strona internetowa

Responsywna strona internetowa i SSL jako czynnik rankingowy Google

Dziś chcemy przedstawić ogólny przegląd tego, co składa się na nowoczesną witrynę internetową. Ranking Google oczywiście odgrywa w tym główną rolę. Pokazujemy, jakie wymagania musi obecnie spełniać witryna, aby nie została obniżona przez wyszukiwarki. Nasz szczególny nacisk kładziemy na podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Dlaczego witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych i responsywna jest tak ważna dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Przede wszystkim absolutną koniecznością jest to, aby strona internetowa była zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, czyli miała responsywny design. Elastyczny układ strony internetowej, który oferuje optymalne wyświetlanie na urządzeniu o dowolnej wielkości (komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie lub smartfonie), jest oczywiście czynnikiem sukcesu dla obsługi klienta. Wrażenia użytkownika znacznie się pogarszają, jeśli witryna nie jest odpowiednia dla smartfonów i zwykle prowadzi do bardzo wysokiego współczynnika odrzuceń. Według badania internetowego ARD / ZDF z 2016 r. Smartfon jest już najczęściej używanym urządzeniem do korzystania z Internetu – więc najwyższy czas, aby nadać temu tematowi najwyższy priorytet.

Google również bierze ten rozwój pod uwagę i nagradza optymalizację responsywnych stron internetowych wyższą pozycją w wyszukiwarce. Bezpłatny test mobilności własnej strony internetowej dostępny jest tutaj:

Szyfrowanie SSL i https jako podstawa lepszego rankingu wyszukiwania

Szyfrowanie SSL również staje się coraz ważniejsze. SSL to skrót od Secure Sockets Layer i jest protokołem do szyfrowanej transmisji danych. Oprócz witryn internetowych, szyfrowane mogą być również wiadomości e-mail lub połączenia FTP. Typowe szyfrowanie to 256 bitów do 2048 bitów, czyli klucz o 256 lub 2048 znakach.
Możesz sprawdzić, czy witryna jest chroniona, czy nie, za pomocą zielonej kłódki w lewym górnym rogu okna przeglądarki na pasku adresu. Jeśli jest otwarta kłódka lub wykrzyknik, szyfrowanie nie jest w pełni aktywowane. Szyfrowanie SSL można również rozpoznać po tym, że wiersz adresu w przeglądarce zawiera https zamiast http.

Szyfrowanie SSL jest ważne nie tylko dla bezpiecznego połączenia, ponieważ jest lepiej chronione. Jednak dlatego, że szyfrowanie za pomocą SSL jest również czynnikiem rankingowym dla Google w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W rezultacie witryna z szyfrowaniem SSL otrzymuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Od 01.01.2017 Google posunął się nawet do tego stopnia, że ​​„Not Secure” wyświetla się w lewym górnym rogu paska adresu w przeglądarce Google Chrome, jeśli strona internetowa nie jest zaszyfrowana, a użytkownik musi wprowadzić poufne dane. Jeśli witryna jest szyfrowana za pomocą protokołu SSL, wyświetlany jest zielony symbol „Bezpieczna”.

Oprócz rankingu wyszukiwania oznacza to oczywiście również utratę zaufania wśród klientów i odwiedzających stronę internetową, jeśli wyświetlane są odpowiednie oznaczenia i słowa. Ponieważ certyfikaty SSL nie są już drogie, radzimy poważnie zająć się tym tematem.

Chętnie pomożemy, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.

shopping-4000414_1920

Pozycjonowanie sklepów internetowych – optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek

Jako operator sklepu internetowego prawdopodobnie masz przede wszystkim jeden cel: zwiększenie sprzedaży! Aby jednak to osiągnąć, musisz przede wszystkim dać się znaleźć dla swojej oferty w Internecie. Oznacza to, że musisz umieszczać strony swojego sklepu jak najwyżej na listach wyników wyszukiwarek takich jak Google Popraw rankingi dzięki optymalizacji wyszukiwarek.

Profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych lub lepiej wspomniany sklep internetowy do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest jednym ze sposobów wspomagania rankingów w skokach. Ponieważ optymalizacja sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek może odbywać się na wielu poziomach, w tym artykule skupimy się tylko na jednym z nich: optymalizacji treści na stronach z kategoriami produktów.

Strony kategorii produktów to strony przeglądu. Jeśli na przykład sprzedajesz kosmetyki online, prawdopodobnie Twój sklep ma kategorie takie jak szminki, podkłady i tusze do rzęs. Na stronie kategorii produktów dla szminek wymienione są wszystkie podkłady, które masz w asortymencie.

Strony kategorii do optymalizacji słów kluczowych 

Takie strony są idealne do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek sklepów internetowych. Świetnie sprawdzają się jako strony docelowe SEO, za pomocą których można używać słów kluczowych typu „szminki”. Twoja strona kategorii lakieru do paznokci powinna zostać zoptymalizowana pod kątem słowa kluczowego o tej samej nazwie.

W porównaniu ze specjalną stroną produktu, która pokazuje tylko jeden produkt, strona kategorii jest znacznie bardziej odpowiednia jako strona docelowa, ponieważ użytkownik wyszukuje różne artykuły za pomocą zapytania, takiego jak „lakier do paznokci”. W przeciwnym razie uściśliłby zapytanie bardziej szczegółowe, na przykład „lakier do paznokci Chanel”, gdyby miał już na myśli określoną markę.

Szeroka gama produktów, która jest wyświetlana na stronie kategorii, zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalni kupujący najpierw uzyskają przegląd różnych produktów po kliknięciu strony docelowej i odpowiednio pozostaną na stronie kategorii przez długi czas – a im dłuższy pobyt, tym pozytywniej Google ocenia Twoją witrynę i czasami nagradza ją dobrymi rankingami.

Jeśli zrezygnujesz z optymalizacji SEO stron kategorii, może wystąpić następujący przypadek: Pojedyncza strona produktu lub inna strona kategorii, która nie pasuje do wyszukiwanego hasła, jest najlepsza w przypadku ogólnych słów kluczowych, takich jak „naszyjnik z pereł”. Użytkownik nie znajduje tego, czego szuka na Twojej stronie –
a mianowicie selekcji naszyjników z pereł – i ponownie odskakuje.

Środki na stronie mające na celu wzmocnienie stron kategorii produktów
Aby zwiększyć trafność kategorii sklepu w porównaniu ze stronami produktów, a tym samym osiągnąć lepsze rankingi, podczas tworzenia / optymalizacji stron kategorii fundamentalne są dwie rzeczy w dziedzinie SEO na stronie:

Uwzględnij słowo kluczowe w tytule, opisie meta i H1 strony kategorii

Przenieś zawartość na strony kategorii
Tytuł mięsa i opis meta są częścią małego fragmentu wyświetlanego na liście wyników Google (patrz zdjęcie: tytuł powyżej, opis poniżej). H1 to pierwszy i najważniejszy nagłówek na stronie Google. Zdecydowanie powinieneś uwzględnić odpowiednie słowo kluczowe strony kategorii w tych trzech elementach.
Po stronie treści może służyć jako SEO dla sklepów internetowych między innymi implementacja treści tekstowych na kategorie sklepowe. To powiedziawszy, umieść odpowiedni tekst na stronie kategorii obrączek i wszystkich innych kategorii produktów. Strony kategorii zwykle zawierają bardzo mało tekstu, co jest z natury rzeczy, gdy produkty są wyświetlane głównie na takich stronach przeglądu. Google czerpie ważne informacje z tekstu, o czym jest strona i czy ta strona jest odpowiednia dla zapytania wyszukiwanego dla określonego słowa kluczowego i dlatego warto grać na górze.

Pozycjonowanie sklepów internetowych: należy wziąć to pod uwagę podczas tworzenia tekstu

Aby generowanie treści miało pozytywny wpływ na rankingi, podczas oznaczania stron kategorii należy wziąć pod uwagę trzy aspekty:

Z jednej strony oznacza to, że tekst powinien zawsze oferować czytelnikowi informacyjną wartość dodaną. Podaj informacje o produkcie, które mogą pomóc w zakupie, oraz informacje, których Twoi konkurenci mogą nie być w stanie dostarczyć. To jedyny sposób, aby uzasadnić i ukierunkować integrację tekstu SEO. Jeśli sztucznie zawyżasz swoją stronę kategorii naszyjników z pereł tekstem o historii hodowli pereł słodkowodnych tylko po to, aby jak najczęściej zawierać słowo kluczowe, Google zauważy to i ukarze za nieistotność tematyczną kiepskimi rankingami.

Czy więcej znaczy lepiej? Nie – unikaj nadmiernej optymalizacji. W gorącej chwili może się szybko zdarzyć, że słowo kluczowe pojawia się zbyt często w tekście kategorii. W każdym razie jeszcze raz przejrzyj gotowy tekst i sprawdź, czy wygląda on naturalnie pod względem czytelności, tj. słowo kluczowe nie było używane zbyt często.

Zdecydowanie odradzamy również świadome upychanie słów kluczowych. Założenie, że ranking strony poprawia się, im częściej pojawia się na niej słowo kluczowe, jest błędne. Co gorsza: nadmierna optymalizacja słów kluczowych może nawet zostać ukarana przez Google, co oznacza, że ​​Twoja strona spadnie w rankingu.

Jak już wspomniano powyżej, słowo kluczowe powinno pojawiać się sensownie w tytule, opisie i H1 oraz ewentualnie w innym podtytule i dwa lub trzy razy w tekście – w zależności od długości tekstu. Nie martw się, pisz teksty SEO – przy odrobinie praktyki jest to łatwiejsze. Jeśli wolisz, aby doświadczeni redaktorzy SEO pisali za Ciebie ze względu na czas i zasoby, odpowiednią osobę kontaktową znajdziesz w naszej agencji SEO.

Pole position dla tekstów kategorii zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek 

Ponieważ jakość wielu tekstów SEO często pozostawia wiele do życzenia, a długi tekst nie odwraca uwagi odwiedzającego stronę od zamiaru zakupu, w wielu sklepach internetowych nadal jest to powszechna metoda. rzekomo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek treść przed użytkownikiem, na ile to możliwe, do ukrycia. Popularne są wtedy m.in. „kryjówki”

W stopce, na pasku bocznym lub pod produktami
Wyszukiwarka Google z czasem stawała się coraz bardziej inteligentna i obecnie rozpoznaje, jaki rodzaj treści (tekst, zdjęcie, wideo itp.) jest umieszczony na stronie. Treść umieszczona w górnej części jest w większym stopniu ważona przez Google. Jednak treści, które są ukryte w dolnym lub mniej widocznym obszarze, są klasyfikowane przez Google jako mniej ważne.

Dlatego przy pozycjonowaniu sklepów internetowych zaleca się umieszczenie tylko pierwszej i najbardziej odpowiedniej sekcji tekstu, w tym H1, nad przeglądem produktów, a większość tekstu pod produktami. Umieszczenie całego tekstu nad produktami byłoby przyjazne dla SEO, ale nie sprzyjało już konwersji: potencjalny nabywca musiałby wtedy przewinąć w dół, aby móc wyświetlić produkty. Widoczny obszar strony kategorii produktów powinien być przede wszystkim zarezerwowany na prezentację artykułów. Ponadto Google rozpoznaje również, czy witryna jest sklepem internetowym, czy na przykład portalem informacyjnym i oczekuje, że sklepy internetowe będą umieszczać produkty
w widocznym miejscu.

Zapobieganie powielaniu treści 

Zduplikowana treść jest używana w branży SEO, gdy ta sama lub bardzo podobna treść jest dostępna pod dwoma różnymi adresami URL, np. Pod adresem www, nula.at i nula.at. W tym przypadku zduplikowana treść znajduje się
w ramach jednej witryny internetowej; Identyczne treści na dwóch stronach różnych domen mogą być równie niekorzystne dla rankingów, na przykład na nula.at i nula.de. Powody tworzenia duplikatów treści są różne, jednym
z nich jest nieautoryzowane kopiowanie.
Konsekwencje powielania treści dla rankingów
Dlaczego powielone treści są tak złe i czy operatorzy sklepów internetowych powinni ich unikać, jeśli to możliwe? Po pierwsze: w najgorszym przypadku Twoja strona będzie postrzegana przez Google tylko jako „tania kopia” innej strony o tej samej treści i jako kara otrzyma brak lub słaby ranking, podczas gdy konkurencja plasuje się daleko przed .

Po drugie : jeśli w domenie znajdują się zduplikowane treści, duplikaty czasami marnują budżet na indeksowanie: zamiast ważnych stron sklepu robot Google przeszukuje tylko nieistotną kopię i indeksuje ją. Z innej perspektywy strony wysokiej jakości, które są bliskie konwersji, nie są nawet osiągane przez robota indeksującego i dlatego nie są indeksowane.

4 podstawowe strategie zapobiegania powielaniu treści

1. Indywidualizacja opisów produktów
Jeśli wszystkie sklepy A, B i C sprzedają te same produkty producenta XY, operator sklepu może oczywiście odnieść się po prostu do opisu produktu producenta. Twoja strona produktu dotycząca napoju. Powielanie treści jest nieuniknione. Nie pozwól, aby zależało to od tego, że Google preferuje Twoją stronę produktową wszystkich rzeczy od konkurencji i pokazuje ją w SERPS.

duplicate-content_online-Shops Aby sobie z tym poradzić, potrzebujesz unikalnych treści, czyli indywidualnych opisów produktów. Jednak w szczególności rozległe sklepy internetowe musiałyby zatrudniać całą serię copywriterów, aby nadać wszystkim swoim produktom unikalny tekst opisu – nieproporcjonalny wysiłek, bez którego dobrze skonfigurowane pod względem SEO sklepy internetowe mogą się obejść. Z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek obowiązuje zasada: ilość zamiast jakości. Dostosuj (najpierw) opisy najważniejszych produktów. W tym przypadku ważne oznacza „najbardziej dochodowe” i „szczególnie wysokie marże”. Dostosowując odpowiednie strony produktów, mogą uzyskać lepsze rankingi i zwiększyć sprzedaż. Co ma znaczenie, jeśli chodzi o teksty

Wskazówka: aby nadać swojemu sklepowi większy rozmach dzięki indywidualności w porównaniu z zewnętrznymi witrynami internetowymi, na których oferujesz swoje produkty, korzystaj wyłącznie z unikalnych treści na własnej stronie internetowej. W przypadku kanałów sprzedaży marketingu afiliacyjnego i wyszukiwarek cenowych pozostaw opis producenta bez zmian.

2. Włączanie alarmu w przypadku kradzieży treści
Kopiuj i wklej niestety jest nadal szeroko rozpowszechnione w sieci WWW pomimo praw autorskich, dlatego może się zdarzyć, że inne sklepy internetowe bez pozwolenia kopiują Twoje indywidualne teksty opisów i wykorzystują je na swoich stronach produktowych. Znowu sieć jest pełna duplikatów! W takim przypadku nie jesteś za nic winny, ale wyszukiwarki takie jak Google czasami błędnie interpretują datę utworzenia treści i mogą ocenić Twój tekst jako późniejszy wariant, tj. jako duplikat. Może to spowodować poważną utratę pozycji.

Nie możesz od samego początku zapobiec bezprawnemu wykorzystywaniu Twoich treści przez osoby trzecie. Jednak praktyczne narzędzie o nazwie Google Alerts poinformuje Cię bezpłatnie, gdy tylko Twoje teksty pojawią się ponownie w Internecie. Możesz wtedy natychmiast skontaktować się ze sprawcą i poprosić o usunięcie zduplikowanych treści lub, jeśli to konieczne, podjąć kroki prawne.

3. Zezwalaj na oceny produktów 
Symbole gwiazdek przy ocenach w sklepach internetowych Jeśli umożliwisz klientom ocenianie produktów na stronie sklepu, na przykład za pomocą systemu gwiazdek i recenzji, można oczekiwać pozytywnego wpływu na współczynnik konwersji w sklepie jedną ręką. Ale także z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, recenzje produktów są na wagę złota, nie tylko jeśli chodzi o redukcję powielania treści. Fragmenty z gwiazdkami są wyraźnie częściej klikane w SERPS; teksty recenzji klienta indywidualizują Twoją stronę produktu.

Jest to szczególnie ważne, jeśli nie masz indywidualnego tekstu opisu produktu, a mimo to chcesz się wyróżniać treścią na stronach produktowych sklepów konkurencji. Następnie Google czyta indywidualnie napisane recenzje produktów Twoich klientów na stronie produktu i rozpoznaje wyjątkowość Twojej strony. Im więcej i bardziej szczegółowych recenzji ma produkt, tym bardziej zmniejsza się zgodność z innymi stronami produktów. Im bardziej indywidualna strona, tym większe szanse na dobrą pozycję w rankingu.

4. Wyklucz wielostronicowe listy produktów z indeksu
Jeśli do tej pory zajmowaliśmy się eliminacją powielających się treści na poziomie produktu, istnieje również skuteczna dźwignia przeciwko temu na poziomie kategorii.

Czasami sklepy internetowe same tworzą duplikaty treści. Mianowicie, gdy występują paginacje stron kategorii. Na przykład, jeśli kategoria sklepu „smycze dla psów” zawiera tak wiele produktów, że są one wyświetlane na pięciu stronach, które można przewracać, każda z tych stron jest podzielona na strony. Ponieważ wszystkie te pięć stron ma bardzo podobną strukturę, należy upewnić się, że Google zaindeksuje tylko pierwszą stronę ze smyczami dla psów,
a nie strony od 2 do 5.

Tablica z napisem Whats Next Aby zablokować zduplikowaną treść utworzoną przez sklep dla indeksu, użyj elementów HTML rel = ”next” i rel = ”prev” jako odniesienia do Googlebotów. Wystarczy wyposażyć kod źródłowy stron paginacji w nagłówku w tag linku z atrybutem rel prev i / lub next, aby rozwiązać problem z powieloną treścią. Ten typ numeracji stron pokazuje Google zależność między częściami adresów URL, tj. Która strona jest poprzednia, a która następna. W ten sposób Google otrzymuje informację, która jest pierwszą stroną listy produktów, a tym samym również, która strona powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania.

Napis SEO wykonany z elementów gry Scrabble

Przy wdrażaniu technicznego pozycjonowania czy pisaniu tekstów zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych,
w szczególności małe i średnie firmy korzystają z usług profesjonalnej agencji SEO. W ten sposób Twój sklep internetowy staje się gotowy do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, nawet bez własnych pracowników!

Filtruj nawigację, aby uzyskać więcej rankingów
Optymalizację wyszukiwarek dla sklepów internetowych można wdrożyć na wielu poziomach. Na przykład na poziomie strony kategorii w ramach optymalizacji treści lub podczas zmniejszania powielonych treści na stronach produktów i kategorii.

Innym sposobem radzenia sobie z pożądanymi najwyższymi pozycjami na listach wyników Google bez płacenia za kliknięcie lub konwersję jest filtrowanie nawigacji. Z ich pomocą liczba rankingów w Twoim sklepie może wzrosnąć bez większego wysiłku redakcyjnego. Zamiast tego wystarczy jednorazowe programowanie, aby skonfigurować nawigację po filtrach w systemie sklepu. Taka nawigacja ma sens tylko w przypadku sklepu o określonej wielkości i szerokim asortymencie. Na przykład w dziedzinie mody, mebli i elektroniki wiele sklepów eCommerce już pracuje z filtrami.

Jak działa Filternavi w handlu elektronicznym?
Ale w jaki sposób Filternavi może w ogóle pokazać swoją wielką zaletę? Twoja implementacja zapewnia, że ​​system Twojego sklepu tworzy dużą liczbę nowych, indeksowanych stron – automatycznie; całkowicie bez tworzenia stron podręcznika w zapleczu i bez tworzenia tekstu.

Wybitnym użytkownikiem (zaimplementowanej przyjaznej dla użytkownika) nawigacji filtracyjnej jest sklep internetowy z modą Zalando, na którym chcemy przedstawić przykład, jak działa nawigacja filtracyjna i co to oznacza dla SEO. Wyobraź sobie więc, że przechodzisz do kategorii Kobiety> Odzież> Dżinsy w nawigacji Zalando. Masz teraz możliwość filtrowania na stronie jeansów, np. Według marki, rozmiaru, koloru, ceny, materiału, okazji itp.

Widok nawigacji po filtrze w kategorii modowego sklepu internetowego

Celem filtrowania jest udoskonalenie prezentowanych produktów, tak aby klient otrzymał tylko te pozycje, które odpowiadają jego życzeniom zakupowym.

Widok filtra kategorii w modowym sklepie internetowym

Jeśli odwiedzający sklep chce teraz spojrzeć tylko na dżinsy marki Abercrombie & Fitch, zaznacza odpowiednie pole na pasku bocznym. Nowa, automatycznie wygenerowana strona zostanie wówczas załadowana z własnym adresem URL, na którym wyświetlane są tylko damskie jeansy tej marki. I podobnie jak nasz przykładowy klient, Googlebot również działa poprzez nawigację i filtrowanie plików avi. Pod koniec podróży robot indeksujący znajduje stronę o dużym znaczeniu dla słowa kluczowego Abercrombie Jeans Women, czyli słowa kluczowego, które klient wpisałby w Google, gdyby szukał takiej listy produktów. Jeśli strona jest szczególnie związana z wyszukiwanym hasłem, ranking strony 1 jest całkiem możliwy.

1. Ograniczone generowanie adresów URL:
niebieski symbol filtra Duże sklepy internetowe, takie jak Zalando, mają różne filtry z czasami dwucyfrowymi opcjami wyboru. Odwiedzający sklep mogą również korzystać z wielu kombinacji filtrów, np. Marki, koloru, rozmiaru i ceny, oraz dokonywać wielu wyborów dla każdego filtra. Jeśli indeksowany jest oddzielny adres URL dla każdej możliwej strony filtru, zbiera się ogromna liczba zindeksowanych stron. Szybko pojawia się podejrzenie spamu, a zduplikowane treści otwierają bramy. Dlatego ogranicz generowanie adresów URL do jednego lub dwóch filtrów; tylko te strony powinny być indeksowane przez google. Pozostałe strony filtru ustaw na noindex.

Jednak to ograniczenie należy rozumieć w kontekście aktualnych wolumenów wyszukiwania: Zindeksuj stronę filtrującą, jeśli jej treść zawiera często wyszukiwane słowo kluczowe, które jest dla Ciebie istotne. Na przykład strona filtru https://www.zalando.ch/damenschuhe-sneaker/adidas/ powinna być zdecydowanie zindeksowana, ponieważ liczba wyszukiwań damskich sneakersów Adidas jest znaczna. Z drugiej strony kombinacje filtrów z rozmiarem można pominąć podczas indeksowania, ponieważ nie ma dla nich znaczącej liczby wyszukiwań. Planer słów kluczowych Google podpowiada, jakich terminów i wyrażeń Twoi klienci szukają najczęściej.

2. Automatyczne generowanie elementów SEO:
Pozwól, aby system Twojego sklepu automatycznie generował adres URL, tytuł, opis i nagłówek H1 dla stron z filtrem – zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i idealnie według predefiniowanego wzorca.

3. Filtruj mapę witryny: 
Aby ułatwić wyszukiwarce indeksowanie Twojej strony i ułatwić wyszukiwanie nowych stron z filtrem w wyszukiwarce Google, warto nawet utworzyć własną mapę witryny XML dla stron z filtrem.

4. Bez JavaScript:
Aby bot mógł podążać za klikalnymi linkami w każdych okolicznościach, Filternavi musi znajdować się w kodzie źródłowym, nawet bez włączonego JavaScript.

Dzięki nawigacji po filtrach i wynikowym stronom możesz umieścić swój sklep w SERPach, szczególnie w przypadku dodatkowych słów kluczowych z długiego ogona. Jednak nakład pracy potrzebny do wdrożenia takiego systemu nawigacji w dużym stopniu zależy od sklepu. Niektóre systemy potrzebują do tego większych możliwości programowania, inne mniej.

backlink

9 najlepszych praktyk w zakresie generowania linków zwrotnych do Twojej witryny internetowej

Jeśli chodzi o tworzenie linków zwrotnych do witryny Twojej marki, może to być frustrujące, ponieważ jest to proces wymagający cierpliwości, pracy i poświęcenia. Dawno minęły czasy  prostej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) , gdzie można było wstawić dowolny link do swojej witryny w dowolnym miejscu w sieci. Aby linki zwrotne były naprawdę skuteczne, marketerzy cyfrowi i copywriterzy muszą być świadomi i przemyślani w zakresie swojej strategii generowania linków zwrotnych.

Jako jedna z tradycyjnych technik SEO, linki zwrotne zapewniają stronom internetowym łatwe sposoby na zwiększenie ruchu w wyszukiwarkach i pozycjonowanie w różnych wyszukiwarkach. Jednak tylko wysokiej jakości linki są skuteczne w generowaniu najlepszych w swojej klasie wyników SEO i zwiększaniu ruchu w witrynie.

Odkąd linki zwrotne stały się popularnym sposobem na zwiększenie rankingów SEO witryny , Google zmienił sposób klasyfikowania linków zwrotnych i ich wpływ na rankingi SEO. Oznacza to, że aby teraz tworzyć linki wsteczne, ważne jest, aby właściciele witryn, menedżerowie i redaktorzy pracowali ciężko, aby z czasem zwiększyć ich linki zwrotne.

Co to są linki zwrotne?

Mówiąc najprościej link zwrotny, znany również jako  zewnętrzny link zwrotny , ma miejsce, gdy inna witryna zawiera link do Twojej witryny gdzieś w treści. Może to być wpis na blogu, strona usługi lub dowolna inna strona w serwisie WWW. Linki zwrotne są ważne dla SEO, ponieważ ilość autentycznych, wartościowych linków zwrotnych, które posiadasz, wspiera jakość treści w Twojej witrynie.

Jak więc możesz wygenerować linki zwrotne do swojej witryny? Chociaż prawie niemożliwe jest poznanie dokładnego algorytmu używanego przez Google i innych wyszukiwarek do kwalifikowania treści do celów SEO, istnieją pewne sprawdzone metody, których używają najlepsi w swojej klasie właściciele witryn i menedżerowie, aby zwiększyć swoje rankingi SEO i wygenerować prawdziwe linki zwrotne ich stronie internetowej.

Skorzystaj z poniższych wskazówek i wskazówek, aby wygenerować linki zwrotne
i zwiększyć obecność swojej witryny w Internecie.

Najlepsze praktyki

1. Pozwól innym przypisywać Ci swoją pracę

Od projektantów stron internetowych, przez copywriterów po przedsiębiorców, ludzie zawsze chcą tworzyć portfolio, aby zaprezentować ich najlepsze i najnowsze prace. Często te portfele zawierają jakieś linki zwrotne do Twojej witryny, dzięki którym widzowie mogą zapoznać się z pracą usługodawcy.

Zezwolenie na linki zwrotne z portfeli nie tylko pomaga wzmocnić działalność osoby, która pomogła Ci ulepszyć Twoją firmę, ale także pomaga Ci pojawiać się wyżej w rankingach wyszukiwania Google  .

2. Opracuj zawartość, którą można udostępniać

Zawartość, którą  można udostępniać, jest właśnie taka – udostępniana; zapewniając Ci możliwość rozpowszechnienia Twojej wiedzy w Internecie i szansę, że Twoja witryna będzie połączona z wieloma stronami internetowymi i platformami. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na stworzenie dobrze zbadanego posta na blogu, praktycznego eBooka czy cennej infografiki, wszelkie udostępnione treści mogą być rozpowszechniane
z wezwaniem do działania (CTA), proszącym odbiorców treści o rozpowszechnianie treści według własnego uznania.

Pinterest to kolejny świetny sposób na generowanie linków zwrotnych. Upewnij się, że wszystkie Twoje posty na blogu, studia przypadków, infografiki i wartościowe treści, które można udostępniać, są połączone z Twoją tablicą Pinterest. Jeśli dana osoba uzna Twoją pracę i spostrzeżenia za wartościowe, istnieje szansa, że ​​utworzy link zwrotny podczas publikowania treści w poście na blogu lub na jednej ze swoich stron internetowych.

Początkowy zasięg można uzyskać za pośrednictwem mediów społecznościowych, używając hashtagów i innych metod ukierunkowanej dystrybucji, aby dotrzeć do osób
w Twojej niszy.

3. Link zwrotny z Twojej własnej witryny internetowej

Jako kolejną formę udostępnianych treści twórz dobrze zbadane posty, które odsyłają do innych wartościowych treści pasujących do określonej niszy. Tworzenie wpisów
z odliczaniem do ulubionych narzędzi CRM lub blogów podróżniczych umożliwia tworzenie linków do uznanych treści internetowych i stwarza możliwość udostępnienia przez tę szanowaną witrynę Twojego postu i linku do Twojej witryny.

Chodzi o to, aby dać z siebie wszystko, gdy pracujesz nad generowaniem linków zwrotnych, więc dlaczego nie pochwalić produktów, usług lub twórców treści, które pomagają ulepszyć Twoje codzienne życie?

Ponadto możesz zdecydować się na proste  podsumowanie treści,  aby zebrać pomocne porady i wskazówki dotyczące określonego tematu lub koncepcji. W takim przypadku możesz znaleźć aktualne treści za pomocą  Feedly. Aplikacja ta pomaga sortować dostępne treści w celu znalezienia artykułów i postów na blogu, które dotyczą określonego tematu lub niszy. Spróbuj raz w tygodniu utworzyć zestawienie treści, aby czytelnicy byli na bieżąco z interesującymi Cię tematami, i pamiętaj o odsyłaczach do wszystkich wspomnianych witryn internetowych.

4. Napisz więcej postów gości

Wpisy gościnne to jeden z najlepszych sposobów na zaprezentowanie swojej wiedzy branżowej podczas generowania wysokiej jakości linków zwrotnych. Większość witryn
i blogów zawiera krótką biografię autora na początku lub na końcu każdego posta, pozostawiając miejsce na linki wsteczne.

Pisanie postów gościnnych nie tylko pozwala wykazać się wiedzą, ale współpraca z innymi pomaga w budowaniu relacji zawodowych i pielęgnowaniu osobowości marki. Docieranie do witryn internetowych z dużą liczbą obserwujących może być przerażające, ale będzie tego warte, jeśli propozycja Twojego bloga dla gości zakończy się sukcesem!

5. Sieć online

Niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorcą internetowym, czy odnoszącym sukcesy właścicielem firmy, prawdopodobnie otrzymałeś tę radę więcej niż raz: networking jest kluczem do sukcesu biznesowego. Teraz sieciowanie weszło do sfery cyfrowej dzięki platformom takim jak LinkedIn i Facebook dla firm.

Networking niesie ze sobą więcej korzyści niż kiedykolwiek, dzięki możliwości wysyłania postów na blogach gości, dzielenia się cennymi treściami, a nawet zgadzania się na umieszczanie linków zwrotnych do witryn internetowych osób, z którymi masz bliskie relacje zawodowe w swojej branży lub niszy.

Networking może być cenny dla wszystkich zaangażowanych osób i umożliwia pracę nad profesjonalną komunikacją i strategią budowania biznesu online.

6. Bądź kreatywny

Jeśli chcesz przyspieszyć proces tworzenia linków zwrotnych, czas wykazać się kreatywnością ze swoimi strategiami. Treści, które można udostępniać, to przedsięwzięcie o wysokiej wartości, przynoszące wysokie zyski, więc dlaczego nie wykorzystać swojej kreatywności, aby rozpocząć nowy projekt i wygenerować linki zwrotne?

Łączenie się z Twoją witryną na różnych platformach mediów społecznościowych jest niezwykle pomocne, ale upewnij się, że używasz tego oszczędnie, zamiast umieszczać linki do swojej witryny w każdym poście, który tworzysz. Jeśli jesteś ekspertem w branży, dlaczego nie wykorzystać całej swojej wiedzy, aby podzielić się pracą, którą wykonałeś dla innych klientów? Studia przypadków i raporty dotyczące wcześniejszych prac lub doświadczeń klientów można swobodnie udostępniać na platformach mediów społecznościowych, demonstrując jednocześnie swoją wiedzę i wartość potencjalnym klientom.

W ten sam sposób, w jaki pozwalasz swoim projektantom i dostawcom usług cyfrowych promować pracę, którą wykonali dla Twojej witryny, możesz poprosić klientów
o udostępnienie studium przypadku opracowanego w ich projekcie na ich kontach
w mediach społecznościowych. Studia przypadków przydają się również, gdy pracujesz nad zaproszeniem gościa na dużą stronę internetową, ponieważ pokazuje, że naprawdę zależy Ci na swojej pracy i jesteś dumny, że możesz się nią podzielić z innymi.

7. Współpracuj przy projektach kreatywnych

Wspólne wysiłki twórcze to świetny sposób na tworzenie linków zwrotnych do Twojej witryny i jednoczesne dotarcie do szerszej publiczności. Projekty takie jak podcasty stają się coraz bardziej popularne zarówno wśród twórców, jak i właścicieli firm, ponieważ pozwalają im dzielić się swoją wiedzą, umieszczając linki z powrotem do ich witryny internetowej w każdym opisie odcinka.

8. Trzymaj się swojej niszy

Nawiązywanie kontaktów i podejmowanie decyzji o wymianie linków zwrotnych może być owocne dla wszystkich zaangażowanych stron, ale tylko wtedy, gdy jest to zrobione dobrze. Poświęć trochę czasu na poznanie specjalisty, jego działalności i tego, jak Twoje treści najlepiej pasują do ich witryny. Nie ma sensu udostępnianie dogłębnego studium przypadku klienta coachingu na blogu poświęconym rozwojowi przywództwa,  jeśli nie ma bezpośrednich powiązań.

Twoja nisza ma znaczenie podczas tworzenia linków zwrotnych, więc upewnij się, że praktyka udostępniania linków jest zgodna z Twoją niszą, aby zachować czysty „rekord”
i poprawić swoje rankingi SEO.

9. Przeprowadzać wywiady i brać udział w rozmowach

Niezależnie od branży wywiady są przeprowadzane regularnie, aby generować treści, które można udostępniać na stronach internetowych i w publikacjach. Jeśli jesteś dobrym mówcą lub masz czas, aby wpisać przemyślaną odpowiedź na listę sugerowanych pytań do wywiadu, ta taktyka może być dobrym pomysłem na zwiększenie liczby linków zwrotnych do Twojej witryny.

Najważniejszym czynnikiem w tworzeniu linków zwrotnych jest upewnienie się, że każda witryna, z którą jesteś połączony, jest poświęcona wysokiej jakości treściom. Chociaż nie znamy dokładnych kryteriów, które klasyfikują witrynę jako „jakość” do Google, kilka wartościowych linków zwrotnych może wiele zdziałać, aby poprawić ranking SEO.

Wniosek

Generowanie linków zwrotnych może być żmudnym procesem, ale jeśli poświęcasz się generowaniu wysokiej jakości linków zwrotnych na różnych stronach internetowych
i kontach w mediach społecznościowych w swojej niszy, możesz pozostać w „dobrych książkach” Google i doświadczyć wzrostu ruchu w sieci ponad czas.

Pamiętaj, że jakość Twojej własnej witryny internetowej i treści ma duże znaczenie
w budowaniu relacji i kultywowaniu profesjonalnych relacji z innymi właścicielami witryn, którzy potencjalnie będą linkami zwrotnymi do Twojej witryny.

Spraw, aby Twoje treści były przydatne i zachęcały do ​​działania, celuj w wysoko oceniane witryny i stale pielęgnuj profesjonalne relacje online, aby generować typy linków zwrotnych, które mogą pozytywnie wpłynąć na ranking SEO.

wyszukiwarka-google

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Jak pozycjonować?

Definicja czynników rankingowych

Czynniki rankingowe opisują kryteria określone przez wyszukiwarki dla stron internetowych, które są uwzględnione w indeksie wyszukiwania i pojawiają się w wynikach wyszukiwania ( SERP ). Wyszukiwarki wykorzystują te kryteria do oceny jakości i ostatecznie pozycji
w rankingu stron w SERP.

Czynniki rankingowe należą do kategorii optymalizacji on-page, a tym samym do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek .

Znaczenie czynników rankingowych dla SEO

Celem czynników rankingowych jest dostarczenie użytkownikowi wszystkich odpowiednich i trafnych wyników w stopniowanej kolejności dla każdego zapytania wyszukiwania. Kolejność jest obliczana przez algorytm maszynowy, który współpracuje
z robotami wyszukiwarek. Przeszukiwania to roboty, które sprawdzają wszystkie zindeksowane witryny w nieregularnych odstępach czasu.

Dokładne czynniki rankingowe Google lub ich waga, które są w dużej mierze odpowiedzialne za sukces witryny, są ściśle tajne i są zmieniane przez regularne aktualizacje od Google. Wcześniejsza wiedza na ten temat składa się ze spekulacji, przeszłych wartości i częściowych informacji.

Dlatego Google utrzymuje swoje własne czynniki rankingowe w tajemnicy, aby nie było ryzyka manipulacji. Ponadto operatorzy stron internetowych, gdyby mieli taką wiedzę, optymalizowaliby tylko pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i ignorowaliby użytkowników. W rezultacie nie znajdowaliby już właściwego wyniku w SERPach, ale najlepiej zoptymalizowany.

Black Hat SEO

Od początku rankingu webmasterzy próbowali manipulować rankingiem za pomocą środków, które nie są do końca legalne.

Należą do nich na przykład

  • upychanie słów kluczowych lub spamowanie słów kluczowych
  • maskowanie

I inne nielegalne metody, aby dostać się jak najwyżej w SERP.

Dlatego Google wprowadził już w sumie cztery główne aktualizacje (Panda, Penguin, Hummingbird i Mobile Update), aby przeciwstawić się tym metodom black hat SEO . 
W rezultacie strony z Black Hat SEO zostały osłabione i odwrotnie, ponownie wyświetlono użytkownikom najbardziej trafne wyniki.

Konsekwencje aktualizacji

Aktualizacje, które zmieniają algorytm wyszukiwarki, często powodują drastyczne zmiany
w rankingu, a Google „przetasowuje karty” dla wszystkich witryn.

Cel czynników rankingowych Google

Dzięki aktualizacjom Google stara się wyjaśnić operatorom witryn internetowych, że zaspokojenie potrzeb użytkowników jest najwyższym priorytetem. Jeśli treść witryny zapewnia właściwą odpowiedź na zapytanie i oferuje realną wartość dodaną. Google używa ważnych wskaźników KPI, takich jak długość pobytu , współczynnik odrzuceń itp., aby sprawdzić jakość strony internetowej.

Dzięki aktualizacjom Google regularnie zmienia wagę czynników rankingowych, usuwa
i dodaje inne. Tylko Google wie, jaka jest dokładna waga. Niemniej jednak webmasterzy
i agencje SEO powinni zoptymalizować pod kątem następujących czynników rankingowych:

Przegląd czynników rankingowych Google

Google ma ponad 200 różnych czynników rankingowych lub, według twórcy oprogramowania Google, Matta Cuttsa, każdy czynnik rankingowy ma 50 różnych wariantów.

Zawartość

Jeśli chodzi o treść, Google bierze pod uwagę różne aspekty i czynniki rankingowe.

Jakość treści

Aby wyszukiwarka miała szansę ocenić jakość treści, zwraca uwagę na wartości referencyjne, takie jak

  • jakość
  • korzyść
  • formatowanie
  • dalsze źródła
  • gramatykę
  • poziom językowy

Długość treści

Wiele badań pokazuje, że dłuższe treści są lepsze niż artykuły na blogu zawierające 500 słów . Ma to sens, o ile dłuższe treści mogą zagłębić się w dany temat i oferują użytkownikowi większą wartość dodaną w porównaniu z krótkimi artykułami, które tylko tworzą zarys. Minimum 1000 słów to dobra wskazówka dla artykułu na blogu.

Czynniki na stronie

Chociaż spamowanie słowami kluczowymi jest bezużyteczne, nie należy ich całkowicie ignorować. Słowo kluczowe powinno występować w następujących elementach serwisu:

  • nagłówku H1
  • nagłówku H2 i H3
  • URL (najlepiej nie dłuższy niż 90 znaków)
  • znaczniku tytułu (nie dłuższy niż 75 znaków)
  • znaczniku alt i nazwie pliku z polecanymi obrazami
  • jak najbliżej początku tekstu
  • opisie meta

Aktualizacje treści

Dzięki aktualizowaniu treści staje się ona lub pozostaje istotna i faworyzowana przez Google. Niekoniecznie oznacza to, że zawsze musisz dodawać zawartość, edytować
i zmieniać starą treść. Wyszukiwarka sprawdzała również, jak często publikowane są świeże treści ( Fresh Content ).

Inną konsekwencją tego jest to, że robot indeksujący Google częściej bada strony internetowe i ponownie je ocenia. Uwzględnia się również częstotliwość aktualizacji, ponieważ ma znaczenie czy treść jest aktualizowana codziennie, co tydzień czy co rok.

Zduplikowana treść

Google negatywnie ocenia powielone treści, ponieważ nie wie, która witryna powinna być wymieniona jako pierwsza. Pomysł to unikalna treść. Ale możesz też po prostu zwrócić uwagę na poprawne i poprawne cytowanie oraz dzień

rel = „cannonical”

rozmieścić. Prawidłowo umieszczony bot Google wie, że jedna ze stron jest oryginalna.

Odpowiednie terminy

Googlebot jest tak inteligentny, że rozpoznaje znaczenie słowa dzięki „ukrytemu indeksowaniu semantycznemu”. Wie więc, czy tekst o „Banku” jest ławą, czy instytutem kredytowym. Odpowiednie terminy, które można znaleźć za pomocą analizy WDF * IDF, mówią botowi, że nie jest to ogólny tekst, ale przyjmuje podejście holistyczne.

Doświadczenie użytkownika

Doświadczenie użytkownika jest niezbędne dla sukcesu witryny i jest ściśle związane
z zawartością. Istnieje wiele czynników rankingowych Google, które wskazują, jak dobre są wrażenia użytkownika i interakcja z witryną.

Kliknij ocenę

Kliknięcie wskazuje ilu użytkowników kliknęło wynik jako procent w ramach SERP. Tag tytułowy, czyli nagłówek serwisu lub strony z treścią, powinien zatem wzbudzić zaciekawienie lub zainteresowanie użytkownika. Treść można drażnić za pomocą metaopisu, dzięki czemu użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć ten wynik.

Średni czas spędzony w witrynie

Długość pobytu pozwala dowiedzieć się ile średnio użytkownik przebywa na stronie. Najważniejsze dla Google Bota jest to jak długo trwa ten okres, gdy użytkownik przeszedł z SERP do witryny.

Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń pokazuje jaki procent użytkowników, którzy odwiedzają witrynę
z SERP, ponownie klika. W przypadku Google może to oznaczać, że witryna nie dostarcza informacji, których użytkownik szuka w swoim zapytaniu.

Reakcja na coś

Ponieważ więcej osób surfuje na smartfonach i tabletach niż na komputerach stacjonarnych, responsywny projekt ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu witryny. Ciągłe wchodzenie i wychodzenie tak naprawdę nie przyczynia się do dobrego wrażenia użytkownika. Poza tym na smartfonie czyta się bardzo różnie, dlatego warto też dopasować rozmiar czcionki (najlepiej 18 px).

Treści multimedialne

Różne formaty treści takie jak obrazy, filmy lub infografiki są oceniane przez Google Bot jako sygnał jakości. Dzieje się tak, ponieważ multimedia zwiększają wartość dodaną, ponieważ rozluźniają treści, uzupełniają je i urozmaicają.

W zależności od rodzaju prezentowanych treści odpowiednie są różne formaty multimedialne, np. podcast lub wideo objaśniające.

Struktura nawigacji

Struktura strony internetowej powinna być przejrzysta i prosta. Dzięki intuicyjnej strukturze nawigacji użytkownicy nie tylko szybko znajdują to, czego szukają, ale także Google Bot lepiej rozumie i indeksuje stronę.

Linki były ważną częścią procesu oceny od początku istnienia wyszukiwarek. Ocenie podlega zarówno popularność jak i trafność linków.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne to takie, które prowadzą do witryny z zewnątrz.

Ilość

Liczba linków odsyłających jest wskaźnikiem, ponieważ linki służą jako rodzaj odniesienia. Jeśli Google Bot zauważy, że wiele witryn prowadzi do jakiejś witryny, musi ona być bardzo dobra i dobrej jakości.

Zależy to również od witryn internetowych, które zawierają linki do tej witryny. Jeśli sam masz wiele przychodzących linków, część ich istoty (tj. „Moc łącza”) jest przekazywana dalej.

Tematyka

Innym ważnym czynnikiem jest to, że strony odsyłające pasują tematycznie do połączonej witryny. Gdyby witryna motoryzacyjna zawierała linki do produktów dla zwierząt, Google zastanawiałoby się, w jaki sposób te dwie witryny są tematycznie powiązane.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to te, które odsyłają z witryny internetowej do innych stron w tej samej witrynie.

Numer

Jeśli wiele stron odnosi się do określonej strony w witrynie, staje się to bardziej istotne
z punktu widzenia bota Google. Ważne są również linki przychodzące ze strony, które z kolei prowadzą do drugiej strony.

Tematyka linku

Podobnie jak w przypadku linków zewnętrznych, linki z wewnętrznych stron tematycznych mają większą wagę niż tematycznie treść zewnętrzna.

TrustRank

Zarówno liczba, jak i znaczenie linków odgrywają rolę w TrustRank. TrustRank informuje jak godna zaufania jest witryna internetowa. Jeśli strony internetowe, które odsyłają do innej witryny, mają wyższy TrustRank, witryna, do której prowadzi łącze, jest „dziedziczona”.

Domena

W ocenie uwzględniane są nie tylko linki do poszczególnych stron, ale także cała domena. Linki z domen, które same zawierają wiele odpowiednich linków, są postrzegane jako mające wyższą jakość.

Tekst kotwicy

Teksty kotwic, zarówno w przypadku linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych, są ważne dla Google Bot, ponieważ zapewniają jasny opis strony, do której prowadzi łącze.

Zepsute połączenia

Jeśli Google Bot wykryje, że niektóre linki są uszkodzone podczas indeksowania, na przykład linkowana strona już nie istnieje, powoduje to uszkodzenie rankingu. Jeśli witryna ma zbyt wiele niedziałających linków, oznacza to, że strona nie jest odpowiednio utrzymywana.

Naturalne linki

Strony internetowe ze sztucznymi i nienaturalnymi profilami linków są uznawane przez bota Google za spam. Dzieje się tak, gdy zbyt wiele linków pochodzi z jednej domeny odsyłającej. Jeśli 50 000 linków pochodzi tylko z 10 stron to 5 000 linków na witrynę.

Dlatego wiele linków z różnych źródeł jest ważnych dla naturalnego profilu linków.

Media społecznościowe

Istnieje wiele dowodów na to, że media społecznościowe są również czynnikiem rankingowym. Na ranking wpływ ma również autorytet i liczba tweetów na Twitterze , postów na Facebooku, udostępnień i polubień. Można je oglądać indywidualnie, ale ostatecznie „sygnały z mediów społecznościowych” w całym pakiecie, tj. nie na każdym kanale z osobna, mogą wpływać na witrynę.

Technologia

Z technicznego punktu widzenia niektóre aspekty są również ważnymi czynnikami rankingowymi:

Mapa strony

To, w jakim stopniu mapa witryny jest czynnikiem rankingowym, jest kontrowersyjne. Pomaga jednak Google Bot w indeksowaniu poszczególnych stron serwisu, a co za tym idzie, w zwiększaniu widoczności w SERPach.

Kod

W kodzie HTML mogą wystąpić błędy. Wiele błędów w kodzie wskazuje na niską ogólną jakość witryny.

TLD

Jeśli domena najwyższego poziomu jest specyficzna dla kraju (np. ma .de na końcu), pomaga to uzyskać lepszą pozycję w tych krajach. Z tego powodu zalecane są domeny specyficzne dla danego kraju.

Pagespeed

Szybkie ładowanie witryn internetowych jest nie tylko niezwykle ważne dla użytkowników, ale Google przywiązuje większą wagę do szybko ładującej się witryny. Z tego powodu należy kompresować obrazy i filmy oraz utrzymywać kod w czystości.

Linki zwrotne, najważniejszy czynnik SEO?

Każdy, kto dziś zakłada firmę lub digitalizuje swój biznes, nieuchronnie musi zmierzyć się
z tematami wyszukiwarek i optymalizacji wyszukiwarek (SEO). Podobnie jak uczeń, który jest ledwo zauważalny na swojej klasie, ponieważ jest nieśmiały i dlatego nigdy się nie wyróżnia, biznes online lub blog również będą musiały ciężko walczyć, jeśli nie zostanie zauważony w Internecie. Fakt ten początkowo nie ma nic wspólnego z jakością oferowanych towarów, usług czy tekstów, ale z faktem, że treść jest po prostu gubiona
w nadpodaży Internetu – podobnie jak student, który zna poprawną odpowiedź, ale nie ma odwagi. odpowiedzieć.

Czym właściwie jest SEO?

Każdy, kto publikuje treści w Internecie, nie może uniknąć określenia SEO. Akronim pochodzi z języka angielskiego i oznacza coś w rodzaju optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Treści takie jak teksty czy obrazy są przygotowywane w taki sposób, aby wyszukiwarki uznały je za interesujące dla danej grupy docelowej. Odbywa się to między innymi poprzez ustawienie znaczników znaczących – są to krótkie opisy strony lub tekst, który można znaleźć na listach wyników wyszukiwania bezpośrednio pod linkiem do strony docelowej. Większość potencjalnych klientów już decyduje, czytając te wiersze, czy warto odwiedzić witrynę, czy nie.

Dzięki pewnym słowom kluczowym, które są używane głównie przez osoby z odpowiedniej grupy docelowej w zapytaniach wyszukiwania, możesz również zaprojektować swoje treści w taki sposób, aby wyszukiwarka rozpoznała ich znaczenie. W takim przypadku ranking rośnie. Szanse na wyświetlenie daleko (wyżej) na liście wyników wyszukiwania w Google
& Co znacznie rosną. Ale w szczególności budowa linku zwrotnego przyczynia się do sukcesu strony internetowej.

Z reguły operatorzy witryn internetowych nie mają wpływu na to, kto łączy ich własne witryny. Dzięki unikalnej treści zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych zwiększa się prawdopodobieństwo przyciągnięcia uwagi i uzyskania linków zwrotnych , ale aby faktycznie pojawiać się wysoko w wyszukiwarkach, większość z nich musi sama przejąć inicjatywę. Innymi słowy operatorzy witryn muszą skontaktować się z innymi operatorami witryn i zapytać, czy mogą umieścić łącze do ich własnej witryny. Ta procedura nie jest wykonywana z dnia na dzień, wymaga czasu i cierpliwości.

Ci, którzy chcą zaoszczędzić czas, kupują linki zwrotne. Dizajnersi oferują mile widziane rozwiązanie na rynku linków zwrotnych . Operatorzy witryn mają możliwość stworzenia wydajnego profilu linków zwrotnych, aby uzyskać lepszą widoczność i kontynuować go
w sposób ciągły. Jednak każdy, kto korzysta z takiej oferty, powinien mieć świadomość, że nie każdy link zwrotny prowadzi do oczekiwanego sukcesu.

Wiele osób zna to głównie z mediów społecznościowych. Ładna treść i dobrze dobrane hashtagi mogą zapewnić pewien zasięg na Instagramie , ale jesteś tylko startem, jeśli ludzie aktywnie polecają posty lub historie. Odbywa się to poprzez wzmianki i reposty – w zasadzie jest to nic innego jak link.

Te linki ogromnie zwiększają zasięg profilu , bo z jednej strony zyskujesz na grupie docelowej profilu, który ustawia link, z drugiej algorytm Instagrama widzi, że publikowane treści są pozornie tak interesujące, że inne profile nawet udostępniają to. Zasada działania internetu jest bardzo podobna – tylko tutaj decyduje nie algorytm, ale odpowiednie oprogramowanie do indeksowania, pozycjonowania i analizy wyszukiwarek.

Wysokiej jakości linki zwrotne zapewniają, że witryna jest częściej polecana przez wyszukiwarkę. To rozpoznaje po liczbie dobrych linków zwrotnych, czy strona internetowa jest interesująca dla osób ze specjalnej grupy docelowej, czy nie.

Jakość czy ilość?

Im więcej linków zwrotnych prowadzi do Twojej witryny, tym lepiej? Nie, ponieważ optymalizacja wyszukiwarek to bardziej jakość niż ilość: tekst, który jest tak wypełniony długimi słowami kluczowymi, że nie można go już płynnie czytać, z pewnością nie przyczynia się do lepszego rankingu.

Podobnie operatorzy witryn internetowych nie odnoszą większych sukcesów, gdy kupują linki zwrotne od podejrzanych dostawców. Często to boty umieszczają gdzieś link dofollow, który nie pasuje tematycznie i może nawet zostać opublikowany na niebezpiecznych stronach – obie wyszukiwarki w ogóle nie lubią. Dlatego o wiele bardziej wartościowe jest otrzymywanie wysokiej jakości linków zwrotnych, które przekonują jakością, bezpieczeństwem i podobnym tematem – tylko mając wspólny mianownik między docelowym adresem URL a wydawcą można cieszyć się pełnym sukcesem budowania linków zwrotnych.

Content is a king, czyli jak bardzo istotny jest marketing treści.

Istnieje wiele różnych opinii i mitów na temat optymalnej liczby słów w treści SEO . Ogólna zasada mówi, że minimum 500 słów , w przeciwnym razie treść jest często odrzucana jako „słaba treść” .

Ale o co właściwie chodzi z tymi uprzedzeniami? Ile słów naprawdę powinien zawierać tekst SEO? Może cofnijmy się o krok i zadajmy sobie pytanie: czy liczba słów w ogóle ma wpływ na ranking ?

John Mueller z Google skomentował to na Twitterze w 2019 roku .

„ Długie strony niekoniecznie są złe – też niekoniecznie dobre. Nie sądzę, że jest to wyjątkowe w przypadku urządzeń mobilnych, nawet w tamtych czasach toczyło się mnóstwo dyskusji na temat długich
i krótkich stron docelowych, czasami warto je przetestować i wypróbować. 

Ze strony Google sama długość tekstu nie jest decydująca. Co nam to mówi?

Liczba słów i trafność

To mówi nam, że trzymanie się określonej liczby słów jest w zasadzie całkowicie bezsensowne. O wiele ważniejsze jest tworzenie naprawdę trafnych i przydatnych treści . Liczba potrzebnych słów może się różnić w zależności od tematu.

Oczywiście złożonego tematu z fizyki nie da się w pełni wyjaśnić w zaledwie 300 słowach. Jednak w przypadku artykułu o drużynie piłkarskiej 300 słów może wystarczyć.

Zależy to również w dużej mierze od zamiaru wyszukiwania. Innymi słowy, co użytkownik faktycznie chce zobaczyć w przypadku określonego zapytania (= słowo kluczowe ).

Tworząc teksty SEO, powinieneś raczej pomyśleć o tym, jak możesz potraktować temat jak najszerzej i spełnić intencję wyszukiwania . Kilka wskazówek na ten temat później.

Ale skąd bierze się praktyczna reguła 500 słów?

Skoro więc liczba słów w tekstach SEO nie jest tak ważna, dlaczego „uwaga. 500W “- ustalona praktyczna zasada?

Zasadniczo jest to bardzo proste. 500 słów prawdopodobnie wystarczy, aby większość tematów wypełniła post wystarczająco przydatnymi informacjami, tak aby wyszukiwarki mogły go właściwie zinterpretować i ocenić.

Jak powiedziałem – średnio – działa. Jednak nie musi to dotyczyć wszystkich tematów. Jeśli ktoś wyszukuje w Google „co oznacza XY po polsku”, po prostu oczekuje szybkiego wyniku tłumaczenia danego słowa. Nie chciałby czytać na ten temat artykułu liczącego 3000 słów.

Przyjrzyjmy się teraz bliżej, jak sprawić, by teksty SEO były szczególnie trafne i dobre.

W jaki sposób moje treści stają się trafne?

Jeśli chcesz tworzyć odpowiednie treści, musisz zadać sobie następujące pytania:

  • Czy spełniam zamiar wyszukiwania?
  • Czy oferuję przydatne i prawidłowe informacje?
  • Czy mogę odpowiedzieć na inne pytania?

Możesz łatwo samodzielnie znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Aby określić zamiar wyszukiwania słowa kluczowego , wystarczy spojrzeć na najlepsze wyniki wyszukiwania w Google dla danego słowa kluczowego. Jakie informacje możesz tam znaleźć? Czy jest to informacja, czy treść jest zorientowana na sprzedaż?

Dokładnie tak powinieneś zaprojektować swoje treści. Ponieważ to, co zajmuje dobre miejsce w Google, jest zwykle dokładnie tym, co użytkownicy chcą zobaczyć.

Wiesz już, czy potrzebujesz treści informacyjnych, czy zorientowanych na sprzedaż. Jednak Twoje treści powinny oczywiście być również wysokiej jakości .

Ważną rzeczą tutaj jesteś:

  • podanie poprawnych informacji (zwłaszcza jeśli masz do czynienia z liczbami
    i statystykami)
  • pomoc użytkownikowi

Twoje treści będą naprawdę dobre, jeśli pomyślisz o krok dalej: jakie pytania moim czytelnikom mogą przyjść do głowy? Co jeszcze mogłoby ich zainteresować?

Jeśli odpowiesz również na te pytania (nie musi to być w tym samym artykule, możesz też utworzyć dla niego osobny post i odpowiednio połączyć) Twoje teksty SEO będą tym bardziej wartościowe .

Oczywiście musisz też wiedzieć od czego zacząć, a gdzie zakończyć. Oto kilka dodatkowych wskazówek dotyczących optymalnej długości tekstu SEO.

Wskazówki dotyczące optymalnej długości tekstu SEO

  1. Twój tekst SEO zawiera wystarczająco dużo słów, jeśli zajmowałeś się nim obszernie i szczegółowo .
  2. Skoncentruj się raczej na trafności i jakości  swoich postów.
  3. Jako wskazówki użyj również długości tekstu konkurencji .