inteligencja będzie stopniowo zagnieżdżać się we wszystkich obszarach poszukiwań, ale będzie to wymagało czasu i wysiłku ze strony Google.
W dłuższej perspektywie, użytkownicy będą bardziej skłonni do oczekiwania na odpowiedź, jeśli sztuczna inteligencja będzie w stanie udzielić właściwej odpowiedzi na skomplikowane zapytania. Wyzwania dla Google to: udzielanie właściwych odpowiedzi i unikanie błędnych odpowiedzi. Po drugie, aby rozsądnie wykorzystać moc obliczeniową i zmieścić się w budżecie – bo i to jest ograniczone. A więc: sztuczna inteligencja nadejdzie, ale nie tak szybko, jak mogłoby się wydawać.”
Bardzo ważne jest, aby wiele firm zostało odnalezionych przez klientów w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym poście na blogu pokażę Ci praktyczne wskazówki i dźwignie dotyczące wszystkiego, co ma związek z lokalnym SEO, które ułatwią Tobie i Twojej firmie znalezienie się w lokalnych zapytaniach.
Dla kogo ważne jest lokalne SEO?
Jak sama nazwa wskazuje, lokalne SEO jest szczególnie ważne dla firm, które mają lokalny zasięg – takich jak firmy stacjonarne, lekarze, restauracje, prawnicy i nie tylko. Firmy, które mają fizyczną lokalizację, w której odbywa się bezpośredni kontakt z klientem. Na przykład, jeśli masz lokalny sklep w Katowicach, powinieneś zoptymalizować swoją stronę internetową i lokalizację sklepu zgodnie z lokalnymi aspektami SEO.
Bliskość do poszukiwanego punktu
Pierwszym czynnikiem, który chcę wam wyjaśnić, jest bliskość. Zasadniczo istotna jest odległość do szukanej lokalizacji. Im bliżej Twojej firmy znajduje się szukana lokalizacja, np. centrum miasta, tym lepsza pozycja w rankingach lokalnych. Twoja lokalna konkurencja może wpłynąć na twój ranking, jeśli jest bliżej centrum.
Pakiet lokalny
Pakiet lokalny to sposób wyświetlania wyników wyszukiwania lokalnego w SERP. Jest to pudełko zawierające trzy firmy, których lokalizacja jest pokazana na Mapach Google. Znajduje się pod reklamami i nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Każda z wyświetlanych firm zwykle zawiera również numer telefonu, adres, ocenę i godziny otwarcia.
Linki lokalne
Oprócz czynników na stronie ważne są również czynniki poza stroną, takie jak linki lokalne. Linki lokalne oznaczają linki zwrotne, które są istotne lokalnie. Te linki mogą pochodzić z lokalnych firm, lokalnych serwisów informacyjnych itp. Wysokiej jakości lokalne linki zwrotne mogą pomóc w lepszym pozycjonowaniu lokalnego SEO. Jak zawsze w przypadku linków zwrotnych, zależy to od jakości linkowanych stron. Powinieneś unikać nienaturalnie silnego wzrostu linków i linków zwrotnych z raczej wątpliwych i nieodpowiednich stron. Więcej informacji na temat linków zwrotnych można znaleźć w artykule „Spamowe linki zwrotne„.
Recenzje i oceny
Kolejnym ważnym punktem są recenzje i oceny. Opinia to ocena, którą mogą wystawić Twoi klienci. Ta ocena nie zawiera żadnego tekstu. Opinia to ocena zawierająca również tekst. Dobre recenzje i oceny przyczyniają się do lepszego (lokalnego) rankingu i zwiększają współczynniki kliknięć. Zapewne wiesz o tym z własnego doświadczenia, jest bardziej prawdopodobne, że klikniesz witrynę z bardzo dobrymi ocenami niż witrynę ze złymi ocenami.
Profil firmy Google
Kolejnym elementem, który ma wpływ na Twój lokalny ranking, jest profil firmy Google. Od końca 2021 r. Google Moja Firma nosi nazwę Profil firmy Google. Google oferuje możliwość zarządzania informacjami o firmie za pośrednictwem profilu firmy w Google. Możesz tam przechowywać ważne informacje dla swoich klientów, takie jak godziny otwarcia, numer telefonu, dokładna lokalizacja i inne ważne punkty. Dzięki temu wpisowi możesz aktualizować informacje o swojej firmie i przyciągać więcej uwagi.
Lokalna optymalizacja SEO
Teraz znasz lokalne czynniki SEO. W tej sekcji wyjaśnię, jak możesz zoptymalizować te punkty.
Spójrz na konkurencję
Po pierwsze, warto przyjrzeć się, jak Twoi konkurenci radzą sobie w wyszukiwaniach lokalnych. Jeśli Twoi konkurenci lokalnie radzą sobie lepiej niż Ty, możesz przyjrzeć się temu, co obecnie robią lepiej.
Następujące czynniki mogą decydować o lepszym lokalnym rankingu konkurencji niż Ty:
Bardziej trafne treści lokalne: trafność tematów, jakość postów, częstotliwość aktualizacji
Linki lokalne: jakie linki mają twoi konkurenci? Czy są one lepszej jakości niż twoje?
Strony lokalne: czy strony konkurencji są lepiej zoptymalizowane lokalnie?
Opinie
W szczególności za ważne uważane są tak zwane recenzje stron trzecich. Recenzje osób trzecich to oceny przesłane na innej platformie, takiej jak Yelp, TripAdvisor lub podobne. Te recenzje nie odbywają się na platformie odpowiedniej firmy i wydają się być bardziej niezależne. Daje im to większą wiarygodność, dlatego Google zbiera te recenzje i klasyfikuje je jako istotne.
Portale, z których już korzystasz jako lokalne cytaty, mogą być pomocne przy recenzowaniu. W zależności od obszaru, w którym pracujesz, możesz wygooglować swoją branżę i lokalizację. W ten sposób znajdziesz odpowiednie, lokalne i niszowe portale z recenzjami, które mogą być dla Ciebie odpowiednie.
Google postrzega nawet negatywne recenzje jako pozytywny sygnał, więc nie bój się ich. Sprawiają, że Twoja firma jest autentyczna! Jeśli zareagujesz na tego rodzaju oceny i skomentujesz je, masz również szansę ponownie uszczęśliwić rozczarowanych klientów. Daję Ci również następującą wskazówkę: Nie (tylko) pisz swoją odpowiedź oceniającemu klientowi, ale przede wszystkim potencjalnym przyszłym klientom! Jeśli odpowiesz na skargę w sposób profesjonalny i przyjazny, pozostawia to pozytywne wrażenie, podczas gdy zasmarkana odpowiedź jest zwykle postrzegana negatywnie.
Twoje uporządkowane dane mogą również przyczynić się do lepszych lokalnych rankingów. Dzięki ustrukturyzowanym danym masz możliwość ustrukturyzowania swoich danych HTML semantycznie, dzięki czemu wyszukiwarki mogą łatwiej odczytywać informacje na Twojej stronie i wyświetlać je w SERPach.
Dane strukturalne
Należy oznaczyć te dane, aby zoptymalizować lokalny ranking:
Rodzaj: Rodzaj firmy, na przykład gabinet lekarski.
Nazwa: Nazwa Twojej firmy
Adres: adres Twojej firmy. Można go uszlachetnić dalszymi właściwościami:
streetAddress: Ulica i numer domu Twojej firmy
adresMiejscowość: Miasto, w którym znajduje się Twoja firma
adresRegion: Stan, w którym znajduje się Twoja firma, ta nieruchomość jest najbardziej ważna w USA.
PostalCode: Kod pocztowy Twojej firmy
adresAdres w kraju: Kraj, w którym znajduje się Twoja firma
url: adres URL i protokół Twojej firmy
logo: Możesz również oznaczyć logo swojej firmy danymi strukturalnymi.
openingHoursSpecification: Możesz również oznaczyć godziny otwarcia za pomocą uporządkowanych danych.
reviews: jeśli masz opinie w swojej witrynie, możesz oznaczyć je uporządkowanymi danymi.
Wniosek
Teraz masz już wgląd w to, jak dotrzeć do użytkowników dzięki SEO lokalnemu. Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia, chętnie Ci pomożemy. Napisz do nas lub po prostu zadzwoń!
Linki zwrotne są niezbędne dla SEO witryny – nic dziwnego, to nieśmiertelne stwierdzenie i cenny segment stale dyskutowanych tematów dotyczących optymalizacji witryny. Ale co z niepotrzebnymi linkami zwrotnymi – w skrócie, spamowymi linkami zwrotnymi?
Spamowe linki zwrotne nie są czymś, co ostatnio pojawiło się w branży cyfrowej. Ludzie doskonale zdają sobie sprawę z tej podejrzanej taktyki SEO, która może w krótkim czasie obniżyć ocenę dowolnej witryny przez Google.
Pozyskiwanie i dawanie linków zwrotnych – obie są niezbędnymi praktykami do poprawy SEO witryny. Ale często nieświadomie dziwisz się odsyłaczom spamowym, co jest dużym problemem, ponieważ ta jedna rzecz może manipulować ogólnym rankingiem Twojej witryny.
Ale jak możesz trwale usunąć spamowe linki zwrotne ze swojej witryny? Zanim odpowiemy, lepiej zrozumiemy spamowe linki zwrotne.
Co to są spamowe linki zwrotne?
Mówiąc prościej, każdy nieistotny link w Twojej witrynie to spam zwrotny, który można zidentyfikować tylko dzięki analizie linków zwrotnych Twojej własnej witryny.
Oto wyselekcjonowana lista linków zwrotnych spamu, z którymi nigdy nie chciałbyś łączyć swojej witryny z:
linków z „nieautoryzowanych witryn”
linków z ukaranych domen
linków z katalogów linków
linków z niepowiązanych stron internetowych (w dużych ilościach)
Jednak lista źródeł może być długa, ale ten artykuł ma na celu dać ci najlepsze możliwe wyjście z tego stale rozwijającego się problemu ze stronami internetowymi.
Jak zatrzymać spamowe linki zwrotne? – Szczegółowy przewodnik
Jeśli chcesz usunąć spamowe linki zwrotne ze swojej witryny, rozważ podjęcie tych niezbędnych kroków.
Zidentyfikuj źródło linku
Najpierw musisz przeprowadzić analizę linków zwrotnych i zaokrąglić całe źródło spamu. Możesz skorzystać z narzędzi premium, takich jak Ahref, SEMRush i Moz, które są bestią w znajdowaniu spamowych linków zwrotnych w podróży. Każde narzędzie prawdopodobnie da ci inny pomysł na linki zwrotne spamu, ale nie ma się czym martwić. Wszystkie te narzędzia są łatwe w użyciu i zapewniają szczegółowy przegląd linków zwrotnych i witryny za nimi.
Sporządź listę toksycznych domen
Wyeksportuj wszystkie zidentyfikowane źródła linków zwrotnych spamu i sporządź listę wszystkich tych domen, zwłaszcza tych z niską oceną domeny (DR) i źródłami linków zwrotnych, które znajdą się na Twojej liście priorytetów. Ponieważ po tym poprosisz ich o usunięcie linków zwrotnych spamu prowadzących do Twojej witryny.
Zidentyfikuj i usuń
Usuń wszystkie linki, które nie są związane z Twoją witryną, ale upewnij się, że nie usuwasz niewłaściwego linku. Nie wszystkie linki z niską oceną domeny (DR) są niezbędne, aby być linkami zwrotnymi spamu. Poszukaj dalej i spróbuj znaleźć podejrzane linki.
Musisz najpierw skontaktować się z właścicielem witryny, aby zgłosić prośbę o usunięcie linku zwrotnego. Na szczęście jeśli znajdziesz dane kontaktowe witryny, proces będzie nieco łatwiejszy. Ale jeśli nie widzisz żadnych danych kontaktowych, lepiej skorzystać z pomocy WHOIS Domain Lookup – jednego z najlepszych programów do wyśledzenia właściciela domeny.
Jeśli nadal nie możesz znaleźć danych kontaktowych właściciela, połącz się z firmą hostingową tej witryny.
Skorzystaj z pomocy Google Disavow Tool Jeśli nic nie wyjdzie, ostatnim i najskuteczniejszym sposobem, który nigdy Cię nie zawiedzie, będzie Google Disavow Tool. Jeśli chcesz trwale usunąć link, który psuje ranking Twojej witryny i wpływa na wydajność SEO , skorzystaj z tej opcji. Ale jak działa to narzędzie? Udostępniliśmy krótki samouczek na ten temat.
Jak zrzec się linków zwrotnych?
Każda witryna ma dostęp do Google Webmaster lub Search Console, które są uważane za skarbnicę cennych informacji o witrynie. Nic dziwnego, że narzędzie Disavow można znaleźć tutaj.
Po prostu przejdź do narzędzia Google Disavow Tool lub wyszukaj go w Google.
Zanim wejdziesz do narzędzia Disavow, upewnij się, że wybrałeś właściwe konto.
Pobierz listę stron spamowych, które już znalazłeś na liście powyżej i utwórz plik tekstowy (*.txt)
Prześlij to i utwórz plik tekstowy (*.txt) w narzędziu Disavow
Zrzeczenie się linków i Google Search Console nie będą już wyświetlać wszystkich tych domen na Twoim koncie Ostatnie słowaOprócz narzędzia Disavow możesz również skorzystać z narzędzi premium, takich jak narzędzie SEMRush do linków Disavow. Niemniej jednak robienie tego bezpośrednio z Google Search Console jest bardziej niezawodne.
Często zapomina się o optymalizacji linków wewnętrznych, lecz dzięki naprawdę dobremu linkowi wewnętrznemu możesz bezpośrednio wpływać na swoje pozycje w rankingu w Google. Siła optymalnego linkowania wewnętrznego może mieć niesamowite efekty.
Różnica między linkami zwrotnymi, a linkami wewnętrznymi
Linki zwrotne zwiększają widoczność domeny, linki wewnętrzne zwiększają ranking słowa kluczowego.
Czy możesz w to uwierzyć? Powinieneś to wypróbować. Dzięki naprawdę dobrze przemyślanemu i optymalnemu pod względem SEO linkowaniu wewnętrznemu możesz bezpośrednio określić pozycję słowa kluczowego w rankingu. Większość najwyższych pozycji dla moich słów kluczowych w witrynie agencji powstała w ten sposób. Im więcej linków wewnętrznych otrzymuje strona, tym ważniejsza jest klasyfikowana przez Google i tym lepsze będą rankingi tych słów kluczowych.
Jeśli postarasz się o naprawdę dobre artykuły, zdecyduje to o tym, czy Twoje rankingi nie tylko zostaną osiągnięte w krótkim okresie, ale czy pozostaną na stałe.
Oczywiście nie dzieje się to z dnia na dzień – nic nie działa z dnia na dzień w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Na szybkie sukcesy SEO zwykle czeka się bardzo długo.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek na stronie wymaga czasu.
Jeden z wieloletnich ekspertów SEO firmy Google powiedział, co następuje:
Pierwsze sukcesy SEO stają się widoczne dopiero od czterech miesięcy do roku. – Maile Ohye, Google
Optymalne wewnętrzne linkowanie SEO: lepsze niż kupowanie linków zwrotnych!
A może wolisz kupić linki zwrotne?
Wszyscy mówią o optymalizacji poza stroną. Prawie każda agencja SEO doradzi Ci zakup przyzwoitych linków zwrotnych, aby widoczność Twojej domeny gwałtownie wzrosła, a Ty szybciej uzyskasz dobre rankingi słów kluczowych.
Nowe słowa kluczowe mają szybszy ranking. Oczywiście liczba natywnych słów kluczowych w wyszukiwarce Google również rośnie i wiele osób wchodzi na Twoją stronę i zwiększa ruch, al sam ruch uliczny jest dla ciebie bezużyteczny. Potrzebujesz kwalifikowanego ruchu, potrzebujesz gości, których naprawdę chcesz – tych, którzy chcą kupić Twoje produkty lub skorzystać z Twoich usług.
Do kwalifikowanego ruchu można dotrzeć dokładnie na dwa sposoby:
Rozpoczynasz kampanię Google Adwords (nowość: Google Ads) – droga
Lub tworzysz strategię optymalnego linkowania wewnętrznego SEO – tania
Jeśli naprawdę nie potrzebujesz szybko kwalifikowanego ruchu odwiedzających, ponieważ musisz żyć z dochodów z nowego sklepu internetowego, wybierz opcję drugą.
Czy na pewno chcesz kupić linki zwrotne?
Zdecydowanie odradzam. Moja agencja SEO również nie oferuje tej usługi. I nie bez powodu.
Jest to niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Uwierz mi, Google coraz lepiej rozpoznaje kupione linki i naturalnie wygenerowane linki zwrotne. Wcześniej czy później Google rozpozna, czy Twoje linki zwrotne zostały kupione, czy nie.
Może to szybko doprowadzić do ręcznych środków, a w najgorszym przypadku Twoja witryna może nawet zostać usunięta z rankingu. Więc moja rada dla ciebie: nie rób tego .
Dobra treść automatycznie tworzy dobre linki zwrotne
Najcenniejsze linki zwrotne to te, które otrzymujesz w prezencie. Jeśli publikujesz naprawdę dobre treści, które oferują prawdziwą wartość dodaną dla użytkownika, linki zwrotne przychodzą automatycznie. Ponadto naprawdę dobra treść tworzy również stale rosnącą widoczność Twojej domeny.
Optymalizacja linkowania wewnętrznego: wskazówki
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to opracować strategię wewnętrznego linkowania. To nie zadziała bez strategii. Najpierw sprawdź wymagania. Dopiero gdy to zostanie spełnione, reszta też będzie działać. Oto krótka lista kontrolna tego, co należy zrobić:
Przeprowadź obszerne badanie słów kluczowych dla najważniejszych stron/postów.
Sprawdź swoją treść: czy treść naprawdę odpowiada na każde pytanie użytkownika? Czy temat został potraktowany kompleksowo?
Zoptymalizuj treść w oparciu o zbadane słowa kluczowe. Nie przesadzaj z gęstością słów kluczowych .
Twórz treści, które są zawsze aktualne
Utwórz tabelę Excel dla swojego projektu .
Zanotuj strony z adresem URL i słowa kluczowe, dla których zoptymalizowałeś.
Zaznacz najważniejsze strony. Są one połączone ze strony startowej.
Mniej ważne strony są tylko ze sobą połączone.
Również ważne: potrzebujesz narzędzia SEO do mierzenia sukcesu. Tutaj wymieniłem najlepsze narzędzia SEO .
Optymalne linkowanie wewnętrzne. Jak to działa?
Link jest zawsze tworzony z treści. Linki pod rzeczywistą treścią (np. powiązane posty) są znacznie gorzej oceniane przez Google. Połączenie w ramach pierwszego jest optymalne – górna połowa zawartości. Obowiązuje następująca zasada – im więcej linków wewnętrznych ma strona, tym ważniejsze wydaje się Google.
Najważniejsze rzeczy w pigułce
Najważniejsze słowa kluczowe są połączone ze strony startowej
Link składa się z górnej połowy treści. Zawiera większość efektu z linków.
Jest zawsze powiązany z treścią
Dokładne słowo kluczowe, z którym powinna pozycjonować się linkowana strona, jest zawsze powiązane.
1. Najważniejsze słowa kluczowe są połączone ze strony startowej
Ponieważ linki są tworzone z rzeczywistej treści, muszą być dostosowane do odpowiednich słów kluczowych. Niemniej jednak tekst musi być bezwzględnie znaczący dla użytkownika i wyszukiwarki. Jeśli chcę połączyć stronę ze słowem kluczowym „ świetne niebieskie buty ” ze strony startowej, tekst – lub jego część – musi dotyczyć tematu butów.
Potraktuj swój temat na stronie startowej i dostosuj sekcje lub zdania w taki sposób, aby (co ma sens!) uwzględnić słowa kluczowe i linki do stron z tymi słowami kluczowymi. Potrzebujesz przykładu? Przyjrzyj się uważnie temu tekstowi.
2. Wewnętrzne linki do siebie
Druga część to powiązanie stron ze sobą. Tutaj również odpowiednie słowo kluczowe jest połączone z rzeczywistym tekstem . Należy również pamiętać, że linki powinny być znaczące i zapewniać użytkownikowi dalsze, istotne informacje.
Najważniejsze słowa kluczowe uzyskują najwięcej linków wewnętrznych. Optymalne powiązanie wewnętrzne może zrobić ogromną różnicę. Tylko od 30 do 40 dobrze umieszczonych linków wewnętrznych może przenieść słowo kluczowe z pierwszej dwudziestki rankingu do pierwszej 5.
Przykładem idealnego linkowania wewnętrznego jest Wikipedia
Wikipedia jest zdecydowanie najlepiej ocenianą witryną ze wszystkich. Naprawdę niewiarygodną obecność w wyszukiwaniu organicznym osiągnięto dzięki doskonałemu połączeniu między poszczególnymi artykułami. Idealnie ustrukturyzowana treść jest połączona z wieloma innymi artykułami, które pasują do rzeczywistej treści.
Jak to łączy się z Wikipedią?
W poście pojawia się słowo „strony internetowe”.
To słowo jest teraz połączone ze stroną Wikipedii „Witryny”
Teraz dwie strony witryny internetowej zostały ze sobą połączone. Gdziekolwiek słowo kluczowe pojawi się na innej stronie, zostanie ponownie połączone z tą stroną. To stopniowo tworzy dużą liczbę wewnętrznych linków do odpowiedniej strony.
Im więcej znaczących linków wewnętrznych na stronie, tym więcej „efektu linków” otrzymuje ta strona. I tym lepszy będzie ranking słów kluczowych. W ten sposób możesz stopniowo wypracować ranking top 5 dla prawie każdego słowa kluczowego. Optymalne wewnętrzne linkowanie SEO jest prawdziwym czynnikiem wpływającym na lepsze rankingi.
Niedawno Google opublikował nowy post na blogu Google Search Central o tytule „Przypomnienie o kwalifikujących się linkach i naszej aktualizacji spamu linków”. W przeszłości pojawiały się takie posty na blogu, a czasami zdarzały się duże kary dla stron, które natychmiast kupowały i sprzedawały linki. W rezultacie strony internetowe, które mają zmanipulowane linki, są spychane w dół w rankingu, a czasami nakładane są „ręczne środki”. Moim zdaniem są szanse, że i tym razem wydarzy się coś podobnego. W dzisiejszym wpisie na blogu przedstawię co zrobić po takiej karze i jak można się jej przeciwstawić.
Czy nadejdzie duża kara za linki?
Zgodnie z oświadczeniami Google w poście na blogu, zbliża się aktualizacja, która nazywa się „Link Spam Update” i zostanie wprowadzona w kilku językach jednocześnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
„W naszych nieustających wysiłkach na rzecz poprawy jakości wyników wyszukiwania wprowadzamy dziś nową zmianę dotyczącą zwalczania spamu linkami – którą nazywamy„ aktualizacją spam linków”. „Ta aktualizacja algorytmu, która zostanie wprowadzona w ciągu najbliższych dwóch tygodni, jest jeszcze skuteczniejsze w identyfikowaniu i niwelowaniu spamu odsyłającego w wielu językach. Witryny biorące udział w spamowaniu linkami zobaczą zmiany w wyszukiwarce po ponownej ocenie tych linków przez nasze algorytmy”.
Jakiego rodzaju spam linków chce zwalczać Google za pomocą aktualizacji? W szczególności post na blogu dotyczy linków afiliacyjnych, które zdecydowanie należy oznaczyć atrybutami linków rel = „nofollow” lub rel = „sponsored” . Ponadto Google wymienia posty gości i sponsorowane jako schematy linków, które naruszają wytyczne.
Google pisze, że jeśli publikujesz posty gości za opłatą, oczywiście możesz to zrobić – ale wtedy powinieneś użyć odpowiednich atrybutów linków. To samo dotyczy linków partnerskich. Mówi również:
„Gdy wykryjemy witryny angażujące się w publikowanie lub pozyskiwanie linków z nadmiernymi postami sponsorowanymi i gościnnymi bez odpowiednich tagów linków, mogą zostać zastosowane działania algorytmiczne i ręczne, podobnie jak w przypadku linków afiliacyjnych”.
Zasadniczo: „Jeśli odkryjemy witryny, które kupują lub sprzedają linki na dużą skalę jako posty sponsorowane lub posty gości bez ustawionych odpowiednich tagów linków, możemy podjąć działania ręczne i algorytmiczne – to samo dotyczy linków partnerskich”.
Czy powinieneś się martwić, jeśli kupiłeś linki? Jak wiedzą doświadczeni SEO niektóre aktualizacje są szeroko ogłaszane przez Google z wyprzedzeniem. Kiedy nadchodzi aktualizacja, często zastanawiasz się, czy w ogóle coś się stało? Czasami efekty nie są widoczne dla zwykłych webmasterów, ponieważ naprawdę wpływa to na ekstremalny spam internetowy. Inne aktualizacje nie są w ogóle ogłaszane i mają ogromny wpływ na świat SEO. A potem są też aktualizacje, które są szeroko ogłaszane, a następnie mają duży wpływ.
Jednak większość ogłoszeń dotyczących spamu linkami miała dość duży wpływ. Wciąż pamiętam wpis na blogu „Kolejny krok w kierunku nagradzania witryn wysokiej jakości”, który został opublikowany 24 kwietnia 2012 roku, w dniu pierwszej aktualizacji Penguin. Z mojego punktu widzenia jest spora szansa, że Google przełoży słowa na czyny. Niezależnie od tego, czy wstrząśnie światem SEO, jak to miało miejsce w 2012 roku, czy będzie to tylko marginalne zjawisko, zobaczymy w nadchodzących tygodniach.
Pomiary algorytmiczne a pomiary ręczne
Google pisze w poście na blogu, że „można zastosować działania algorytmiczne i ręczne”, więc działania algorytmiczne i ręczne mogą zostać podjęte z powodu spamu linkami. Kara algorytmiczna powoduje, że strona internetowa spada w rankingu – prawdopodobnie dlatego, że niektóre typy linków, które zostały wcześniej policzone, przestają się liczyć. Linki są zdewaluowane i nie wydzielają już efektu z odnośników. W przypadku algorytmicznych aktualizacji spamu linkami tracisz moc linków, ale nie otrzymujesz „kary” per se. Przynajmniej taka jest moja teoria. Google Penguin był jedną z takich aktualizacji algorytmicznych. W 2014 r. Google przeprowadziło kilka akcji publicznych na dużą skalę, na których prawdopodobnie tysiące stron internetowych otrzymały ręczne działania.
Z drugiej strony w przypadku środka ręcznego naprawdę jesteś karany ręcznie. Dlatego z takiego środka można wyjść tylko manualnie. Google ogłosił oba typy w poście na blogu.
Czym są kary lub środki ręczne i dlaczego istnieją?
Google chce chronić wyniki wyszukiwania przed spamem. SEO chcą lepszych rankingów. Możesz to osiągnąć między innymi kupując linki lub spam linkami. Inne rzeczy, takie jak automatycznie generowana treść, maskowanie i tym podobne, również podlegają takiej taktyce, ale nie są dziś tematem. Techniki spamowania linkami mogą działać, ale naruszają wytyczne jakościowe Google . Oczywiście Google chce, aby witryna zawierała dobre i dobrowolne linki ze względu na swoją jakość – a nie dlatego, że quasi przekupuje innych webmasterów, aby umieszczali linki na swoich stronach internetowych.
Każdy, kto naruszy wytyczne jakościowe Google, otrzyma wielki wybuch: nałożony zostaje tak zwany środek ręczny.
Co dzieje się z pomiarem ręcznym?
Jeśli strona internetowa rzuca się w oczy, otrzymuje tak zwaną „flagę”. Podobnie jak sędzia liniowy w piłce nożnej, flaga jest podnoszona i jest sygnalizowana, że coś jest nie tak z tą stroną. Dla przykładu w bardzo krótkim czasie uzyskała nienaturalną liczbę linków do określonego katalogu lub dostała dużo linków z określonym tekstem linku – na przykład 10 linków z tekstem „kup buty” do adresu URL / buty-kup/. Mogła też dostać 10 linków z adresów URL, które są już znane Google jako sprzedawcy linków. Jednak istnieje również możliwość, że konkurent po prostu zgłosił witrynę do Google. Możesz to zrobić tutaj: Zgłoś spam i płatne linki. Każdy raport jest sprawdzany przez pracownika Google, nawet jeśli zgłaszający nie otrzyma odpowiedzi.
Jeśli witryna otrzymała flagę, pracownik Google ręcznie sprawdza odpowiednie naruszenie. Czy to spam internetowy? Czy to naruszenie? Oczywiście znaczenie ma również to jak poważne jest naruszenie. Jeśli pracownik Search Quality dojdzie do wniosku, że konieczne jest ręczne działanie, nałoży na witrynę karę. Zamiast pierwszego miejsca dla „kup buty” nagle zajmuje 11. miejsce. Może się tak zdarzyć dla poszczególnych słów kluczowych – lub dla grup słów kluczowych lub dla wszystkich rankingów. W najgorszym przypadku zostaniesz całkowicie usunięty z indeksu wyszukiwania, a nawet nie zostaniesz znaleziony w witrynie: zapytanie. Do tej pory doświadczyłem tego tylko wtedy, gdy generowany był spam internetowy.
Ten ręczny środek obowiązuje do momentu usunięcia naruszenia i złożenia tak zwanego wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy . Jeśli tego nie zrobisz, możesz wywrócić się do góry nogami – już nigdy nie będziesz na pierwszym miejscu w „kupowaniu butów”, nawet jeśli wszystko zrobisz perfekcyjnie. Pozostaje ręczny środek!
Jak mogę się dowiedzieć, czy dotyczy mnie działanie ręczne?
Na szczęście jest to bardzo proste: logujesz się do Google Search Console i klikasz w zakładkę „Bezpieczeństwo i środki ręczne”. Następnie kliknij „Pomiary ręczne”. Jeśli jest napisane „Nie wykryto problemów”, oznacza to, że nie dotyczy to (jeszcze) problemu. Jeśli jest tam ręczna akcja, możesz zobaczyć, co to jest. Czy mówisz o linkach kierujących do innych osób z Twojej witryny? W takim przypadku sprzedajesz linki. A może chodzi o linki w innych witrynach, które prowadzą do Twojej? Link do strony internetowej. Wtedy kupiłeś linki. Ale jest też wiele innych raportów: np. dość często zdarza się, że Twoja witryna została zhakowana i rozpowszechniasz złośliwe oprogramowanie. Nawet wtedy otrzymasz ręczny pomiar, nawet jeśli nie możesz na to poradzić.
Co mam zrobić, jeśli otrzymam ręczne działanie dotyczące nienaturalnych linków?
Przede wszystkim sprawdź, czy jest to spowodowane linkami w Twojej witrynie lub linkami prowadzącymi do Twojej witryny. W większości przypadków to nabywcy linków są bardziej narażeni na karę. Po pierwsze: nie panikuj! Nie powinieneś być teraz skłonny do podejmowania pochopnych decyzji, ale nie spiesz się, aby opracować plan. Zasadniczo składa się z trzech części:
Powinieneś zidentyfikować kupione linki.
Powinieneś usunąć lub unieważnić zakupione linki.
W Google Search Console należy przesłać prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia.
Identyfikacja zakupionych linków – audyt linków
Albo kupiłeś linki, albo zrobił to ktoś odpowiedzialny za SEO. Przypuszczalnie struktura linków została udokumentowana, wszystkie powiązane dokumenty są teraz pomocne. Jeśli nie ufasz już swojej agencji z powodu incydentu, skontaktuj się z drugą agencją. Nawiasem mówiąc, bardzo stare linki mogą również prowadzić do kar. Wiek linków nie ma znaczenia dla kary. Google udostępnia w wiadomości trzy przykładowe linki do ręcznego działania. Nie oznacza to jednak, że te trzy linki są jedynym problemem – to tylko przykłady, które prowadzą Cię na właściwą drogę.
Ten tak zwany „audyt linków” najlepiej przeprowadza doświadczony profesjonalista, chyba że wiesz dokładnie gdzie kupiłeś które linki. W zależności od liczby posiadanych linków, audyt linków może potrwać kilka godzin, ale najczęściej dni do nawet tygodni. Specjalista przeprowadza audyt linków półautomatycznie. W tym celu zbiera linki z różnych narzędzi i sprawdza je za pomocą narzędzi własnych lub zewnętrznych, w miarę możliwości ręcznie, ale także automatycznie. W tym celu chętnie korzystamy z narzędzi do badania linków. Narzędzie jest dość drogie, ale też naprawdę bardzo dobre. Zgodnie z narzędziami, możesz również wykonać taki audyt linków w pełni automatycznie – ale mimo to zalecam ponowne sprawdzenie ręcznie.
Które linki są złe?
Sednem sprawy jest oczywiście to, że nie wiesz, które linki Google „ujawniło”, a które nie. Dlatego początkujący starają się tylko zdewaluować najbardziej oczywiste linki, które kupili, a następnie zastosować taktykę, aby wyciąć tylko część linków. Z reguły skutkuje to odrzuceniem wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. Następnie musisz rozwinąć swoją listę i ponownie ją sprawdzić. Pewien Googler powiedział kiedyś na imprezie poświęconej audytom linków, że należy postępować z maczetą, a nie pęsetą. Fakt, że wyrzekłeś się „za dużo”, jest czymś, czego tak naprawdę wcześniej nie widziałem.
Szczególnie niebezpieczne są prace redakcyjne, które udają, że link jest naturalny. Może to być na przykład test produktu, za który zapłaciłeś. Albo ktoś pisze post gościnny, płaci za to, a w zamian może połączyć twoją firmę w tym poście gościnnym.
Podczas audytu linków z przerażeniem odkryjesz, że masz wiele linków ze stron spamowych, których nawet nie znałeś. To zupełnie normalne i nie powinno cię martwić. Takie odsyłacze spamowe są zwykle ignorowane przez Google i nie są karane, ponieważ każda strona internetowa otrzymuje je bez żadnego działania. Możesz i powinieneś oczywiście zrzec się tych linków, ale zazwyczaj nie dostaniesz żadnej kary.
Dewaluacja lub usunięcie zakupionych linków
Kiedy nadeszła pierwsza duża fala ręcznych środków, SEO zajmujący się sprzedażą linków miało pełne ręce roboty: nagle do ich skrzynek pocztowych zaczęły napływać e-maile z prośbą o usunięcie kupionych przez nich linków. Większość to zrobiła, niektórzy nie, a niektórzy nawet prosili o usunięcie linku po raz drugi.
Jednak wielu webmasterów odmówiło usunięcia linków, a jedyną ukaraną witryną było poinformowanie Google, że zrobili wszystko, co w ich mocy. Dlatego Google wprowadził „narzędzie zrzekania się”. Jest to prosty plik tekstowy (tak naprawdę jako .txt), w którym możesz określić między sobą adresy URL lub pełne domeny, co nie powinno już przyczyniać się do rankingu Twojej witryny w przyszłości. Nie musisz już usuwać linków, ale możesz je unieważnić w tym pliku.
Uwaga: jeśli wprowadzisz tam niewłaściwe linki, w tym prawdziwe i naturalne, może to mieć ogromny wpływ na twój ranking. Powinieneś więc dokładnie wiedzieć, co robisz – jeśli nie, lepiej pozwól, aby zrobił to profesjonalista!
Ubieganie się o ponowne badanie
Czy usunąłeś linki i zrezygnowano z linków? Teraz musisz powiedzieć pracownikowi Google, że powinien ponownie spojrzeć na Twój profil linków. Aby to zrobić, składasz wniosek o nową kontrolę bezpośrednio w obszarze „Środki ręczne” w Google Search Console.
Nie rób tego, dopóki nie anulujesz wszystkich wątpliwych linków! Usuwanie tylko niektórych linków na niewiele się zda. Słyszałem kiedyś o sprawie, w której złożono 7 (!) wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy. Po każdym odrzuceniu pracownik działu jakości wyszukiwania przynosił trzy przykładowe linki, które należy usunąć – webmaster następnie usuwał tylko te trzy linki i przesyłał ponownie. Gra trwała ponad rok, zanim propozycja przeszła.
Należy uwzględnić następujące rzeczy:
Kupiliśmy / zmanipulowaliśmy linki: Powinieneś otwarcie przyznać się do błędu. Nie pomoże, jeśli sam się z tego wygadujesz.
Podjęliśmy następujące kroki, abynaprawić nasz błąd: W tym miejscu należy wspomnieć, że zrezygnowałeś z linków i co zrobiłeś, aby ponownie spełnić wytyczne dotyczące jakości.
Przepraszamy i nigdy więcej tego nie zrobimy: wyjaśnij, że zmieniłeś sposób pracy.
Prosimy o dokładne sprawdzenie: bądź grzeczny i miły. Najwyraźniej, zdaniem pracownika Google, większość aplikacji nie jest ładnie sformułowana. Aplikację sprawdza człowiek, a nie robot. Powinieneś o tym pamiętać.
Przy odrobinie szczęścia Twoja aplikacja zostanie zaakceptowana po kilku dniach lub tygodniach i otrzymasz wiadomość w Google Search Console. Ostatecznie możemy być z powrotem dobrze wypozycjonowani.
Jeśli aplikacja nie powiodła się, zostaniesz również o tym poinformowany i (znowu) otrzymasz od dwóch do trzech przykładowych linków, które są krytykowane. Uwaga: nie jest to spowodowane trzema linkami, te linki są tylko przykładami. Pracownicy Google wiedzą również, że profil linków nie może być w 100% czysty. Jeśli Twoja aplikacja się nie powiedzie, prawdopodobnie nadal było wiele problemów.
Czy nadal powinienem kupować linki?
Linki są nadal bardzo ważne dla algorytmu Google i zawsze powinieneś mieć ze sobą dobry link, jeśli możesz go zdobyć. Na przykład od partnera biznesowego, dostawcy lub innego dobrego linku. Jednak to, co w wielu agencjach nazywa się budowaniem linków, ma niewiele wspólnego ze zrównoważonym rozwojem. Podobnie jak dziesięć lat temu, linki redakcyjne są po prostu kupowane z portali, które już znam z nazwy jako sprzedawcy linków. Lub komentarze na blogach i linki na forach będą nadal spamowane. Jestem głęboko przekonany, że pracownik Search Quality, który przetworzył setki, a może tysiące powtórnych wniosków, zna te linki. Osobiście radzę nie kupować linku – bo to po prostu nie jest trwałe.
Jako operator witryny naturalnie dążysz do przyciągnięcia jak największej liczby odwiedzających do swojej witryny, prawda? Działa to najlepiej, jeśli Twoja obecność w Internecie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i przyciąga uwagę użytkowników .
Algorytm Google decyduje o tym, jak strony są ułożone w wynikach . Ten algorytm współpracuje z różnymi czynnikami rankingowymi, które są używane do oceny witryny.
Mamy kompilację z 50 najważniejszymi kryteriami rankingowymi dla Ciebie w ostatecznej liście, które pomogą promować stronę na najwyższe pozycje w Google.
Ile jest czynników rankingowych Google?
Google uwzględnia w rankingu bogactwo około 200 czynników . Niektóre z tych kryteriów rankingowych są znane, inne są trzymane w tajemnicy przez operatorów wyszukiwarek, aby uniknąć manipulacji.
Czynniki są regularnie dostosowywane, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Niektóre kryteria takie jak gęstość słów kluczowych z czasem straciły na znaczeniu.
Praca jako SEO polega w dużej mierze na wprowadzaniu zmian i rozpoznawaniu wzorców . Pomocne może być poleganie na pewnych czynnikach rankingu, które zostały już wypróbowane i poprawiają jakość treści.
Jakość to cecha, do której Google przywiązuje wielką wagę. Możesz zobaczyć jak jakość jest mierzona przez wyszukiwarkę na naszej obszernej liście czynników rankingowych Google.
Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe Google?
Zebraliśmy dla Ciebie listę 50 najważniejszych czynników rankingowych i kryteriów SEO . Niektóre z nich są oparte na znaczącym badaniu Backlinko, w którym przeanalizowano ponad 11,8 miliona wyników wyszukiwania. Wiele z tych kryteriów opiera się na naszym codziennym doświadczeniu w dziedzinie SEO .
Pewne czynniki wpływają na ranking bezpośrednio, inne pośrednio – nie wyodrębniliśmy ich wprost. Powinieneś mieć przybliżoną wiedzę na temat tego, czego Google oczekuje od stron internetowych.
Czynniki dziedzinowe
Sama domena dostarcza Google informacji o jakości danej strony internetowej. W szczególności autorytet domeny i historia domeny mają decydujący wpływ na ranking.
1. Urząd domeny jest najważniejszym kryterium domeny i pokazuje, że witryna jest tak istotna dla użytkowników, że służy jako odniesienie do określonego tematu. Z punktu widzenia wyszukiwarki, serwis oferuje najlepsze informacje na dany temat, a co za tym idzie, zajmuje wysoką pozycję w rankingu. Miarą jakości tej domeny są linki zewnętrzne i ich trafność.
2. Historia domeny w rankingu Google ocenia jak często domena była już rejestrowana w przeszłości i co zrobił z nią poprzedni właściciel. W najgorszym przypadku mógł on zostać ukarany, co może prowadzić do gorszego rankingu. W takim przypadku możesz poprosić Google o zresetowanie historii domeny.
3. Wiek domeny – jak długo działa domena jest również czynnikiem rankingowym dla Google. Wyszukiwarka uwzględnia w rankingu, kiedy strona została zaindeksowana i połączona po raz pierwszy.
4. Rozszerzenie – domeny specyficzne dla danego kraju (np. „.pl”) jest dobre dla rankingu w danym kraju, ale pogarsza ranking krajowy.
WSKAZÓWKA : Wybierając domenę, upewnij się, że zawiera ona najważniejsze słowo kluczowe oraz że nazwa brzmi prosto.
Sygnały użytkownika
Sygnały użytkownika pojawiają się, gdy odwiedzający witrynę internetową wchodzą z nią w interakcję . Pozytywne odczucia zainteresowanych pokazują Google, że użytkownik lubi witrynę. W rezultacie wyszukiwarka klasyfikuje je jako istotne dla innych użytkowników, a ranking poprawia się.
1. Długość pobytu Długi pobyt na stronie jest dla Google sygnałem, że użytkownik lubi treści. W pewnych okolicznościach czynnik ten może być różnie interpretowany, np. jeśli użytkownicy pozostają na stronie dłużej, gdy nie mogą znaleźć określonych treści. Z reguły użytkownicy znikają, jeżeli nie mogą znaleźć tego, czego szukają.
2. Współczynnik klikalności (CTR) Ta wartość wskazuje, ile osób faktycznie kliknęło reklamę w Internecie. Wysoki CTR prowadzi do lepszej pozycji w Google.
3. Współczynnikkonwersji Konwersja to określone działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej (np. zakup produktu lub rejestracja do newslettera). Wiele konwersji sugeruje, że zawartość witryny była atrakcyjna.
4. Współczynnikodrzuceń Wskazuje ilu użytkowników kliknęło przycisk „Wstecz” natychmiast po wejściu na stronę internetową. Częste wyskakiwanie jest również znane jako „skaczenie pogo”. Google ocenia to jako niezadowolenie, a ranking pogarsza się.
5. Powtarzanie ruchu Powtarzanie ruchu oznacza, że użytkownicy wracają do serwisu. Może to oznaczać, że treść jest bardzo trafna.
Czynniki słów kluczowych
Słowa kluczowe będą nadal ważnym czynnikiem rankingowym Google w 2021 roku. Wyszukiwarka nie tylko szczegółowo sprawdza słowa kluczowe, ale także sprawdza, czy reszta treści pasuje do tematu kluczowego hasła. Dlatego weź pod uwagę współczynniki słów kluczowych jako zalecenie, lecz nie używaj ich nadmiernie.
1. Słowo kluczowe w tagu tytułu najlepiej na początku, jest ważnym wskaźnikiem rankingu.
2. Słowo kluczowe na początku domeny Dla rankingu lepiej jest, jeśli główne słowo kluczowe znajduje się na początku domeny niż w środku lub na końcu.
3. Słowo kluczowe w opisie meta kluczowe w opisie meta może między innymi zwiększyć współczynnik klikalności i poprawić pozycję strony internetowej.
4. Słowo kluczowe w nagłówkach kluczowe w nagłówku H1 nadal wydaje się być ważnym sygnałem dla Google. Słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3 również pokazują wyszukiwarce, że to słowo jest ważne.
5. Słowo kluczowe w tekście Oczywiście w tekście należy również użyć słowa kluczowego. Zdecydowanie należy unikać tak zwanego upychania słów kluczowych, czyli nadmiernego używania słów kluczowych. Możesz również dostosować słowa kluczowe gramatycznie. Google może teraz bardzo dobrze rozpoznać te dostosowania.
6. Słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach Użycie słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach treści nadal wiąże się z dobrym rankingiem.
7. Słowo kluczowe w atrybucie Alt Atrybut Alt i tytuł obrazów pomagają Google lepiej rozpoznawać zawartość graficzną. Tutaj również należy umieścić słowo kluczowe jak najwyżej.
8. Gęstośćsłów kluczowych W 2021 roku gęstość słów kluczowych nie będzie już tak ważnym czynnikiem rankingowym. Kiedyś była nadużywany, aby wymusić wysoką pozycję w rankingu. W rezultacie pogorszyła się czytelność tekstu. W międzyczasie Google rozpoznaje również pokrewne słowa i synonimy.
9. Słowa kluczowe LSI w tekście Słowa kluczowe LSI (Latent Semantic Indexing) są słowami powiązanymi z innym słowem kluczowym i pomagają wyszukiwarce w klasyfikowaniu treści. Jest to szczególnie ważne, gdy słowo kluczowe może mieć dwa różne znaczenia. Jeśli więc piszesz o słowie „bank”, słowa kluczowe LSI, takie jak „pieniądze”, „kredyt” itp. Mogą pokazać wyszukiwarce, że nie odnosisz się do mebli do siedzenia. Słowa kluczowe LSI są również wskazówką, że Twoje treści są traktowane kompleksowo, co z kolei wpływa na ogólną jakość strony.
10. Słowa kluczowe LSI w tagu tytułu i opisie meta Podobnie jak zwykłe słowa kluczowe, słowa kluczowe LSI mogą być również użyte w tagu tytułu i opisie meta, aby zasygnalizować trafność.
WSKAZÓWKA : Umieść słowa kluczowe w odpowiednich miejscach i zwróć uwagę na naturalną czytelność treści. Podczas studiowania tematu, o którym piszesz, automatycznie użyjesz również synonimów i sformułowań.
Czynniki linków
Podobnie jak słowa kluczowe linki również stanowią wymierną wartość dla Google i chociaż ich znaczenie jest coraz bardziej spychane na dalszy plan, nadal znajdują uzasadnienie jako kryterium SEO.
Jako operator witryny naturalnie dążysz do przyciągnięcia jak największej liczby odwiedzających do swojej witryny, prawda? Działa to najlepiej, jeśli Twoja obecność w Internecie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i przyciąga uwagę użytkowników .
Algorytm Google decyduje o tym, jak strony są ułożone w wynikach . Ten algorytm współpracuje z różnymi czynnikami rankingowymi, które są używane do oceny witryny.
Ile jest czynników rankingowych Google?
Google uwzględnia w rankingu bogactwo około 200 czynników . Niektóre z tych kryteriów rankingowych są znane, inne są trzymane w tajemnicy przez operatorów wyszukiwarek, aby uniknąć manipulacji.
Czynniki są regularnie dostosowywane, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Niektóre kryteria, takie jak gęstość słów kluczowych, z czasem straciły na znaczeniu.
Praca jako SEO polega w dużej mierze na wprowadzaniu zmian i rozpoznawaniu wzorców . Pomocne może być poleganie na pewnych czynnikach rankingu, które zostały już wypróbowane i poprawiają jakość treści.
Jakość to cecha, do której Google przywiązuje wielką wagę. Możesz zobaczyć, jak ta jakość jest mierzona przez wyszukiwarkę na naszej obszernej liście czynników rankingowych Google.
Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe Google?
Zebraliśmy dla Ciebie listę 50 najważniejszych czynników rankingowych i kryteriów SEO . Niektóre z nich są oparte na znaczącym badaniu Backlinko, w którym przeanalizowano ponad 11,8 miliona wyników wyszukiwania. Wiele z tych kryteriów opiera się na naszym codziennym doświadczeniu w dziedzinie SEO .
Pewne czynniki wpływają na ranking bezpośrednio , inne pośrednio – nie wyodrębniliśmy ich wprost. Powinieneś mieć przybliżoną wiedzę na temat tego, czego Google oczekuje od stron internetowych.
Czynniki dziedzinowe
Sama domena dostarcza Google informacji o jakości danej strony internetowej. W szczególności autorytet domeny i historia domeny mają decydujący wpływ na ranking.
1. Urząd domeny Organ domeny jest najważniejszym kryterium domeny i pokazuje, że witryna jest tak istotna dla użytkowników, że służy jako odniesienie do określonego tematu. Z punktu widzenia wyszukiwarki, serwis oferuje najlepsze informacje na dany temat, a co za tym idzie, zajmuje wysoką pozycję w rankingu. Miarą jakości tej domeny są linki zewnętrzne i ich trafność.
2. Historia domeny w rankingu Google ocenia jak często domena była już rejestrowana w przeszłości i co zrobił z nią poprzedni właściciel. W najgorszym przypadku mógł on zostać ukarany, co może prowadzić do gorszego rankingu. W takim przypadku możesz poprosić Google o zresetowanie historii domeny.
3. Wiek domeny – jak długo działa domena jest również czynnikiem rankingowym dla Google. Wyszukiwarka uwzględnia w rankingu, kiedy strona została zaindeksowana i połączona po raz pierwszy.
4. Rozszerzenie – domeny specyficzne dla danego kraju (np. „.pl”) jest dobre dla rankingu w danym kraju, ale pogarsza ranking krajowy.
WSKAZÓWKA : Wybierając domenę, upewnij się, że zawiera ona najważniejsze słowo kluczowe oraz że nazwa brzmi prosto.
Sygnały użytkownika
Sygnały użytkownika pojawiają się, gdy odwiedzający witrynę internetową wchodzą z nią w interakcję . Pozytywne sygnały użytkowników pokazują Google, że użytkownik lubi witrynę. W rezultacie wyszukiwarka klasyfikuje je jako istotne dla innych użytkowników, a ranking poprawia się.
1. Długość pobytu Długi pobyt na stronie jest dla Google sygnałem, że użytkownik lubi treści. W pewnych okolicznościach czynnik ten może być różnie interpretowany, na przykład jeśli użytkownicy pozostają na stronie dłużej, jeśli nie mogą znaleźć określonych treści. Z reguły użytkownicy znikają, jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają.
2. Współczynnik klikalności (CTR) Ta wartość wskazuje, ile osób faktycznie kliknęło reklamę w Internecie. Wysoki CTR prowadzi do lepszej pozycji w Google.
3. Współczynnik konwersji Konwersja to określone działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej (np. Zakup produktu lub rejestracja do newslettera). Wiele konwersji sugeruje, że zawartość witryny była atrakcyjna.
4. Współczynnik odrzuceń Współczynnik odrzuceń wskazuje, ilu użytkowników kliknęło przycisk „Wstecz” natychmiast po wejściu na stronę internetową. Częste wyskakiwanie jest również znane jako „skaczenie pogo”. Google ocenia to jako niezadowolenie, a ranking pogarsza się.
5. Powtarzanie ruchu Powtarzanie ruchu oznacza, że użytkownicy wracają do serwisu. Może to oznaczać, że treść jest bardzo trafna.
Czynniki słów kluczowych
Słowa kluczowe będą nadal ważnym czynnikiem rankingowym Google w 2021 roku. Wyszukiwarka nie tylko szczegółowo sprawdza słowa kluczowe, ale także sprawdza, czy reszta treści pasuje do tematu kluczowego hasła. Dlatego weź współczynniki słów kluczowych jako zalecenie i nie przesadzaj z ich użyciem.
1. Słowo kluczowe w tagu tytułu Słowo kluczowe w tagu tytułu, najlepiej na początku, jest ważnym wskaźnikiem rankingu.
2. Słowo kluczowe na początku domeny Dla rankingu lepiej jest, jeśli główne słowo kluczowe znajduje się na początku domeny niż w środku lub na końcu.
3. Słowo kluczowe w opisie meta Słowo kluczowe w opisie meta może między innymi zwiększyć współczynnik klikalności i poprawić pozycję strony internetowej.
4. Słowo kluczowe w nagłówkach Słowo kluczowe w nagłówku H1 nadal wydaje się być ważnym sygnałem dla Google. Słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3 również pokazują wyszukiwarce, że to słowo jest ważne.
5. Słowo kluczowe w tekście Oczywiście w tekście należy również użyć słowa kluczowego. Zdecydowanie należy unikać tak zwanego upychania słów kluczowych, czyli nadmiernego używania słów kluczowych. Możesz również dostosować słowa kluczowe gramatycznie. Google może teraz bardzo dobrze rozpoznać te dostosowania.
6. Słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach Użycie słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach treści nadal wiąże się z dobrym rankingiem.
7. Słowo kluczowe w atrybucie Alt Atrybut Alt i tytuł obrazów pomagają Google lepiej rozpoznawać zawartość graficzną. Tutaj również należy umieścić słowo kluczowe jak najwyżej.
8. Gęstość słów kluczowych W 2021 roku gęstość słów kluczowych nie będzie już tak ważnym czynnikiem rankingowym. Kiedyś był nadużywany, aby wymusić wysoką pozycję w rankingu. W rezultacie pogorszyła się czytelność tekstu. W międzyczasie Google rozpoznaje również pokrewne słowa i synonimy.
9. Słowa kluczowe LSI w tekście Słowa kluczowe LSI (Latent Semantic Indexing) są słowami powiązanymi z innym słowem kluczowym i pomagają wyszukiwarce w klasyfikowaniu treści. Jest to szczególnie ważne, gdy słowo kluczowe może mieć dwa różne znaczenia. Jeśli więc piszesz o słowie „bank”, słowa kluczowe LSI, takie jak „pieniądze”, „kredyt” itp. Mogą pokazać wyszukiwarce, że nie odnosisz się do mebli do siedzenia. Słowa kluczowe LSI są również wskazówką, że Twoje treści są traktowane kompleksowo, co z kolei wpływa na ogólną jakość strony.
10. Słowa kluczowe LSI w tagu tytułu i opisie meta Podobnie jak zwykłe słowa kluczowe, słowa kluczowe LSI mogą być również użyte w tagu tytułu i opisie meta, aby zasygnalizować trafność.
WSKAZÓWKA : Umieść słowa kluczowe w odpowiednich miejscach i zwróć uwagę na naturalną czytelność treści. Podczas studiowania tematu, o którym piszesz, automatycznie użyjesz również synonimów i sformułowań.
Czynniki linków
Podobnie jak słowa kluczowe, linki również stanowią wymierną wartość dla Google i chociaż ich znaczenie jest coraz bardziej wypychane na dalszy plan, nadal znajdują uzasadnienie jako kryterium SEO.
1. Linki zwrotne z odpowiednich witryn internetowych Według badania Backlinko, strony internetowe zawierające wiele linków zwrotnych osiągnęły wyższą pozycję w rankingu. Według ich ocen wyniki wyszukiwania na pierwszym miejscu w SERP mają 3,8 razy więcej linków zwrotnych niż wyniki na pozycjach od 2 do 10.
Backlinki są podstawą tzw. „PageRank”, czyli podstawy algorytmu Google porządkującego wyniki wyszukiwania. Ważna jest nie tylko liczba linków, ale także autorytet i znaczenie powiązanych stron. Wysoki poziom trafności jest dostępny, jeśli połączone witryny internetowe pasują tematycznie do strony docelowej i zostały oczywiście wygenerowane.
Dla przykładu – jeśli piszesz o fitness i łączysz stronę główną trenera fitness ze swoją stroną, masz odpowiedni link zwrotny.
2. Linki kanoniczne Jeśli nie da się uniknąć powielania treści linki kanoniczne, tj. linki oznaczone rel = „canonical”, pomagają uniknąć powielania treści. Można ich używać, gdy do tej samej treści można uzyskać dostęp za pośrednictwem różnych adresów URL. Następnie Google rozpoznaje, że treść jest zduplikowana i wskazuje na oryginalną stronę. Te linki są niezbędne, zwłaszcza w sklepach internetowych, które często mają zduplikowaną treść w wariantach produktów.
3. Linki wewnętrzne ze zoptymalizowanymi tekstami kotwicy Linki wewnętrzne pomagają dogłębnie zająć się tematem, a tym samym zapewniają całościową treść, którą Google ocenia pozytywnie. Linki nie powinny być tylko zatytułowane „tutaj”, ale powinny mieć zrozumiały tekst kotwicy. Nazwij temat połączonej strony w tekście kotwicy.
4. Linki partnerskie Używaj linków partnerskich tylko z umiarem. Kilka linków partnerskich nie szkodzi treści, należy ich jednak używać tylko rozsądnie, w przeciwnym razie Google może zidentyfikować je jako spam.
5. Brak martwych linków Martwe linki czyli linki prowadzące do strony, która już nie istnieje, są oznaką słabej jakości i źle utrzymanej strony internetowej i mają negatywny wpływ na ranking.
Czynniki dotyczące treści
Google wie, że użytkownicy potrzebują treści informacyjnych, aby spełnić ich potrzeby. Dlatego to przede wszystkim treść ma przekonać użytkownika.
1. Zakres tematyczny Im obszerniej poruszany jest temat, tym wyższa jakość treści. Ogólny tekst, który nie koncentruje się na konkretnym temacie i tylko powierzchownie porusza każdy punkt, raczej nie pomoże czytelnikowi. Dzięki linkom wewnętrznym możesz stworzyć rozbudowaną strukturę treści, która obejmuje wszystkie pytania i pytania uzupełniające od użytkowników.
WSKAZÓWKA : Skoncentruj swoje treści na określonym temacie i zdobądź specjalistyczną wiedzę. Gdy będziesz mieć solidną bazę wiedzy, zostaniesz uznany za eksperta w tej dziedzinie, a reputacja Twojej witryny ulegnie poprawie.
2.Zamiar wyszukiwania Zamiar wyszukiwania i pozycjonowanie są absolutnie nierozłączne. Wyszukiwania intencją jest intencja, z którym wyszukiwane jest wykonany w Google. Jeśli zamiar wyszukiwania użytkownika zostanie spełniony, prowadzi to do pozytywnych sygnałów dla użytkownika. To z kolei może zostać ocenione przez Google i zinterpretować treść witryny jako istotną.
3. Aktualność treści Znaczenie tego czynnika zależy od treści. Informacje o wirusie koronowirusa muszą być stale aktualizowane, starszy może być też poradnik, jak prawidłowo czyścić okna. Wystarczy spojrzeć na konkurencyjne witryny i zauważyć, jak aktualna jest ich zawartość.
4. Regularność aktualizacji Google rozpoznaje również, jak często ma miejsce aktualizacja i w jakim stopniu zawartość jest utrzymywana. Starsza witryna, która jest regularnie aktualizowana, może mieć lepszą pozycję w rankingu niż zupełnie nowa.
5. Zakres aktualizacji Wyszukiwarka ocenia nie tylko regularność aktualizacji, ale także ich zakres. Ma znaczenie, czy dokonano dużych zmian w treści, czy też zmieniłeś tylko kilka zdań.
6. Długość treści Długość treści nie jest jedynym czynnikiem rankingowym. Długie teksty zawierające 1000 lub więcej słów są ogólnie uważane za lepsze, ale długie teksty mają dobrą rangę tylko wtedy, gdy są konsekwentnie dobrze zoptymalizowane. Dlatego upewnij się, że oferujesz swoim użytkownikom stałą ilość informacji i nie fałszuj niepotrzebnie swoich tekstów.
7. EAT EAT oznacza fachowość, autorytet i wiarygodność (specjalistyczna wiedza, autorytet i wiarygodność). EAT jest opisany w „Wytycznych dla oceny jakości wyszukiwania” Google jako standard jakości dla witryn internetowych i koncentruje się bardziej na autorze treści witryny:
Ekspertyza: czy autor treści jest ekspertem w swojej dziedzinie? Czy oferuje informacje o swoich kwalifikacjach?
Autorytet: Czy źródła odwołujące się do treści są wysokiej jakości i istotne tematycznie? Czy witryna internetowa jest postrzegana jako wiodąca w jakimś konkretnym temacie?
Wiarygodność: dobra reputacja firmy, dobre oceny klientów, ochrona danych, szyfrowanie SSL itp.
8. Pomocnenarzędzia serwisu WWW Wszystko, co ułatwia użytkownikom korzystanie z serwisu, to cecha jakościowa. Narzędzia internetowe takie jak kalkulatory walutowe, oferują użytkownikom wartość dodaną, która ma wpływ na ranking.
9. Poprawność treści Google ocenia również strony internetowe pod kątem tego, czy ich zawartość jest poprawna, a zatem poważna. Ten czynnik jest szczególnie ważny w przypadku treści YMYL (Your Money, Your Life), czyli treści o tematyce finansowej i zdrowotnej. Według Google takie strony mogą mieć wpływ na samopoczucie użytkowników. Podanie tutaj nieprawidłowych informacji miałoby nie tylko negatywny wpływ na użytkownika, w najgorszym przypadku mogłoby nawet być niebezpieczne (np. w przypadku tematów medycznych).
10. Unikalna treść Unikalna treść jest oceniana przez Google jako szczególnie pozytywna. Jeśli skopiujesz treści z innych witryn, Google uzna je za zduplikowane i możesz zostać ukarany. Unikalne treści oznaczają na przykład, że piszesz w swoim indywidualnym stylu, wprowadzasz nowe terminy lub prezentujesz kreatywne przykłady.
11. Gramatyka i pisownia Prawidłowa gramatyka i pisownia są również cechą jakościową treści i tym samym pośrednio wpływają na ranking strony. Nieprawidłowa pisownia może obrażać czytelników i zniechęcić, więc poproś o korektę swoich tekstów.
12. Język Jest to również pośredni czynnik rankingowy. Upewnij się, że język w tekście jest prosty i zrozumiały. Nie używaj zbyt wielu terminów technicznych i spraw, aby czytanie było jak najłatwiejsze dla użytkowników. Używaj krótkich zdań i pisz konkretne stwierdzenia.
13. Redaktorzy Google Chociaż nie jest to oficjalnie zweryfikowane, uważa się, że Google korzysta z usług weryfikatorów jakości ludzkich w celu dopracowania recenzji treści witryn. Nie tylko dlatego, że czynniki związane z treścią maszyn są stosunkowo trudne do zinterpretowania.
14. Strona kontaktowa Google preferuje strony internetowe, które ułatwiają użytkownikowi dostęp do danych kontaktowych operatora.
Czynniki projektowe
W czasach, gdy Internet już dawno przestał składać się z niekończących się fragmentów tekstu, projekt strony internetowej jest niezwykle ważny. Użytkownicy często decydują w ciągu kilku sekund, czy pozostać na stronie, czy nie. Jeśli Twoja witryna jest atrakcyjnie zaprojektowana, zwiększa się szansa, że użytkownicy pozostaną na niej.
1. Optymalizacja obrazków Dokładny opis obrazków w tagu alt pomaga wyszukiwarce w łatwiejszym przypisywaniu treści. Obrazy powinny być stosunkowo małe, aby można je było łatwo wyświetlać i ładować szybciej.
2. Treści multimedialne Obrazy i filmy są łatwe w odbiorze, a użytkownicy zapamiętają je na dłużej. Z tego powodu elementy graficzne stają się coraz ważniejszym kryterium rankingowym. Zastanów się więc, czy możesz zaprezentować określone treści w formacie wideo lub w formacie graficznym.
3. Układ przyjazny dla użytkownika / doświadczenie użytkownika Wszystko, co ułatwia użytkownikowi nawigację i orientację w witrynie, prowadzi do pozytywnych sygnałów dla użytkownika. Są one niezbędne do osiągnięcia najwyższego rankingu . Użytkownik musi mieć możliwość poruszania się po witrynie i łatwego poruszania się po treści. Obejmuje to przejrzystą strukturę strony, rozluźnienie graficzne, elementy listy, pogrubione oznaczenia i krótkie akapity. Zbyt wiele irytujących elementów, takich jak irytujące wyskakujące okienka, może negatywnie wpłynąć na wygodę użytkownika.
Inne czynniki
1. Czasyładowania Długie okresy ładowania mogą prowadzić do wyższego współczynnika odrzuceń, co z kolei pogarsza ranking.
2. Daneustrukturyzowane W przypadku danych ustrukturyzowanych zawartość witryny internetowej jest oznaczana i uporządkowana w taki sposób, aby wyszukiwarka mogła je łatwiej zinterpretować i zindeksować. Ta pomoc dla wyszukiwarki pozytywnie wpływa na ranking.
3. Długość adresu URL Według Backlinko istnieje niewielka korelacja między rankingiem Google a długością adresu URL. W związku z tym wydaje się, że krótsze adresy URL uzyskują wyższe pozycje w rankingu.
4. Ścieżka adresu URL Ścieżka adresu URL opisuje, jak często należy klikać odsyłacz, aby przejść ze strony początkowej do podstrony. Krótka ścieżka adresu URL jest dobra dla rankingu.
5. Spis treści z odnośnikiem Spis treści z odnośnikiem może pomóc Google lepiej zinterpretować zawartość strony internetowej.
6.Szyfrowanie HTTPS Przyczynia się do ogólnego bezpieczeństwa strony internetowej i dlatego ma, choć niewielki, wpływ na ranking strony. Dla użytkownika może to być oznaką zaufania.
7. Błędy HTML Błędy HTML są oznaką złej jakości i mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej.
8. Sygnały mediów społecznościowych Treść, która jest rozpowszechniana i lubiana w kanałach mediów społecznościowych, może pośrednio poprawić Twój ranking, ponieważ zwiększa świadomość marki.
9. Przyjazny dla urządzeń mobilnych Duża część zapytań wyszukiwania jest obecnie wykonywana za pośrednictwem smartfonów. Aby Twoi użytkownicy mogli wygodnie korzystać z treści Twojej witryny na swoich telefonach komórkowych, powinieneś upewnić się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Obejmuje to to, że witryna jest łatwa do odczytania na smartfonie, a linki i przyciski można klikać bez żadnych problemów.
WSKAZÓWKA : Możesz użyć Google Search Console, aby sprawdzić, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Wniosek
W swojej pracy jako SEO ważne jest, aby mieć oko na to, czego Google oczekuje od treści witryny, a mianowicie jakości i wartości dodanej dla użytkowników. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest wysokiej jakości, zorientowana na użytkownika i zróżnicowana zawartość.
Faktem jest również, że samo kryterium rankingowe nie ma większego wpływu na pozycję w SERPach. To, co zapewnia Ci najwyższą pozycję, to połączenie wszystkich kryteriów . Zoptymalizuj więc jak najwięcej czynników, aby Twoja witryna uzyskała najwyższy ranking .
Jeśli masz własną stronę internetową dla swojej firmy, to z pewnością trafiłeś na akronim SEO. I prawie na pewno powiedziano Ci, jak ważne jest to tak zwane SEO. Ale co to właściwie jest? Coś z wyszukiwarką, prawda? 100 punktów. Jesteś już na dobrej drodze. Poniżej wyjaśniamy podstawy i wszystko, co musisz wiedzieć o tym SEO.
Ważne środki
Przede wszystkim rozróżnia się SEO na stronie i SEO poza stroną. Wszystkie punkty, na które możesz wpłynąć i zoptymalizować siebie, należą do SEO na stronie. Możesz wdrożyć te środki bezpośrednio po swojej stronie. Obejmuje to na przykład: tag tytułu, opis meta, nagłówki, treść, obrazy, linki wewnętrzne, szybkość ładowania witryny i adresy URL. Pozycjonowanie poza stroną obejmuje środki, które wpływają na budowanie linków. Są to składowe tak jak: wymiana linków, kupowanie linków, media społecznościowe, infografiki.
Podstawowe informacje
Co właściwie robią wyszukiwarki? Aby zrozumieć SEO, musimy przede wszystkim zrozumieć, co robią wyszukiwarki. Wyszukiwarka ma w zasadzie trzy zadania – przeszukiwanie, indeksowanie i generowanie wyników wyszukiwania. Indeksowanie oznacza skanowanie strony. Tzw. crawlery przeszukują całą zawartość serwisu czyli teksty, obrazy, linki, słowa kluczowe, nagłówki itp. Jeśli natrafią na link, podążają za nim. W ten sposób praktycznie przeskakuje się z witryny do witryny, a indeksowanie nigdy się nie kończy. Po przeszukaniu strony jest ona indeksowana. Wszystkie istniejące strony internetowe są rejestrowane przez Google jak w bibliotece, a następnie umieszczane w indeksie. Następnie wyniki wyszukiwania są generowane za pomocą zebranych danych i niezliczonych algorytmów. Im lepiej witryna pasuje do wyszukiwanego hasła,
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to proces, który należy zaplanować w perspektywie średnio- lub długoterminowej i obejmuje kilka indywidualnych kroków. Wyszukiwarki takie jak Google zawsze chcą prezentować użytkownikom jak najlepsze hity. Z tego powodu optymalizacja własnej strony internetowej powinna w pierwszej kolejności mieć na uwadze użytkownika, ponieważ to, co dobre i istotne dla użytkownika, pomaga również wyszukiwarkom. W kolejnych krokach podajemy wskazówki dotyczące tego, co jest ważne podczas optymalizacji strony internetowej i jak można mieć na oku użytkowników i wyszukiwarki.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek: co to właściwie jest?
Nazywamy to środkami optymalizacji wyszukiwarek, które zwiększają widoczność strony internetowej i jej zawartości dla użytkowników wyszukiwarki internetowej. Kiedy mówimy o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, czyli w skrócie o SEO („Search Engine Optimization”), zwykle mamy na myśli optymalizację strony internetowej pod kątem Google. Z udziałem w rynku wynoszącym 87% w wyszukiwarce na komputery i około 98% w wyszukiwarce mobilnej * Google jest niekwestionowaną wyszukiwarką numer 1.
Czynniki techniczne: czy użytkownicy i wyszukiwarki mogą czytać i rozumieć stronę?
Czynniki techniczne obejmują wszystkie czynniki, które wpływają na możliwości optymalizacji technicznej strony internetowej. Wyszukiwarki, które odwiedzają strony za pomocą tak zwanych robotów internetowych, polegają na tym, że wszystkie elementy strony są zrozumiałe i dostępne. Obejmuje to kod źródłowy, szybkość ładowania, systemy operacyjne i konfigurację serwera. Obecność metadanych takich jak znaczniki alt dla obrazów, tytuły stron lub opisy meta, dostarcza robotom indeksującym informacji umożliwiających ocenę zawartości strony. Witryna internetowa bezbłędna pod względem technicznym jest warunkiem wstępnym, aby wymienione poniżej środki optymalizacji zaczęły obowiązywać.
Użyteczność: czy korzystanie z serwisu jest łatwe i wygodne?
Jeśli najważniejsza treść strony nie może zostać odnaleziona lub nie jest od razu zrozumiała, wielu użytkowników szybko odwraca się od strony. Skutkuje to często tak zwanymi współczynnikami odrzuceń, czyli bezpośrednich współczynników odrzuceń, które są powiązane z negatywnymi sygnałami dla Google. „Nie każ mi myśleć” jest koniecznością, aby witryna była przyjazna dla użytkownika: strona internetowa powinna być zrozumiała od razu i bez zastanowienia. Poniższe pytania pomagają sprawdzić, czy strona internetowa może być obsługiwana intuicyjnie:
Czy strona jest przydatna?
Czy strona jest przejrzysta i łatwa do zrozumienia?
Czy użytkownicy szybko i łatwo docierają do celu?
Czy strona jest zgodna z wyuczonymi standardami (np. nawigacja i menu)?
Czy korzystanie z witryny jest przyjemne?
Czy udostępniłbyś tę witrynę?
Słowa kluczowe: Jakich terminów używają potencjalni klienci, szukając oferty?
Nawet optymalnie skonfigurowana strona internetowa nie pomoże, jeśli Twoje treści nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google & Co. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z wyszukiwarek i jakich haseł szukają. Następnie zawartość własną serwisu można zoptymalizować pod kątem konkretnych potrzeb. W optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nazywamy te wyszukiwane hasła słowami kluczowymi. Słowo kluczowe może składać się z jednego słowa, kilku słów lub nawet całego zdania. Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, warto rozważyć następujące pytania:
Czy słowo kluczowe dokładnie pasuje do mojego tematu?
Czy słowo kluczowe jest zbyt ogólne lub zbyt szczegółowe?
Czy liczba wyszukiwań jest wystarczająco duża dla tego słowa kluczowego? Czy są jakieś istotne potrzeby?
Jak duża jest konkurencja? Czy mam realną szansę znalezienia się dla tego słowa kluczowego?
Treść: Czy zawartość witryny jest czytelna, zrozumiała i lepsza niż wszystko, co jest już dostępne w Internecie?
Każdy, kto dziś publikuje nowe treści w Internecie, konkuruje z dużą liczbą podobnych ofert, których liczba rośnie z dnia na dzień. Jedyną szansą na pomyślne umieszczenie tematu w rankingu, tj. umieszczenie go na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, jest znakomita jakość treści. Oprócz jakości treści ważna jest również struktura tekstów, ponieważ w sieci dużo mniej uwagi poświęca się ciekawym treściom. Wielu użytkowników przegląda strony i skanuje tylko podtytuły.
Aby zwiększyć czytelność, treść powinna być dobrze skonstruowana, użyteczna i, w zależności od tematu, szczegółowa. Popularne są odpowiednie, łatwe do odczytania i zawierające informacje formaty, takie jak: B. przewodniki, listy kontrolne, definicje, porównania, fakty i listy.
Tekst o długości 1500 słów to przybliżony przewodnik. Wszystkie ważne informacje znajdują się na początku strony, szczegóły na końcu artykułu. Znaczące podtytuły, obrazy, filmy, listy i często zadawane pytania pomagają uporządkować treść i ułatwiają jej zrozumienie. Aby sprawdzić zawartość, Google w swoich Wskazówkach dotyczących oceny jakości podaje następujące pytania:
Czy strona / treść oferuje jakąkolwiek wartość dodaną?
Czy treść przedstawia wysiłek i kompetencje?
Czy strona jest wolna od błędów?
Czy na stronie nie ma za dużo reklam (np. Banerów)?
Czy zawartość strony wprowadza użytkownika w błąd?
Czy są informacje o autorze lub dostawcy treści?
Czy informacje na stronie są godne zaufania?
Czy zaufałbyś witrynie zawierającej dane osobowe?
Konkurencja: kto nadal próbuje znaleźć się dla tych słów kluczowych?
Zawartość strony jest zoptymalizowana, sama strona jest wolna od błędów: jest jednak wiele innych stron, które chcą zająć pozycję na stronie 1 w wynikach wyszukiwania dla tego samego słowa kluczowego. Aby dowiedzieć się, co inni mogliby zrobić lepiej pod względem merytorycznym, warto wpisać żądane słowa kluczowe w Google. Do najważniejszych konkurentów należą hity organiczne, czyli strony, które są umieszczone pod reklamami na pierwszej stronie. Narzędzia takie jak SEO Compare from Seobility dostarczają również ważnych informacji na temat tego, jak dobrze Twoja własna treść jest zoptymalizowana w porównaniu z treścią najważniejszego konkurenta. Poniższe pytania pomogą:
Czy wszystkie moje elementy na stronie są kierowane na to słowo kluczowe?
Z jakimi pytaniami mają do czynienia moi użytkownicy / klienci?
Czy są jakieś treści, które można jeszcze ulepszyć lub rozszerzyć?
Linki zwrotne: kto łączy się z moją witryną?
Aby zwiększyć szanse na sukces SEO, linki z innych witryn do własnych treści są nadal ważnym czynnikiem. Im więcej linków otrzyma Twoja witryna z innych dobrze ocenianych i pokrewnych stron, tym szybciej poprawi się Twoja witryna w wynikach wyszukiwania. Poniższe pytania mogą pomóc:
Kto łączy się z moją witryną?
Z jakimi warunkami łączy się zawartość mojej strony?
Które treści i strony są najczęściej linkowane przez innych?
Seeding: gdzie użytkownicy mogą znaleźć moje treści w sieci?
Seeding opisuje ukierunkowane umieszczanie treści w Internecie w celu zwiększenia własnego zasięgu, świadomości i zaufania. Należy zwiększyć wartość dodaną dla grupy docelowej. Nagrodą za ten wysiłek są linki, udostępnienia, komentarze i odwiedziny na stronach. Treść powinna być rozpowszechniana w jak największej liczbie kanałów internetowych istotnych dla branży. Oprócz płatnych reklam, takich jak Google Ads, są to:
twoja własna strona główna
biuletyn Informacyjny
media społecznościowe
platformy wideo, takie jak YouTube czy Vimeo
podcasty
blogi
Monitorowanie: jakie kluczowe liczby decydują o powodzeniu mojej strony internetowej?
Dane analityczne z narzędzi takich jak Google Analytics czy Matomo pokazują sukces działań SEO w oparciu o konkretne dane użytkownika ze strony internetowej. Obejmuje to zakresy, źródła ruchu lub konwersje, np. B. zakup, transakcja, rejestracja do newslettera lub pobranie. Aby uzyskać informacje o tym, jak Google umieszcza Twoje strony w indeksie wyszukiwania, najlepszym wyborem jest Google Search Console. Narzędzia dla webmasterów Bing są alternatywą dla Google Search Console. Można na przykład odpowiedzieć na następujące pytania:
Które strony rosną najbardziej?
Które strony są odwiedzane najczęściej?
W jaki sposób użytkownicy będą mnie znajdować?
Z jakich urządzeń końcowych korzystają moi użytkownicy?
Który typ wyszukiwania Google (internet, wyszukiwarka grafiki, wideo, …) uzyskuje najwięcej kliknięć?
Wniosek
Dobre treści internetowe zwykle nie pojawiają się z dnia na dzień, ale są wynikiem dokładnych badań i tworzenia stron z odpowiednią treścią, które oferują wartość dodaną dla Twojej grupy docelowej. Jednak samo publikowanie unikalnych treści nie wystarczy. Tutaj pomaga optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, w której sprawdzane i ulepszane są wszystkie techniczne, treściowe i strukturalne elementy strony internetowej. Wszystkie czynniki powinny być regularnie sprawdzane i optymalizowane z myślą o użytkowniku, aby pewnego dnia nie dać się wyprzedzić konkurencji. Aby mieć szansę wylądować na szczycie wyników wyszukiwania Google, niezbędne są wysokiej jakości treści oraz technicznie bezbłędna i przyjazna dla użytkownika strona internetowa.
5 kroków do sukcesu: cyfrowe pozyskiwanie klientów w białej księdze
„Moi klienci nie są online”, „Nasza firma nie działa online”, „Nasza działalność opiera się na rekomendacjach” – często słyszeliśmy i doświadczyliśmy takich stwierdzeń oraz początkowego sceptycyzmu, jeśli chodzi o temat pozyskiwania nowych klientów cyfrowych. Jak dotąd udało nam się głównie przekonać, że prawie każda firma może dziś skorzystać na cyfrowym lejku sprzedaży.
Cyfrowy kanał sprzedaży: co to jest?
To, w jaki sposób koncepcja cyfrowego pozyskiwania klientów jest wdrażana w obszarze B2B lub B2C, zawsze zależy od danego produktu, usług i branży. Czasami jest realizowany w formie kanału sprzedaży bezpośredniej, czasem w celu zwiększenia zasięgu lub aktywizacji nowych grup docelowych. Jednak są pewne kroki, które można zastosować na prawie każdym obszarze, aby proces miał również trwały efekt.
Z ukierunkowanym podejściem do sukcesu
Skuteczne pozyskiwanie klientów za pomocą środków cyfrowych nie następuje z dnia na dzień. Jednak dzięki ukierunkowanemu podejściu, jasnemu pozycjonowaniu, analizom konkurencji, profesjonalnej stronie internetowej, działaniom SEO i marketingu online oraz ciągłemu monitorowaniu, możesz zrobić duży krok we właściwym kierunku.
Nasza nowa biała księga pokazuje, jak to się robi
W naszej aktualnej białej księdze pokazujemy, w jaki sposób można zbudować cyfrowy lej sprzedaży, a tym samym stale i trwale pozyskiwać nowych klientów. Przepis na sukces? Te pięć podstawowych kroków:
1. Jasne pozycjonowanie i orientacja na klienta
2. Analiza konkurencji i pozycjonowanie
3. Kluczowy element: witryna internetowa
4. Pozycjonowanie i marketing online
5. Oceniaj, zrozum i optymalizuj
Shopping Basket
Na naszej stronie używamy plików cookie, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na użycie WSZYSTKICH plików cookie. Możesz jednak odwiedzić „Ustawienia plików cookie”, aby wyrazić kontrolowaną zgodę.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.