Kampanie remarketingowe pomagają poprawić współczynniki konwersji płatnych reklam. Możesz zainicjować ukierunkowane działania, aby ponownie zwrócić się do zainteresowanych stron na innych stronach internetowych. Podczas wdrażania należy jednak wziąć pod uwagę kilka rzeczy, aby z wyprzedzeniem wykluczyć błędy w kampaniach remarketingowych. W poniższym poście przedstawiamy Ci sześć najważniejszych aspektów, na których powinieneś się skupić, unikając błędów kampanii remarketingowych.
Skuteczność remarketingu
Dzięki remarketingowi lub retargetingowi zwracasz się do potencjalnych klientów, którzy opuścili Twoją witrynę. Treść reklamy jest personalizowana pod kątem potencjalnego nowego klienta i pokazuje np. przedmioty, które oglądał, ale których nie kupił. W tym celu wykorzystywane są specjalne metody śledzenia, takie jak pliki cookie. Celem remarketingu może być zwiększenie sprzedaży, generowanie leadów lub zwiększenie świadomości.
Główna zaleta: zwracasz się do potencjalnego klienta na zaawansowanym etapie jego podróży, dzięki czemu remarketing jest skuteczniejszy niż inne środki marketingowe. Ale tylko wtedy, gdy uniknie się klasycznych błędów kampanii remarketingowych.
Mniej błędów to większa skutecznoś
Remarketing jest atrakcyjną opcją optymalizacji współczynnika konwersji dla niemal każdej branży, o ile unikniesz tych sześciu błędów kampanii remarketingowej podczas jej uruchamiania.
1. Niewłaściwe skalowanie
Nie zakładaj po prostu, że istnieje duża publiczność, która tylko czeka na zobaczenie Twojej reklamy.
Wykorzystaj dane analityczne swojej witryny z innych kanałów, aby określić całkowitą liczbę powracających użytkowników miesięcznie i posortuj ich według branży lub produktu. Pozwala to przewidzieć ruch retargetingowy, do którego można dotrzeć za pośrednictwem płatnych kampanii wyszukiwania.
Ponownie rozważ okno czasowe
W niektórych obszarach może się okazać, że liczba remarketingu jest rzeczywiście niewielka, co pozwala uniknąć pierwszego błędu kampanii remarketingowej.
Jak w przypadku każdego środka marketingowego, skalowanie ma kluczowe znaczenie. Jeśli grupa odbiorców jest niewielka w typowym 30-dniowym oknie, rozważ wyjście poza 60, a nawet 90 dni.
Dostosuj rozmiar potencjalnych klientów
Jeśli wcześniej minimalną liczbą odbiorców w Google Ads było 1000 użytkowników, biorąc pod uwagę Twój typowy CTR i CVR, możesz potrzebować wyższego rozmiaru minimalnego. Oto przykład:
jeśli np. Na przykład, jeśli Twój współczynnik klikalności (CTR) wynosi zazwyczaj 5%, a współczynnik konwersji (CVR) 2%, na 1000 wyświetleń reklamy, niestety tylko 0,5 z nich dokona konwersji.
W tym przypadku potrzeba miliona wyświetleń, aby zebrać 10 konwersji. To poziom, na którym wyniki wciąż nie są zbyt efektywne, ale idą w dobrym kierunku.
2. Niewykorzystanie siły cross-sell lub up-sell
Innym błędem kampanii remarketingowych jest to, że często zakłada się, że ktoś, kto nie dokonał zakupu, potrzebuje kolejnej zachęty w postaci powtarzających się lub bardziej atrakcyjnych ofert. Może tak być w wielu przypadkach, ale nie we wszystkich.
Problem, którego nawet nie trzeba rozwiązywać
Jednak w większości przypadków użytkownicy przeprowadzili badania i zdali sobie sprawę, że nie potrzebują tego, co myśleli, że potrzebują.
Wielu użytkowników nie tylko bada potencjalne rozwiązania w fazie odkrywania. Sprawdzają również, czy problem, który próbują rozwiązać, jest rzeczywiście tym, który naprawdę potrzebują w tej chwili rozwiązać, czy też kryje się za tym coś innego.
Dlatego podczas konfigurowania kampanii remarketingowych unikaj błędnego myślenia, że wiesz, że odwiedzający potrzebuje tylko tych produktów, które już oglądał. Wskazówka: przetestuj zarówno ukierunkowane reklamy sprzedażowe, jak i reklamy typu cross-sell lub up-sell, aby uniknąć tego klasycznego błędu kampanii remarketingowej. Daj odwiedzającym większą zachętę do zapamiętania Cię.
Niespodzianka!
Jeśli chodzi o przekaz sprzedażowy, upewnij się, że zawsze przekazujesz go w inny sposób, aby się nie nudzić. Połącz swoją wiadomość z bardziej bezpośrednią rozmową handlową lub ekskluzywną ofertą. Unikaj błędu kampanii remarketingowej polegającego na ponownym prezentowaniu produktów klientom.
Reklama cross-sell promuje powiązane oferty, podczas gdy reklama up-sell może zachęcić grupę docelową do rozważenia szerszej oferty. Być może nie kupią rozwiązania alternatywnego o wyższej wartości, ale to drugie może pośrednio podkreślić wartość oryginalnego rozwiązania.
3. Natychmiastowe ponowne sugerowanie kupującemu produktów
Klienci, którzy właśnie kupili Twój produkt lub usługę, nie zrobią tego od razu. Mimo to wszyscy widzieliśmy, jak firmy ponownie reklamują coś, co właśnie kupiliśmy. Poważny błąd kampanii remarketingowej, który może prowadzić do negatywnego postrzegania.
Ogólnie rzecz biorąc, w przypadku większości kampanii B2C, aby uniknąć błędów kampanii remarketingowych: kupujący, którzy dokonali zakupu w ciągu ostatnich 7-14 dni.
Aby uzyskać idealne wrażenia użytkownika, weź pod uwagę czas korzystania z usługi. Czas do kolejnej decyzji zakupowej będzie różny w zależności od branży i produktów. Czynniki takie jak pora roku, lokalizacja klienta i pożądany zwrot z inwestycji (ROI) również wpływają na pożądaną częstotliwość kierowania reklam do klientów, którzy dokonali już co najmniej jednego zakupu. Na przykład ktoś, kto właśnie zarezerwował letnie wakacje, dokona ponownej rezerwacji dopiero za wiele miesięcy, podczas gdy ktoś inny, kto kupił materiał eksploatacyjny, będzie go ponownie potrzebował za kilka tygodni. Unikaj błędu kampanii remarketingowej polegającego na nieuwzględnianiu tej kwestii w planowaniu strategicznym.
Korzystaj z cross-sellingu i up-sellingu we właściwym czasie
Reklamowanie tych samych produktów kupionych zbyt wcześnie może skutkować wysokimi dodatkowymi kosztami, które jako błędy kampanii remarketingowej zmniejszają pożądany zysk. Jeśli więc chcesz zmotywować poprzednich kupujących do powtórnych zakupów, często warto chwilę poczekać, zanim ponownie zwrócisz się do nich.
Z drugiej strony cross-selling może być zastosowany natychmiast po podjęciu decyzji o zakupie, ale musi być równie dokładnie rozplanowany w czasie. Dlatego ustaw wartość od kiedy dodatkowy produkt staje się nieistotny dla klienta.
Oto mały przykład, dlaczego należy unikać takich błędów kampanii remarketingowej: reklama podróżującemu wynajmu samochodu lub podwyższenia standardu pokoju ma znacznie mniej sensu, gdy wakacje już się rozpoczęły.
4. Postrzeganie działań w krótkim okresie
Typowym błędem kampanii remarketingowej jest postrzeganie jej jako środka krótkoterminowego. Zwykle masz na myśli klienta, który właśnie anulował zakup lub gości, którzy dopiero niedawno odwiedzili witrynę. Jednak możliwe jest również zaadresowanie do gości, którzy ostatni raz kliknęli w serwis rok temu.
W staraniach o pozyskanie nowych klientów często pomija się dbanie o obecnych klientów. Uwzględnij zachowania konsumenckie klienta oraz zależności sezonowe.
Zadaj sobie następujące pytania, aby uniknąć popełniania błędów w kampaniach remarketingowych na tej podstawie:
- Czy ktoś zarezerwował u Ciebie ferie wiosenne, kiedy zacznie planować następne?
- Jaki jest cykl aktualizacji oferowanego oprogramowania?
- Kiedy ktoś potrzebuje przedłużenia umowy?
- Kiedy zaczyna się przebieranie?
5. Ignorowanie innych form reklamy
Remarketing w wyszukiwarce dotyczy zazwyczaj wszystkich odwiedzających, którzy już odwiedzili Twoją witrynę.
Zwracasz się więc do tych osób, które wcześniej zetknęły się z Twoją ofertą innymi kanałami. Widzieli reklamy displayowe, wchodzili w interakcję w mediach społecznościowych, pochodzili z reklam e-mailowych, a także z bezpłatnych wyników wyszukiwania i bezpośrednich wizyt.
Dlatego unikaj błędu kampanii remarketingowych polegającego na niesprawdzaniu, które reklamy widzieli odwiedzający.
6. Dostosowanie stawek
Najpierw dobra wiadomość: na początku nie będziesz potrzebować dodatkowego budżetu na remarketing. Pamiętaj, że dotyczy to tylko kierowania reklam do osób, które są już celem Twoich bieżących działań reklamowych. Po prostu lokalizujesz osoby, które były już na Twojej stronie internetowej i tworzysz dla nich nowe doświadczenia. Są to jednak zawsze ci sami użytkownicy, do których już się zwróciłeś.
Dlatego, aby uniknąć błędów kampanii remarketingowych, należy częściej wyszukiwać tych użytkowników i wprowadzać odpowiednie zmiany stawek dla tych odbiorców. To powiedziawszy, jeśli Twoi odbiorcy remarketingu nie są liczni i spodziewasz się znacznego wzrostu CTR, budżet nie powinien gwałtownie wzrosnąć.
Jeśli unikniesz błędów odniesiesz większy sukces
Poznałeś już kilka błędów w kampaniach remarketingowych, których należy unikać, aby jak najlepiej wykorzystać swoje wysiłki. Większość kręci się wokół tego, że wartość dodana dla klientów jest zawsze na pierwszym planie. Jeśli masz dodatkowe pytania, chętnie doradzimy i zajmiemy się Twoimi kampaniami remarketingowymi. Oczywiście bez błędów.