lokalne-seo

Jak pozycjonować lokalnie?

Bardzo ważne jest, aby wiele firm zostało odnalezionych przez klientów w lokalnych wynikach wyszukiwania. W tym poście na blogu pokażę Ci praktyczne wskazówki i dźwignie dotyczące wszystkiego, co ma związek z lokalnym SEO, które ułatwią Tobie i Twojej firmie znalezienie się w lokalnych zapytaniach.

Dla kogo ważne jest lokalne SEO?

Jak sama nazwa wskazuje, lokalne SEO jest szczególnie ważne dla firm, które mają lokalny zasięg – takich jak firmy stacjonarne, lekarze, restauracje, prawnicy i nie tylko. Firmy, które mają fizyczną lokalizację, w której odbywa się bezpośredni kontakt z klientem. Na przykład, jeśli masz lokalny sklep w Katowicach, powinieneś zoptymalizować swoją stronę internetową i lokalizację sklepu zgodnie z lokalnymi aspektami SEO.

Bliskość do poszukiwanego punktu

Pierwszym czynnikiem, który chcę wam wyjaśnić, jest bliskość. Zasadniczo istotna jest odległość do szukanej lokalizacji. Im bliżej Twojej firmy znajduje się szukana lokalizacja, np. centrum miasta, tym lepsza pozycja w rankingach lokalnych. Twoja lokalna konkurencja może wpłynąć na twój ranking, jeśli jest bliżej centrum.

Pakiet lokalny

Pakiet lokalny to sposób wyświetlania wyników wyszukiwania lokalnego w SERP. Jest to pudełko zawierające trzy firmy, których lokalizacja jest pokazana na Mapach Google. Znajduje się pod reklamami i nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Każda z wyświetlanych firm zwykle zawiera również numer telefonu, adres, ocenę i godziny otwarcia. 

Linki lokalne

Oprócz czynników na stronie ważne są również czynniki poza stroną, takie jak linki lokalne. Linki lokalne oznaczają linki zwrotne, które są istotne lokalnie. Te linki mogą pochodzić z lokalnych firm, lokalnych serwisów informacyjnych itp. Wysokiej jakości lokalne linki zwrotne mogą pomóc w lepszym pozycjonowaniu lokalnego SEO. Jak zawsze w przypadku linków zwrotnych, zależy to od jakości linkowanych stron. Powinieneś unikać nienaturalnie silnego wzrostu linków i linków zwrotnych z raczej wątpliwych i nieodpowiednich stron. Więcej informacji na temat linków zwrotnych można znaleźć w artykule „Spamowe linki zwrotne„.

Recenzje i oceny

Kolejnym ważnym punktem są recenzje i oceny. Opinia to ocena, którą mogą wystawić Twoi klienci. Ta ocena nie zawiera żadnego tekstu. Opinia to ocena zawierająca również tekst. Dobre recenzje i oceny przyczyniają się do lepszego (lokalnego) rankingu i zwiększają współczynniki kliknięć. Zapewne wiesz o tym z własnego doświadczenia, jest bardziej prawdopodobne, że klikniesz witrynę z bardzo dobrymi ocenami niż witrynę ze złymi ocenami.

Profil firmy Google

Kolejnym elementem, który ma wpływ na Twój lokalny ranking, jest profil firmy Google. Od końca 2021 r. Google Moja Firma nosi nazwę Profil firmy Google. Google oferuje możliwość zarządzania informacjami o firmie za pośrednictwem profilu firmy w Google. Możesz tam przechowywać ważne informacje dla swoich klientów, takie jak godziny otwarcia, numer telefonu, dokładna lokalizacja i inne ważne punkty. Dzięki temu wpisowi możesz aktualizować informacje o swojej firmie i przyciągać więcej uwagi.

Lokalna optymalizacja SEO

Teraz znasz lokalne czynniki SEO. W tej sekcji wyjaśnię, jak możesz zoptymalizować te punkty.

Spójrz na konkurencję

Po pierwsze, warto przyjrzeć się, jak Twoi konkurenci radzą sobie w wyszukiwaniach lokalnych. Jeśli Twoi konkurenci lokalnie radzą sobie lepiej niż Ty, możesz przyjrzeć się temu, co obecnie robią lepiej.

Następujące czynniki mogą decydować o lepszym lokalnym rankingu konkurencji niż Ty:

  • Bardziej trafne treści lokalne: trafność tematów, jakość postów, częstotliwość aktualizacji
  • Linki lokalne: jakie linki mają twoi konkurenci? Czy są one lepszej jakości niż twoje?
  • Strony lokalne: czy strony konkurencji są lepiej zoptymalizowane lokalnie?

Opinie

W szczególności za ważne uważane są tak zwane recenzje stron trzecich. Recenzje osób trzecich to oceny przesłane na innej platformie, takiej jak Yelp, TripAdvisor lub podobne. Te recenzje nie odbywają się na platformie odpowiedniej firmy i wydają się być bardziej niezależne. Daje im to większą wiarygodność, dlatego Google zbiera te recenzje i klasyfikuje je jako istotne.

Portale, z których już korzystasz jako lokalne cytaty, mogą być pomocne przy recenzowaniu. W zależności od obszaru, w którym pracujesz, możesz wygooglować swoją branżę i lokalizację. W ten sposób znajdziesz odpowiednie, lokalne i niszowe portale z recenzjami, które mogą być dla Ciebie odpowiednie.

Google postrzega nawet negatywne recenzje jako pozytywny sygnał, więc nie bój się ich. Sprawiają, że Twoja firma jest autentyczna! Jeśli zareagujesz na tego rodzaju oceny i skomentujesz je, masz również szansę ponownie uszczęśliwić rozczarowanych klientów. Daję Ci również następującą wskazówkę: Nie (tylko) pisz swoją odpowiedź oceniającemu klientowi, ale przede wszystkim potencjalnym przyszłym klientom! Jeśli odpowiesz na skargę w sposób profesjonalny i przyjazny, pozostawia to pozytywne wrażenie, podczas gdy zasmarkana odpowiedź jest zwykle postrzegana negatywnie.

Twoje uporządkowane dane mogą również przyczynić się do lepszych lokalnych rankingów. Dzięki ustrukturyzowanym danym masz możliwość ustrukturyzowania swoich danych HTML semantycznie, dzięki czemu wyszukiwarki mogą łatwiej odczytywać informacje na Twojej stronie i wyświetlać je w SERPach.

Dane strukturalne

Należy oznaczyć te dane, aby zoptymalizować lokalny ranking:

  • Rodzaj: Rodzaj firmy, na przykład gabinet lekarski.
  • Nazwa: Nazwa Twojej firmy
  • Adres: adres Twojej firmy. Można go uszlachetnić dalszymi właściwościami:
    • streetAddress: Ulica i numer domu Twojej firmy
    • adresMiejscowość: Miasto, w którym znajduje się Twoja firma
    • adresRegion: Stan, w którym znajduje się Twoja firma, ta nieruchomość jest najbardziej ważna w USA.
    • PostalCode: Kod pocztowy Twojej firmy
    • adresAdres w kraju: Kraj, w którym znajduje się Twoja firma
  • url: adres URL i protokół Twojej firmy
  • logo: Możesz również oznaczyć logo swojej firmy danymi strukturalnymi.
  • openingHoursSpecification: Możesz również oznaczyć godziny otwarcia za pomocą uporządkowanych danych.
  • reviews: jeśli masz opinie w swojej witrynie, możesz oznaczyć je uporządkowanymi danymi.

Wniosek

Teraz masz już wgląd w to, jak dotrzeć do użytkowników dzięki SEO lokalnemu. Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia, chętnie Ci pomożemy. Napisz do nas lub po prostu zadzwoń!

Comments are closed.