Jako operator witryny naturalnie dążysz do przyciągnięcia jak największej liczby odwiedzających do swojej witryny, prawda? Działa to najlepiej, jeśli Twoja obecność w Internecie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i przyciąga uwagę użytkowników .
Algorytm Google decyduje o tym, jak strony są ułożone w wynikach . Ten algorytm współpracuje z różnymi czynnikami rankingowymi, które są używane do oceny witryny.
Mamy kompilację z 50 najważniejszymi kryteriami rankingowymi dla Ciebie w ostatecznej liście, które pomogą promować stronę na najwyższe pozycje w Google.
Ile jest czynników rankingowych Google?
Google uwzględnia w rankingu bogactwo około 200 czynników . Niektóre z tych kryteriów rankingowych są znane, inne są trzymane w tajemnicy przez operatorów wyszukiwarek, aby uniknąć manipulacji.
Czynniki są regularnie dostosowywane, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Niektóre kryteria takie jak gęstość słów kluczowych z czasem straciły na znaczeniu.
Praca jako SEO polega w dużej mierze na wprowadzaniu zmian i rozpoznawaniu wzorców . Pomocne może być poleganie na pewnych czynnikach rankingu, które zostały już wypróbowane i poprawiają jakość treści.
Jakość to cecha, do której Google przywiązuje wielką wagę. Możesz zobaczyć jak jakość jest mierzona przez wyszukiwarkę na naszej obszernej liście czynników rankingowych Google.
Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe Google?
Zebraliśmy dla Ciebie listę 50 najważniejszych czynników rankingowych i kryteriów SEO . Niektóre z nich są oparte na znaczącym badaniu Backlinko, w którym przeanalizowano ponad 11,8 miliona wyników wyszukiwania. Wiele z tych kryteriów opiera się na naszym codziennym doświadczeniu w dziedzinie SEO .
Pewne czynniki wpływają na ranking bezpośrednio, inne pośrednio – nie wyodrębniliśmy ich wprost. Powinieneś mieć przybliżoną wiedzę na temat tego, czego Google oczekuje od stron internetowych.
Czynniki dziedzinowe
Sama domena dostarcza Google informacji o jakości danej strony internetowej. W szczególności autorytet domeny i historia domeny mają decydujący wpływ na ranking.
1. Urząd domeny jest najważniejszym kryterium domeny i pokazuje, że witryna jest tak istotna dla użytkowników, że służy jako odniesienie do określonego tematu. Z punktu widzenia wyszukiwarki, serwis oferuje najlepsze informacje na dany temat, a co za tym idzie, zajmuje wysoką pozycję w rankingu. Miarą jakości tej domeny są linki zewnętrzne i ich trafność.
2. Historia domeny w rankingu Google ocenia jak często domena była już rejestrowana w przeszłości i co zrobił z nią poprzedni właściciel. W najgorszym przypadku mógł on zostać ukarany, co może prowadzić do gorszego rankingu. W takim przypadku możesz poprosić Google o zresetowanie historii domeny.
3. Wiek domeny – jak długo działa domena jest również czynnikiem rankingowym dla Google. Wyszukiwarka uwzględnia w rankingu, kiedy strona została zaindeksowana i połączona po raz pierwszy.
4. Rozszerzenie – domeny specyficzne dla danego kraju (np. „.pl”) jest dobre dla rankingu w danym kraju, ale pogarsza ranking krajowy.
WSKAZÓWKA : Wybierając domenę, upewnij się, że zawiera ona najważniejsze słowo kluczowe oraz że nazwa brzmi prosto.
Sygnały użytkownika
Sygnały użytkownika pojawiają się, gdy odwiedzający witrynę internetową wchodzą z nią w interakcję . Pozytywne odczucia zainteresowanych pokazują Google, że użytkownik lubi witrynę. W rezultacie wyszukiwarka klasyfikuje je jako istotne dla innych użytkowników, a ranking poprawia się.
1. Długość pobytu
Długi pobyt na stronie jest dla Google sygnałem, że użytkownik lubi treści. W pewnych okolicznościach czynnik ten może być różnie interpretowany, np. jeśli użytkownicy pozostają na stronie dłużej, gdy nie mogą znaleźć określonych treści. Z reguły użytkownicy znikają, jeżeli nie mogą znaleźć tego, czego szukają.
2. Współczynnik klikalności (CTR)
Ta wartość wskazuje, ile osób faktycznie kliknęło reklamę w Internecie. Wysoki CTR prowadzi do lepszej pozycji w Google.
3. Współczynnik konwersji
Konwersja to określone działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej (np. zakup produktu lub rejestracja do newslettera). Wiele konwersji sugeruje, że zawartość witryny była atrakcyjna.
4. Współczynnik odrzuceń
Wskazuje ilu użytkowników kliknęło przycisk „Wstecz” natychmiast po wejściu na stronę internetową. Częste wyskakiwanie jest również znane jako „skaczenie pogo”. Google ocenia to jako niezadowolenie, a ranking pogarsza się.
5. Powtarzanie ruchu
Powtarzanie ruchu oznacza, że użytkownicy wracają do serwisu. Może to oznaczać, że treść jest bardzo trafna.
Czynniki słów kluczowych
Słowa kluczowe będą nadal ważnym czynnikiem rankingowym Google w 2021 roku. Wyszukiwarka nie tylko szczegółowo sprawdza słowa kluczowe, ale także sprawdza, czy reszta treści pasuje do tematu kluczowego hasła. Dlatego weź pod uwagę współczynniki słów kluczowych jako zalecenie, lecz nie używaj ich nadmiernie.
1. Słowo kluczowe w tagu tytułu najlepiej na początku, jest ważnym wskaźnikiem rankingu.
2. Słowo kluczowe na początku domeny
Dla rankingu lepiej jest, jeśli główne słowo kluczowe znajduje się na początku domeny niż w środku lub na końcu.
3. Słowo kluczowe w opisie meta
kluczowe w opisie meta może między innymi zwiększyć współczynnik klikalności i poprawić pozycję strony internetowej.
4. Słowo kluczowe w nagłówkach
kluczowe w nagłówku H1 nadal wydaje się być ważnym sygnałem dla Google. Słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3 również pokazują wyszukiwarce, że to słowo jest ważne.
5. Słowo kluczowe w tekście
Oczywiście w tekście należy również użyć słowa kluczowego. Zdecydowanie należy unikać tak zwanego upychania słów kluczowych, czyli nadmiernego używania słów kluczowych. Możesz również dostosować słowa kluczowe gramatycznie. Google może teraz bardzo dobrze rozpoznać te dostosowania.
6. Słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach
Użycie słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach treści nadal wiąże się z dobrym rankingiem.
7. Słowo kluczowe w atrybucie Alt Atrybut
Alt i tytuł obrazów pomagają Google lepiej rozpoznawać zawartość graficzną. Tutaj również należy umieścić słowo kluczowe jak najwyżej.
8. Gęstość słów kluczowych
W 2021 roku gęstość słów kluczowych nie będzie już tak ważnym czynnikiem rankingowym. Kiedyś była nadużywany, aby wymusić wysoką pozycję w rankingu. W rezultacie pogorszyła się czytelność tekstu. W międzyczasie Google rozpoznaje również pokrewne słowa i synonimy.
9. Słowa kluczowe LSI w tekście
Słowa kluczowe LSI (Latent Semantic Indexing) są słowami powiązanymi z innym słowem kluczowym i pomagają wyszukiwarce w klasyfikowaniu treści. Jest to szczególnie ważne, gdy słowo kluczowe może mieć dwa różne znaczenia. Jeśli więc piszesz o słowie „bank”, słowa kluczowe LSI, takie jak „pieniądze”, „kredyt” itp. Mogą pokazać wyszukiwarce, że nie odnosisz się do mebli do siedzenia. Słowa kluczowe LSI są również wskazówką, że Twoje treści są traktowane kompleksowo, co z kolei wpływa na ogólną jakość strony.
10. Słowa kluczowe LSI w tagu tytułu i opisie meta
Podobnie jak zwykłe słowa kluczowe, słowa kluczowe LSI mogą być również użyte w tagu tytułu i opisie meta, aby zasygnalizować trafność.
WSKAZÓWKA : Umieść słowa kluczowe w odpowiednich miejscach i zwróć uwagę na naturalną czytelność treści. Podczas studiowania tematu, o którym piszesz, automatycznie użyjesz również synonimów i sformułowań.
Czynniki linków
Podobnie jak słowa kluczowe linki również stanowią wymierną wartość dla Google i chociaż ich znaczenie jest coraz bardziej spychane na dalszy plan, nadal znajdują uzasadnienie jako kryterium SEO.
Jako operator witryny naturalnie dążysz do przyciągnięcia jak największej liczby odwiedzających do swojej witryny, prawda? Działa to najlepiej, jeśli Twoja obecność w Internecie pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania Google i przyciąga uwagę użytkowników .
Algorytm Google decyduje o tym, jak strony są ułożone w wynikach . Ten algorytm współpracuje
z różnymi czynnikami rankingowymi, które są używane do oceny witryny.
Ile jest czynników rankingowych Google?
Google uwzględnia w rankingu bogactwo około 200 czynników . Niektóre z tych kryteriów rankingowych są znane, inne są trzymane w tajemnicy przez operatorów wyszukiwarek, aby uniknąć manipulacji.
Czynniki są regularnie dostosowywane, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Niektóre kryteria, takie jak gęstość słów kluczowych, z czasem straciły na znaczeniu.
Praca jako SEO polega w dużej mierze na wprowadzaniu zmian i rozpoznawaniu wzorców . Pomocne może być poleganie na pewnych czynnikach rankingu, które zostały już wypróbowane i poprawiają jakość treści.
Jakość to cecha, do której Google przywiązuje wielką wagę. Możesz zobaczyć, jak ta jakość jest mierzona przez wyszukiwarkę na naszej obszernej liście czynników rankingowych Google.
Jakie są najważniejsze czynniki rankingowe Google?
Zebraliśmy dla Ciebie listę 50 najważniejszych czynników rankingowych i kryteriów SEO . Niektóre z nich są oparte na znaczącym badaniu Backlinko, w którym przeanalizowano ponad 11,8 miliona wyników wyszukiwania. Wiele z tych kryteriów opiera się na naszym codziennym doświadczeniu w dziedzinie SEO .
Pewne czynniki wpływają na ranking bezpośrednio , inne pośrednio – nie wyodrębniliśmy ich wprost. Powinieneś mieć przybliżoną wiedzę na temat tego, czego Google oczekuje od stron internetowych.
Czynniki dziedzinowe
Sama domena dostarcza Google informacji o jakości danej strony internetowej. W szczególności autorytet domeny i historia domeny mają decydujący wpływ na ranking.
1. Urząd domeny
Organ domeny jest najważniejszym kryterium domeny i pokazuje, że witryna jest tak istotna dla użytkowników, że służy jako odniesienie do określonego tematu. Z punktu widzenia wyszukiwarki, serwis oferuje najlepsze informacje na dany temat, a co za tym idzie, zajmuje wysoką pozycję w rankingu. Miarą jakości tej domeny są linki zewnętrzne i ich trafność.
2. Historia domeny w rankingu Google ocenia jak często domena była już rejestrowana w przeszłości i co zrobił z nią poprzedni właściciel. W najgorszym przypadku mógł on zostać ukarany, co może prowadzić do gorszego rankingu. W takim przypadku możesz poprosić Google o zresetowanie historii domeny.
3. Wiek domeny – jak długo działa domena jest również czynnikiem rankingowym dla Google. Wyszukiwarka uwzględnia w rankingu, kiedy strona została zaindeksowana i połączona po raz pierwszy.
4. Rozszerzenie – domeny specyficzne dla danego kraju (np. „.pl”) jest dobre dla rankingu w danym kraju, ale pogarsza ranking krajowy.
WSKAZÓWKA : Wybierając domenę, upewnij się, że zawiera ona najważniejsze słowo kluczowe oraz że nazwa brzmi prosto.
Sygnały użytkownika
Sygnały użytkownika pojawiają się, gdy odwiedzający witrynę internetową wchodzą z nią w interakcję . Pozytywne sygnały użytkowników pokazują Google, że użytkownik lubi witrynę. W rezultacie wyszukiwarka klasyfikuje je jako istotne dla innych użytkowników, a ranking poprawia się.
1. Długość pobytu
Długi pobyt na stronie jest dla Google sygnałem, że użytkownik lubi treści. W pewnych okolicznościach czynnik ten może być różnie interpretowany, na przykład jeśli użytkownicy pozostają na stronie dłużej, jeśli nie mogą znaleźć określonych treści. Z reguły użytkownicy znikają, jeśli nie mogą znaleźć tego, czego szukają.
2. Współczynnik klikalności (CTR)
Ta wartość wskazuje, ile osób faktycznie kliknęło reklamę w Internecie. Wysoki CTR prowadzi do lepszej pozycji w Google.
3. Współczynnik
konwersji Konwersja to określone działanie podejmowane przez użytkownika na stronie internetowej (np. Zakup produktu lub rejestracja do newslettera). Wiele konwersji sugeruje, że zawartość witryny była atrakcyjna.
4. Współczynnik
odrzuceń Współczynnik odrzuceń wskazuje, ilu użytkowników kliknęło przycisk „Wstecz” natychmiast po wejściu na stronę internetową. Częste wyskakiwanie jest również znane jako „skaczenie pogo”. Google ocenia to jako niezadowolenie, a ranking pogarsza się.
5. Powtarzanie ruchu
Powtarzanie ruchu oznacza, że użytkownicy wracają do serwisu. Może to oznaczać, że treść jest bardzo trafna.
Czynniki słów kluczowych
Słowa kluczowe będą nadal ważnym czynnikiem rankingowym Google w 2021 roku. Wyszukiwarka nie tylko szczegółowo sprawdza słowa kluczowe, ale także sprawdza, czy reszta treści pasuje do tematu kluczowego hasła. Dlatego weź współczynniki słów kluczowych jako zalecenie i nie przesadzaj z ich użyciem.
1. Słowo kluczowe w tagu tytułu Słowo
kluczowe w tagu tytułu, najlepiej na początku, jest ważnym wskaźnikiem rankingu.
2. Słowo kluczowe na początku domeny
Dla rankingu lepiej jest, jeśli główne słowo kluczowe znajduje się na początku domeny niż w środku lub na końcu.
3. Słowo kluczowe w opisie meta Słowo
kluczowe w opisie meta może między innymi zwiększyć współczynnik klikalności i poprawić pozycję strony internetowej.
4. Słowo kluczowe w nagłówkach Słowo
kluczowe w nagłówku H1 nadal wydaje się być ważnym sygnałem dla Google. Słowa kluczowe w nagłówkach H2 i H3 również pokazują wyszukiwarce, że to słowo jest ważne.
5. Słowo kluczowe w tekście
Oczywiście w tekście należy również użyć słowa kluczowego. Zdecydowanie należy unikać tak zwanego upychania słów kluczowych, czyli nadmiernego używania słów kluczowych. Możesz również dostosować słowa kluczowe gramatycznie. Google może teraz bardzo dobrze rozpoznać te dostosowania.
6. Słowo kluczowe w pierwszych 100 słowach
Użycie słowa kluczowego w pierwszych 100 słowach treści nadal wiąże się z dobrym rankingiem.
7. Słowo kluczowe w atrybucie Alt Atrybut
Alt i tytuł obrazów pomagają Google lepiej rozpoznawać zawartość graficzną. Tutaj również należy umieścić słowo kluczowe jak najwyżej.
8. Gęstość
słów kluczowych W 2021 roku gęstość słów kluczowych nie będzie już tak ważnym czynnikiem rankingowym. Kiedyś był nadużywany, aby wymusić wysoką pozycję w rankingu. W rezultacie pogorszyła się czytelność tekstu. W międzyczasie Google rozpoznaje również pokrewne słowa i synonimy.
9. Słowa kluczowe LSI w tekście Słowa kluczowe
LSI (Latent Semantic Indexing) są słowami powiązanymi z innym słowem kluczowym i pomagają wyszukiwarce w klasyfikowaniu treści. Jest to szczególnie ważne, gdy słowo kluczowe może mieć dwa różne znaczenia. Jeśli więc piszesz o słowie „bank”, słowa kluczowe LSI, takie jak „pieniądze”, „kredyt” itp. Mogą pokazać wyszukiwarce, że nie odnosisz się do mebli do siedzenia. Słowa kluczowe LSI są również wskazówką, że Twoje treści są traktowane kompleksowo, co z kolei wpływa na ogólną jakość strony.
10. Słowa kluczowe LSI w tagu tytułu i opisie meta
Podobnie jak zwykłe słowa kluczowe, słowa kluczowe LSI mogą być również użyte w tagu tytułu i opisie meta, aby zasygnalizować trafność.
WSKAZÓWKA : Umieść słowa kluczowe w odpowiednich miejscach i zwróć uwagę na naturalną czytelność treści. Podczas studiowania tematu, o którym piszesz, automatycznie użyjesz również synonimów i sformułowań.
Czynniki linków
Podobnie jak słowa kluczowe, linki również stanowią wymierną wartość dla Google i chociaż ich znaczenie jest coraz bardziej wypychane na dalszy plan, nadal znajdują uzasadnienie jako kryterium SEO.
1. Linki zwrotne z odpowiednich witryn internetowych
Według badania Backlinko, strony internetowe zawierające wiele linków zwrotnych osiągnęły wyższą pozycję w rankingu. Według ich ocen wyniki wyszukiwania na pierwszym miejscu w SERP mają 3,8 razy więcej linków zwrotnych niż wyniki na pozycjach od 2 do 10.
Backlinki są podstawą tzw. „PageRank”, czyli podstawy algorytmu Google porządkującego wyniki wyszukiwania. Ważna jest nie tylko liczba linków, ale także autorytet i znaczenie powiązanych stron. Wysoki poziom trafności jest dostępny, jeśli połączone witryny internetowe pasują tematycznie do strony docelowej i zostały oczywiście wygenerowane.
Dla przykładu – jeśli piszesz o fitness i łączysz stronę główną trenera fitness ze swoją stroną, masz odpowiedni link zwrotny.
2. Linki kanoniczne
Jeśli nie da się uniknąć powielania treści linki kanoniczne, tj. linki oznaczone rel = „canonical”, pomagają uniknąć powielania treści. Można ich używać, gdy do tej samej treści można uzyskać dostęp za pośrednictwem różnych adresów URL. Następnie Google rozpoznaje, że treść jest zduplikowana i wskazuje na oryginalną stronę. Te linki są niezbędne, zwłaszcza w sklepach internetowych, które często mają zduplikowaną treść w wariantach produktów.
3. Linki wewnętrzne ze zoptymalizowanymi tekstami kotwicy
Linki wewnętrzne pomagają dogłębnie zająć się tematem, a tym samym zapewniają całościową treść, którą Google ocenia pozytywnie. Linki nie powinny być tylko zatytułowane „tutaj”, ale powinny mieć zrozumiały tekst kotwicy. Nazwij temat połączonej strony w tekście kotwicy.
4. Linki partnerskie
Używaj linków partnerskich tylko z umiarem. Kilka linków partnerskich nie szkodzi treści, należy ich jednak używać tylko rozsądnie, w przeciwnym razie Google może zidentyfikować je jako spam.
5. Brak martwych linków
Martwe linki czyli linki prowadzące do strony, która już nie istnieje, są oznaką słabej jakości i źle utrzymanej strony internetowej i mają negatywny wpływ na ranking.
Czynniki dotyczące treści
Google wie, że użytkownicy potrzebują treści informacyjnych, aby spełnić ich potrzeby. Dlatego to przede wszystkim treść ma przekonać użytkownika.
1. Zakres tematyczny
Im obszerniej poruszany jest temat, tym wyższa jakość treści. Ogólny tekst, który nie koncentruje się na konkretnym temacie i tylko powierzchownie porusza każdy punkt, raczej nie pomoże czytelnikowi. Dzięki linkom wewnętrznym możesz stworzyć rozbudowaną strukturę treści, która obejmuje wszystkie pytania i pytania uzupełniające od użytkowników.
WSKAZÓWKA : Skoncentruj swoje treści na określonym temacie i zdobądź specjalistyczną wiedzę. Gdy będziesz mieć solidną bazę wiedzy, zostaniesz uznany za eksperta w tej dziedzinie, a reputacja Twojej witryny ulegnie poprawie.
2. Zamiar wyszukiwania
Zamiar wyszukiwania i pozycjonowanie są absolutnie nierozłączne. Wyszukiwania intencją jest intencja, z którym wyszukiwane jest wykonany w Google. Jeśli zamiar wyszukiwania użytkownika zostanie spełniony, prowadzi to do pozytywnych sygnałów dla użytkownika. To z kolei może zostać ocenione przez Google i zinterpretować treść witryny jako istotną.
3. Aktualność treści
Znaczenie tego czynnika zależy od treści. Informacje o wirusie koronowirusa muszą być stale aktualizowane, starszy może być też poradnik, jak prawidłowo czyścić okna. Wystarczy spojrzeć na konkurencyjne witryny i zauważyć, jak aktualna jest ich zawartość.
4. Regularność aktualizacji
Google rozpoznaje również, jak często ma miejsce aktualizacja i w jakim stopniu zawartość jest utrzymywana. Starsza witryna, która jest regularnie aktualizowana, może mieć lepszą pozycję w rankingu niż zupełnie nowa.
5. Zakres aktualizacji
Wyszukiwarka ocenia nie tylko regularność aktualizacji, ale także ich zakres. Ma znaczenie, czy dokonano dużych zmian w treści, czy też zmieniłeś tylko kilka zdań.
6. Długość treści
Długość treści nie jest jedynym czynnikiem rankingowym. Długie teksty zawierające 1000 lub więcej słów są ogólnie uważane za lepsze, ale długie teksty mają dobrą rangę tylko wtedy, gdy są konsekwentnie dobrze zoptymalizowane. Dlatego upewnij się, że oferujesz swoim użytkownikom stałą ilość informacji i nie fałszuj niepotrzebnie swoich tekstów.
7. EAT
EAT oznacza fachowość, autorytet i wiarygodność (specjalistyczna wiedza, autorytet i wiarygodność). EAT jest opisany w „Wytycznych dla oceny jakości wyszukiwania” Google jako standard jakości dla witryn internetowych i koncentruje się bardziej na autorze treści witryny:
- Ekspertyza: czy autor treści jest ekspertem w swojej dziedzinie? Czy oferuje informacje o swoich kwalifikacjach?
- Autorytet: Czy źródła odwołujące się do treści są wysokiej jakości i istotne tematycznie? Czy witryna internetowa jest postrzegana jako wiodąca w jakimś konkretnym temacie?
- Wiarygodność: dobra reputacja firmy, dobre oceny klientów, ochrona danych, szyfrowanie SSL itp.
8. Pomocne narzędzia serwisu WWW
Wszystko, co ułatwia użytkownikom korzystanie z serwisu, to cecha jakościowa. Narzędzia internetowe takie jak kalkulatory walutowe, oferują użytkownikom wartość dodaną, która ma wpływ na ranking.
9. Poprawność treści
Google ocenia również strony internetowe pod kątem tego, czy ich zawartość jest poprawna, a zatem poważna. Ten czynnik jest szczególnie ważny w przypadku treści YMYL (Your Money, Your Life), czyli treści o tematyce finansowej i zdrowotnej. Według Google takie strony mogą mieć wpływ na samopoczucie użytkowników. Podanie tutaj nieprawidłowych informacji miałoby nie tylko negatywny wpływ na użytkownika, w najgorszym przypadku mogłoby nawet być niebezpieczne (np. w przypadku tematów medycznych).
10. Unikalna treść
Unikalna treść jest oceniana przez Google jako szczególnie pozytywna. Jeśli skopiujesz treści z innych witryn, Google uzna je za zduplikowane i możesz zostać ukarany. Unikalne treści oznaczają na przykład, że piszesz w swoim indywidualnym stylu, wprowadzasz nowe terminy lub prezentujesz kreatywne przykłady.
11. Gramatyka i pisownia
Prawidłowa gramatyka i pisownia są również cechą jakościową treści i tym samym pośrednio wpływają na ranking strony. Nieprawidłowa pisownia może obrażać czytelników i zniechęcić, więc poproś o korektę swoich tekstów.
12. Język
Jest to również pośredni czynnik rankingowy. Upewnij się, że język w tekście jest prosty i zrozumiały. Nie używaj zbyt wielu terminów technicznych i spraw, aby czytanie było jak najłatwiejsze dla użytkowników. Używaj krótkich zdań i pisz konkretne stwierdzenia.
13. Redaktorzy Google
Chociaż nie jest to oficjalnie zweryfikowane, uważa się, że Google korzysta z usług weryfikatorów jakości ludzkich w celu dopracowania recenzji treści witryn. Nie tylko dlatego, że czynniki związane z treścią maszyn są stosunkowo trudne do zinterpretowania.
14. Strona kontaktowa
Google preferuje strony internetowe, które ułatwiają użytkownikowi dostęp do danych kontaktowych operatora.
Czynniki projektowe
W czasach, gdy Internet już dawno przestał składać się z niekończących się fragmentów tekstu, projekt strony internetowej jest niezwykle ważny. Użytkownicy często decydują w ciągu kilku sekund, czy pozostać na stronie, czy nie. Jeśli Twoja witryna jest atrakcyjnie zaprojektowana, zwiększa się szansa, że użytkownicy pozostaną na niej.
1. Optymalizacja obrazków
Dokładny opis obrazków w tagu alt pomaga wyszukiwarce w łatwiejszym przypisywaniu treści. Obrazy powinny być stosunkowo małe, aby można je było łatwo wyświetlać i ładować szybciej.
2. Treści multimedialne
Obrazy i filmy są łatwe w odbiorze, a użytkownicy zapamiętają je na dłużej. Z tego powodu elementy graficzne stają się coraz ważniejszym kryterium rankingowym. Zastanów się więc, czy możesz zaprezentować określone treści w formacie wideo lub w formacie graficznym.
3. Układ przyjazny dla użytkownika / doświadczenie użytkownika
Wszystko, co ułatwia użytkownikowi nawigację i orientację w witrynie, prowadzi do pozytywnych sygnałów dla użytkownika. Są one niezbędne do osiągnięcia najwyższego rankingu . Użytkownik musi mieć możliwość poruszania się po witrynie i łatwego poruszania się po treści. Obejmuje to przejrzystą strukturę strony, rozluźnienie graficzne, elementy listy, pogrubione oznaczenia i krótkie akapity. Zbyt wiele irytujących elementów, takich jak irytujące wyskakujące okienka, może negatywnie wpłynąć na wygodę użytkownika.
Inne czynniki
1. Czasy ładowania
Długie okresy ładowania mogą prowadzić do wyższego współczynnika odrzuceń, co z kolei pogarsza ranking.
2. Dane ustrukturyzowane
W przypadku danych ustrukturyzowanych zawartość witryny internetowej jest oznaczana i uporządkowana w taki sposób, aby wyszukiwarka mogła je łatwiej zinterpretować i zindeksować. Ta pomoc dla wyszukiwarki pozytywnie wpływa na ranking.
3. Długość adresu URL
Według Backlinko istnieje niewielka korelacja między rankingiem Google a długością adresu URL. W związku z tym wydaje się, że krótsze adresy URL uzyskują wyższe pozycje w rankingu.
4. Ścieżka adresu URL
Ścieżka adresu URL opisuje, jak często należy klikać odsyłacz, aby przejść ze strony początkowej do podstrony. Krótka ścieżka adresu URL jest dobra dla rankingu.
5. Spis treści z odnośnikiem
Spis treści z odnośnikiem może pomóc Google lepiej zinterpretować zawartość strony internetowej.
6. Szyfrowanie HTTPS
Przyczynia się do ogólnego bezpieczeństwa strony internetowej i dlatego ma, choć niewielki, wpływ na ranking strony. Dla użytkownika może to być oznaką zaufania.
7. Błędy HTML
Błędy HTML są oznaką złej jakości i mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej.
8. Sygnały mediów społecznościowych
Treść, która jest rozpowszechniana i lubiana w kanałach mediów społecznościowych, może pośrednio poprawić Twój ranking, ponieważ zwiększa świadomość marki.
9. Przyjazny dla urządzeń mobilnych
Duża część zapytań wyszukiwania jest obecnie wykonywana za pośrednictwem smartfonów. Aby Twoi użytkownicy mogli wygodnie korzystać z treści Twojej witryny na swoich telefonach komórkowych, powinieneś upewnić się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Obejmuje to to, że witryna jest łatwa do odczytania na smartfonie, a linki i przyciski można klikać bez żadnych problemów.
WSKAZÓWKA : Możesz użyć Google Search Console, aby sprawdzić, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.
Wniosek
W swojej pracy jako SEO ważne jest, aby mieć oko na to, czego Google oczekuje od treści witryny, a mianowicie jakości i wartości dodanej dla użytkowników. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest wysokiej jakości, zorientowana na użytkownika i zróżnicowana zawartość.
Faktem jest również, że samo kryterium rankingowe nie ma większego wpływu na pozycję w SERPach. To, co zapewnia Ci najwyższą pozycję, to połączenie wszystkich kryteriów . Zoptymalizuj więc jak najwięcej czynników, aby Twoja witryna uzyskała najwyższy ranking .