wyszukiwarka-google

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Jak pozycjonować?

Definicja czynników rankingowych

Czynniki rankingowe opisują kryteria określone przez wyszukiwarki dla stron internetowych, które są uwzględnione w indeksie wyszukiwania i pojawiają się w wynikach wyszukiwania ( SERP ). Wyszukiwarki wykorzystują te kryteria do oceny jakości i ostatecznie pozycji
w rankingu stron w SERP.

Czynniki rankingowe należą do kategorii optymalizacji on-page, a tym samym do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek .

Znaczenie czynników rankingowych dla SEO

Celem czynników rankingowych jest dostarczenie użytkownikowi wszystkich odpowiednich i trafnych wyników w stopniowanej kolejności dla każdego zapytania wyszukiwania. Kolejność jest obliczana przez algorytm maszynowy, który współpracuje
z robotami wyszukiwarek. Przeszukiwania to roboty, które sprawdzają wszystkie zindeksowane witryny w nieregularnych odstępach czasu.

Dokładne czynniki rankingowe Google lub ich waga, które są w dużej mierze odpowiedzialne za sukces witryny, są ściśle tajne i są zmieniane przez regularne aktualizacje od Google. Wcześniejsza wiedza na ten temat składa się ze spekulacji, przeszłych wartości i częściowych informacji.

Dlatego Google utrzymuje swoje własne czynniki rankingowe w tajemnicy, aby nie było ryzyka manipulacji. Ponadto operatorzy stron internetowych, gdyby mieli taką wiedzę, optymalizowaliby tylko pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i ignorowaliby użytkowników. W rezultacie nie znajdowaliby już właściwego wyniku w SERPach, ale najlepiej zoptymalizowany.

Black Hat SEO

Od początku rankingu webmasterzy próbowali manipulować rankingiem za pomocą środków, które nie są do końca legalne.

Należą do nich na przykład

  • upychanie słów kluczowych lub spamowanie słów kluczowych
  • maskowanie

I inne nielegalne metody, aby dostać się jak najwyżej w SERP.

Dlatego Google wprowadził już w sumie cztery główne aktualizacje (Panda, Penguin, Hummingbird i Mobile Update), aby przeciwstawić się tym metodom black hat SEO . 
W rezultacie strony z Black Hat SEO zostały osłabione i odwrotnie, ponownie wyświetlono użytkownikom najbardziej trafne wyniki.

Konsekwencje aktualizacji

Aktualizacje, które zmieniają algorytm wyszukiwarki, często powodują drastyczne zmiany
w rankingu, a Google „przetasowuje karty” dla wszystkich witryn.

Cel czynników rankingowych Google

Dzięki aktualizacjom Google stara się wyjaśnić operatorom witryn internetowych, że zaspokojenie potrzeb użytkowników jest najwyższym priorytetem. Jeśli treść witryny zapewnia właściwą odpowiedź na zapytanie i oferuje realną wartość dodaną. Google używa ważnych wskaźników KPI, takich jak długość pobytu , współczynnik odrzuceń itp., aby sprawdzić jakość strony internetowej.

Dzięki aktualizacjom Google regularnie zmienia wagę czynników rankingowych, usuwa
i dodaje inne. Tylko Google wie, jaka jest dokładna waga. Niemniej jednak webmasterzy
i agencje SEO powinni zoptymalizować pod kątem następujących czynników rankingowych:

Przegląd czynników rankingowych Google

Google ma ponad 200 różnych czynników rankingowych lub, według twórcy oprogramowania Google, Matta Cuttsa, każdy czynnik rankingowy ma 50 różnych wariantów.

Zawartość

Jeśli chodzi o treść, Google bierze pod uwagę różne aspekty i czynniki rankingowe.

Jakość treści

Aby wyszukiwarka miała szansę ocenić jakość treści, zwraca uwagę na wartości referencyjne, takie jak

  • jakość
  • korzyść
  • formatowanie
  • dalsze źródła
  • gramatykę
  • poziom językowy

Długość treści

Wiele badań pokazuje, że dłuższe treści są lepsze niż artykuły na blogu zawierające 500 słów . Ma to sens, o ile dłuższe treści mogą zagłębić się w dany temat i oferują użytkownikowi większą wartość dodaną w porównaniu z krótkimi artykułami, które tylko tworzą zarys. Minimum 1000 słów to dobra wskazówka dla artykułu na blogu.

Czynniki na stronie

Chociaż spamowanie słowami kluczowymi jest bezużyteczne, nie należy ich całkowicie ignorować. Słowo kluczowe powinno występować w następujących elementach serwisu:

  • nagłówku H1
  • nagłówku H2 i H3
  • URL (najlepiej nie dłuższy niż 90 znaków)
  • znaczniku tytułu (nie dłuższy niż 75 znaków)
  • znaczniku alt i nazwie pliku z polecanymi obrazami
  • jak najbliżej początku tekstu
  • opisie meta

Aktualizacje treści

Dzięki aktualizowaniu treści staje się ona lub pozostaje istotna i faworyzowana przez Google. Niekoniecznie oznacza to, że zawsze musisz dodawać zawartość, edytować
i zmieniać starą treść. Wyszukiwarka sprawdzała również, jak często publikowane są świeże treści ( Fresh Content ).

Inną konsekwencją tego jest to, że robot indeksujący Google częściej bada strony internetowe i ponownie je ocenia. Uwzględnia się również częstotliwość aktualizacji, ponieważ ma znaczenie czy treść jest aktualizowana codziennie, co tydzień czy co rok.

Zduplikowana treść

Google negatywnie ocenia powielone treści, ponieważ nie wie, która witryna powinna być wymieniona jako pierwsza. Pomysł to unikalna treść. Ale możesz też po prostu zwrócić uwagę na poprawne i poprawne cytowanie oraz dzień

rel = „cannonical”

rozmieścić. Prawidłowo umieszczony bot Google wie, że jedna ze stron jest oryginalna.

Odpowiednie terminy

Googlebot jest tak inteligentny, że rozpoznaje znaczenie słowa dzięki „ukrytemu indeksowaniu semantycznemu”. Wie więc, czy tekst o „Banku” jest ławą, czy instytutem kredytowym. Odpowiednie terminy, które można znaleźć za pomocą analizy WDF * IDF, mówią botowi, że nie jest to ogólny tekst, ale przyjmuje podejście holistyczne.

Doświadczenie użytkownika

Doświadczenie użytkownika jest niezbędne dla sukcesu witryny i jest ściśle związane
z zawartością. Istnieje wiele czynników rankingowych Google, które wskazują, jak dobre są wrażenia użytkownika i interakcja z witryną.

Kliknij ocenę

Kliknięcie wskazuje ilu użytkowników kliknęło wynik jako procent w ramach SERP. Tag tytułowy, czyli nagłówek serwisu lub strony z treścią, powinien zatem wzbudzić zaciekawienie lub zainteresowanie użytkownika. Treść można drażnić za pomocą metaopisu, dzięki czemu użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć ten wynik.

Średni czas spędzony w witrynie

Długość pobytu pozwala dowiedzieć się ile średnio użytkownik przebywa na stronie. Najważniejsze dla Google Bota jest to jak długo trwa ten okres, gdy użytkownik przeszedł z SERP do witryny.

Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń pokazuje jaki procent użytkowników, którzy odwiedzają witrynę
z SERP, ponownie klika. W przypadku Google może to oznaczać, że witryna nie dostarcza informacji, których użytkownik szuka w swoim zapytaniu.

Reakcja na coś

Ponieważ więcej osób surfuje na smartfonach i tabletach niż na komputerach stacjonarnych, responsywny projekt ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu witryny. Ciągłe wchodzenie i wychodzenie tak naprawdę nie przyczynia się do dobrego wrażenia użytkownika. Poza tym na smartfonie czyta się bardzo różnie, dlatego warto też dopasować rozmiar czcionki (najlepiej 18 px).

Treści multimedialne

Różne formaty treści takie jak obrazy, filmy lub infografiki są oceniane przez Google Bot jako sygnał jakości. Dzieje się tak, ponieważ multimedia zwiększają wartość dodaną, ponieważ rozluźniają treści, uzupełniają je i urozmaicają.

W zależności od rodzaju prezentowanych treści odpowiednie są różne formaty multimedialne, np. podcast lub wideo objaśniające.

Struktura nawigacji

Struktura strony internetowej powinna być przejrzysta i prosta. Dzięki intuicyjnej strukturze nawigacji użytkownicy nie tylko szybko znajdują to, czego szukają, ale także Google Bot lepiej rozumie i indeksuje stronę.

Linki były ważną częścią procesu oceny od początku istnienia wyszukiwarek. Ocenie podlega zarówno popularność jak i trafność linków.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne to takie, które prowadzą do witryny z zewnątrz.

Ilość

Liczba linków odsyłających jest wskaźnikiem, ponieważ linki służą jako rodzaj odniesienia. Jeśli Google Bot zauważy, że wiele witryn prowadzi do jakiejś witryny, musi ona być bardzo dobra i dobrej jakości.

Zależy to również od witryn internetowych, które zawierają linki do tej witryny. Jeśli sam masz wiele przychodzących linków, część ich istoty (tj. „Moc łącza”) jest przekazywana dalej.

Tematyka

Innym ważnym czynnikiem jest to, że strony odsyłające pasują tematycznie do połączonej witryny. Gdyby witryna motoryzacyjna zawierała linki do produktów dla zwierząt, Google zastanawiałoby się, w jaki sposób te dwie witryny są tematycznie powiązane.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to te, które odsyłają z witryny internetowej do innych stron w tej samej witrynie.

Numer

Jeśli wiele stron odnosi się do określonej strony w witrynie, staje się to bardziej istotne
z punktu widzenia bota Google. Ważne są również linki przychodzące ze strony, które z kolei prowadzą do drugiej strony.

Tematyka linku

Podobnie jak w przypadku linków zewnętrznych, linki z wewnętrznych stron tematycznych mają większą wagę niż tematycznie treść zewnętrzna.

TrustRank

Zarówno liczba, jak i znaczenie linków odgrywają rolę w TrustRank. TrustRank informuje jak godna zaufania jest witryna internetowa. Jeśli strony internetowe, które odsyłają do innej witryny, mają wyższy TrustRank, witryna, do której prowadzi łącze, jest „dziedziczona”.

Domena

W ocenie uwzględniane są nie tylko linki do poszczególnych stron, ale także cała domena. Linki z domen, które same zawierają wiele odpowiednich linków, są postrzegane jako mające wyższą jakość.

Tekst kotwicy

Teksty kotwic, zarówno w przypadku linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych, są ważne dla Google Bot, ponieważ zapewniają jasny opis strony, do której prowadzi łącze.

Zepsute połączenia

Jeśli Google Bot wykryje, że niektóre linki są uszkodzone podczas indeksowania, na przykład linkowana strona już nie istnieje, powoduje to uszkodzenie rankingu. Jeśli witryna ma zbyt wiele niedziałających linków, oznacza to, że strona nie jest odpowiednio utrzymywana.

Naturalne linki

Strony internetowe ze sztucznymi i nienaturalnymi profilami linków są uznawane przez bota Google za spam. Dzieje się tak, gdy zbyt wiele linków pochodzi z jednej domeny odsyłającej. Jeśli 50 000 linków pochodzi tylko z 10 stron to 5 000 linków na witrynę.

Dlatego wiele linków z różnych źródeł jest ważnych dla naturalnego profilu linków.

Media społecznościowe

Istnieje wiele dowodów na to, że media społecznościowe są również czynnikiem rankingowym. Na ranking wpływ ma również autorytet i liczba tweetów na Twitterze , postów na Facebooku, udostępnień i polubień. Można je oglądać indywidualnie, ale ostatecznie „sygnały z mediów społecznościowych” w całym pakiecie, tj. nie na każdym kanale z osobna, mogą wpływać na witrynę.

Technologia

Z technicznego punktu widzenia niektóre aspekty są również ważnymi czynnikami rankingowymi:

Mapa strony

To, w jakim stopniu mapa witryny jest czynnikiem rankingowym, jest kontrowersyjne. Pomaga jednak Google Bot w indeksowaniu poszczególnych stron serwisu, a co za tym idzie, w zwiększaniu widoczności w SERPach.

Kod

W kodzie HTML mogą wystąpić błędy. Wiele błędów w kodzie wskazuje na niską ogólną jakość witryny.

TLD

Jeśli domena najwyższego poziomu jest specyficzna dla kraju (np. ma .de na końcu), pomaga to uzyskać lepszą pozycję w tych krajach. Z tego powodu zalecane są domeny specyficzne dla danego kraju.

Pagespeed

Szybkie ładowanie witryn internetowych jest nie tylko niezwykle ważne dla użytkowników, ale Google przywiązuje większą wagę do szybko ładującej się witryny. Z tego powodu należy kompresować obrazy i filmy oraz utrzymywać kod w czystości.

Linki zwrotne, najważniejszy czynnik SEO?

Każdy, kto dziś zakłada firmę lub digitalizuje swój biznes, nieuchronnie musi zmierzyć się
z tematami wyszukiwarek i optymalizacji wyszukiwarek (SEO). Podobnie jak uczeń, który jest ledwo zauważalny na swojej klasie, ponieważ jest nieśmiały i dlatego nigdy się nie wyróżnia, biznes online lub blog również będą musiały ciężko walczyć, jeśli nie zostanie zauważony w Internecie. Fakt ten początkowo nie ma nic wspólnego z jakością oferowanych towarów, usług czy tekstów, ale z faktem, że treść jest po prostu gubiona
w nadpodaży Internetu – podobnie jak student, który zna poprawną odpowiedź, ale nie ma odwagi. odpowiedzieć.

Czym właściwie jest SEO?

Każdy, kto publikuje treści w Internecie, nie może uniknąć określenia SEO. Akronim pochodzi z języka angielskiego i oznacza coś w rodzaju optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Treści takie jak teksty czy obrazy są przygotowywane w taki sposób, aby wyszukiwarki uznały je za interesujące dla danej grupy docelowej. Odbywa się to między innymi poprzez ustawienie znaczników znaczących – są to krótkie opisy strony lub tekst, który można znaleźć na listach wyników wyszukiwania bezpośrednio pod linkiem do strony docelowej. Większość potencjalnych klientów już decyduje, czytając te wiersze, czy warto odwiedzić witrynę, czy nie.

Dzięki pewnym słowom kluczowym, które są używane głównie przez osoby z odpowiedniej grupy docelowej w zapytaniach wyszukiwania, możesz również zaprojektować swoje treści w taki sposób, aby wyszukiwarka rozpoznała ich znaczenie. W takim przypadku ranking rośnie. Szanse na wyświetlenie daleko (wyżej) na liście wyników wyszukiwania w Google
& Co znacznie rosną. Ale w szczególności budowa linku zwrotnego przyczynia się do sukcesu strony internetowej.

Z reguły operatorzy witryn internetowych nie mają wpływu na to, kto łączy ich własne witryny. Dzięki unikalnej treści zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych zwiększa się prawdopodobieństwo przyciągnięcia uwagi i uzyskania linków zwrotnych , ale aby faktycznie pojawiać się wysoko w wyszukiwarkach, większość z nich musi sama przejąć inicjatywę. Innymi słowy operatorzy witryn muszą skontaktować się z innymi operatorami witryn i zapytać, czy mogą umieścić łącze do ich własnej witryny. Ta procedura nie jest wykonywana z dnia na dzień, wymaga czasu i cierpliwości.

Ci, którzy chcą zaoszczędzić czas, kupują linki zwrotne. Dizajnersi oferują mile widziane rozwiązanie na rynku linków zwrotnych . Operatorzy witryn mają możliwość stworzenia wydajnego profilu linków zwrotnych, aby uzyskać lepszą widoczność i kontynuować go
w sposób ciągły. Jednak każdy, kto korzysta z takiej oferty, powinien mieć świadomość, że nie każdy link zwrotny prowadzi do oczekiwanego sukcesu.

Wiele osób zna to głównie z mediów społecznościowych. Ładna treść i dobrze dobrane hashtagi mogą zapewnić pewien zasięg na Instagramie , ale jesteś tylko startem, jeśli ludzie aktywnie polecają posty lub historie. Odbywa się to poprzez wzmianki i reposty – w zasadzie jest to nic innego jak link.

Te linki ogromnie zwiększają zasięg profilu , bo z jednej strony zyskujesz na grupie docelowej profilu, który ustawia link, z drugiej algorytm Instagrama widzi, że publikowane treści są pozornie tak interesujące, że inne profile nawet udostępniają to. Zasada działania internetu jest bardzo podobna – tylko tutaj decyduje nie algorytm, ale odpowiednie oprogramowanie do indeksowania, pozycjonowania i analizy wyszukiwarek.

Wysokiej jakości linki zwrotne zapewniają, że witryna jest częściej polecana przez wyszukiwarkę. To rozpoznaje po liczbie dobrych linków zwrotnych, czy strona internetowa jest interesująca dla osób ze specjalnej grupy docelowej, czy nie.

Jakość czy ilość?

Im więcej linków zwrotnych prowadzi do Twojej witryny, tym lepiej? Nie, ponieważ optymalizacja wyszukiwarek to bardziej jakość niż ilość: tekst, który jest tak wypełniony długimi słowami kluczowymi, że nie można go już płynnie czytać, z pewnością nie przyczynia się do lepszego rankingu.

Podobnie operatorzy witryn internetowych nie odnoszą większych sukcesów, gdy kupują linki zwrotne od podejrzanych dostawców. Często to boty umieszczają gdzieś link dofollow, który nie pasuje tematycznie i może nawet zostać opublikowany na niebezpiecznych stronach – obie wyszukiwarki w ogóle nie lubią. Dlatego o wiele bardziej wartościowe jest otrzymywanie wysokiej jakości linków zwrotnych, które przekonują jakością, bezpieczeństwem i podobnym tematem – tylko mając wspólny mianownik między docelowym adresem URL a wydawcą można cieszyć się pełnym sukcesem budowania linków zwrotnych.

Content is a king, czyli jak bardzo istotny jest marketing treści.

Istnieje wiele różnych opinii i mitów na temat optymalnej liczby słów w treści SEO . Ogólna zasada mówi, że minimum 500 słów , w przeciwnym razie treść jest często odrzucana jako „słaba treść” .

Ale o co właściwie chodzi z tymi uprzedzeniami? Ile słów naprawdę powinien zawierać tekst SEO? Może cofnijmy się o krok i zadajmy sobie pytanie: czy liczba słów w ogóle ma wpływ na ranking ?

John Mueller z Google skomentował to na Twitterze w 2019 roku .

„ Długie strony niekoniecznie są złe – też niekoniecznie dobre. Nie sądzę, że jest to wyjątkowe w przypadku urządzeń mobilnych, nawet w tamtych czasach toczyło się mnóstwo dyskusji na temat długich
i krótkich stron docelowych, czasami warto je przetestować i wypróbować. 

Ze strony Google sama długość tekstu nie jest decydująca. Co nam to mówi?

Liczba słów i trafność

To mówi nam, że trzymanie się określonej liczby słów jest w zasadzie całkowicie bezsensowne. O wiele ważniejsze jest tworzenie naprawdę trafnych i przydatnych treści . Liczba potrzebnych słów może się różnić w zależności od tematu.

Oczywiście złożonego tematu z fizyki nie da się w pełni wyjaśnić w zaledwie 300 słowach. Jednak w przypadku artykułu o drużynie piłkarskiej 300 słów może wystarczyć.

Zależy to również w dużej mierze od zamiaru wyszukiwania. Innymi słowy, co użytkownik faktycznie chce zobaczyć w przypadku określonego zapytania (= słowo kluczowe ).

Tworząc teksty SEO, powinieneś raczej pomyśleć o tym, jak możesz potraktować temat jak najszerzej i spełnić intencję wyszukiwania . Kilka wskazówek na ten temat później.

Ale skąd bierze się praktyczna reguła 500 słów?

Skoro więc liczba słów w tekstach SEO nie jest tak ważna, dlaczego „uwaga. 500W “- ustalona praktyczna zasada?

Zasadniczo jest to bardzo proste. 500 słów prawdopodobnie wystarczy, aby większość tematów wypełniła post wystarczająco przydatnymi informacjami, tak aby wyszukiwarki mogły go właściwie zinterpretować i ocenić.

Jak powiedziałem – średnio – działa. Jednak nie musi to dotyczyć wszystkich tematów. Jeśli ktoś wyszukuje w Google „co oznacza XY po polsku”, po prostu oczekuje szybkiego wyniku tłumaczenia danego słowa. Nie chciałby czytać na ten temat artykułu liczącego 3000 słów.

Przyjrzyjmy się teraz bliżej, jak sprawić, by teksty SEO były szczególnie trafne i dobre.

W jaki sposób moje treści stają się trafne?

Jeśli chcesz tworzyć odpowiednie treści, musisz zadać sobie następujące pytania:

  • Czy spełniam zamiar wyszukiwania?
  • Czy oferuję przydatne i prawidłowe informacje?
  • Czy mogę odpowiedzieć na inne pytania?

Możesz łatwo samodzielnie znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Aby określić zamiar wyszukiwania słowa kluczowego , wystarczy spojrzeć na najlepsze wyniki wyszukiwania w Google dla danego słowa kluczowego. Jakie informacje możesz tam znaleźć? Czy jest to informacja, czy treść jest zorientowana na sprzedaż?

Dokładnie tak powinieneś zaprojektować swoje treści. Ponieważ to, co zajmuje dobre miejsce w Google, jest zwykle dokładnie tym, co użytkownicy chcą zobaczyć.

Wiesz już, czy potrzebujesz treści informacyjnych, czy zorientowanych na sprzedaż. Jednak Twoje treści powinny oczywiście być również wysokiej jakości .

Ważną rzeczą tutaj jesteś:

  • podanie poprawnych informacji (zwłaszcza jeśli masz do czynienia z liczbami
    i statystykami)
  • pomoc użytkownikowi

Twoje treści będą naprawdę dobre, jeśli pomyślisz o krok dalej: jakie pytania moim czytelnikom mogą przyjść do głowy? Co jeszcze mogłoby ich zainteresować?

Jeśli odpowiesz również na te pytania (nie musi to być w tym samym artykule, możesz też utworzyć dla niego osobny post i odpowiednio połączyć) Twoje teksty SEO będą tym bardziej wartościowe .

Oczywiście musisz też wiedzieć od czego zacząć, a gdzie zakończyć. Oto kilka dodatkowych wskazówek dotyczących optymalnej długości tekstu SEO.

Wskazówki dotyczące optymalnej długości tekstu SEO

  1. Twój tekst SEO zawiera wystarczająco dużo słów, jeśli zajmowałeś się nim obszernie i szczegółowo .
  2. Skoncentruj się raczej na trafności i jakości  swoich postów.
  3. Jako wskazówki użyj również długości tekstu konkurencji .

Comments are closed.