Dziś chcemy przedstawić ogólny przegląd tego, co składa się na nowoczesną witrynę internetową. Ranking Google oczywiście odgrywa w tym główną rolę. Pokazujemy, jakie wymagania musi obecnie spełniać witryna, aby nie została obniżona przez wyszukiwarki. Nasz szczególny nacisk kładziemy na podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).
Dlaczego witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych i responsywna jest tak ważna dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)
Przede wszystkim absolutną koniecznością jest to, aby strona internetowa była zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, czyli miała responsywny design. Elastyczny układ strony internetowej, który oferuje optymalne wyświetlanie na urządzeniu o dowolnej wielkości (komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie lub smartfonie), jest oczywiście czynnikiem sukcesu dla obsługi klienta. Wrażenia użytkownika znacznie się pogarszają, jeśli witryna nie jest odpowiednia dla smartfonów i zwykle prowadzi do bardzo wysokiego współczynnika odrzuceń. Według badania internetowego ARD / ZDF z 2016 r. Smartfon jest już najczęściej używanym urządzeniem do korzystania z Internetu – więc najwyższy czas, aby nadać temu tematowi najwyższy priorytet.
Google również bierze ten rozwój pod uwagę i nagradza optymalizację responsywnych stron internetowych wyższą pozycją w wyszukiwarce. Bezpłatny test mobilności własnej strony internetowej dostępny jest tutaj:
Szyfrowanie SSL i https jako podstawa lepszego rankingu wyszukiwania
Szyfrowanie SSL również staje się coraz ważniejsze. SSL to skrót od Secure Sockets Layer i jest protokołem do szyfrowanej transmisji danych. Oprócz witryn internetowych, szyfrowane mogą być również wiadomości e-mail lub połączenia FTP. Typowe szyfrowanie to 256 bitów do 2048 bitów, czyli klucz o 256 lub 2048 znakach.
Możesz sprawdzić, czy witryna jest chroniona, czy nie, za pomocą zielonej kłódki w lewym górnym rogu okna przeglądarki na pasku adresu. Jeśli jest otwarta kłódka lub wykrzyknik, szyfrowanie nie jest w pełni aktywowane. Szyfrowanie SSL można również rozpoznać po tym, że wiersz adresu w przeglądarce zawiera https zamiast http.
Szyfrowanie SSL jest ważne nie tylko dla bezpiecznego połączenia, ponieważ jest lepiej chronione. Jednak dlatego, że szyfrowanie za pomocą SSL jest również czynnikiem rankingowym dla Google w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W rezultacie witryna z szyfrowaniem SSL otrzymuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Od 01.01.2017 Google posunął się nawet do tego stopnia, że „Not Secure” wyświetla się w lewym górnym rogu paska adresu w przeglądarce Google Chrome, jeśli strona internetowa nie jest zaszyfrowana, a użytkownik musi wprowadzić poufne dane. Jeśli witryna jest szyfrowana za pomocą protokołu SSL, wyświetlany jest zielony symbol „Bezpieczna”.
Oprócz rankingu wyszukiwania oznacza to oczywiście również utratę zaufania wśród klientów i odwiedzających stronę internetową, jeśli wyświetlane są odpowiednie oznaczenia i słowa. Ponieważ certyfikaty SSL nie są już drogie, radzimy poważnie zająć się tym tematem.
Chętnie pomożemy, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.