Jako operator sklepu internetowego prawdopodobnie masz przede wszystkim jeden cel: zwiększenie sprzedaży! Aby jednak to osiągnąć, musisz przede wszystkim dać się znaleźć dla swojej oferty w Internecie. Oznacza to, że musisz umieszczać strony swojego sklepu jak najwyżej na listach wyników wyszukiwarek takich jak Google Popraw rankingi dzięki optymalizacji wyszukiwarek.
Profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych lub lepiej wspomniany sklep internetowy do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest jednym ze sposobów wspomagania rankingów w skokach. Ponieważ optymalizacja sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek może odbywać się na wielu poziomach, w tym artykule skupimy się tylko na jednym z nich: optymalizacji treści na stronach z kategoriami produktów.
Strony kategorii produktów to strony przeglądu. Jeśli na przykład sprzedajesz kosmetyki online, prawdopodobnie Twój sklep ma kategorie takie jak szminki, podkłady i tusze do rzęs. Na stronie kategorii produktów dla szminek wymienione są wszystkie podkłady, które masz w asortymencie.
Strony kategorii do optymalizacji słów kluczowych
Takie strony są idealne do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek sklepów internetowych. Świetnie sprawdzają się jako strony docelowe SEO, za pomocą których można używać słów kluczowych typu „szminki”. Twoja strona kategorii lakieru do paznokci powinna zostać zoptymalizowana pod kątem słowa kluczowego o tej samej nazwie.
W porównaniu ze specjalną stroną produktu, która pokazuje tylko jeden produkt, strona kategorii jest znacznie bardziej odpowiednia jako strona docelowa, ponieważ użytkownik wyszukuje różne artykuły za pomocą zapytania, takiego jak „lakier do paznokci”. W przeciwnym razie uściśliłby zapytanie bardziej szczegółowe, na przykład „lakier do paznokci Chanel”, gdyby miał już na myśli określoną markę.
Szeroka gama produktów, która jest wyświetlana na stronie kategorii, zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalni kupujący najpierw uzyskają przegląd różnych produktów po kliknięciu strony docelowej i odpowiednio pozostaną na stronie kategorii przez długi czas – a im dłuższy pobyt, tym pozytywniej Google ocenia Twoją witrynę i czasami nagradza ją dobrymi rankingami.
Jeśli zrezygnujesz z optymalizacji SEO stron kategorii, może wystąpić następujący przypadek: Pojedyncza strona produktu lub inna strona kategorii, która nie pasuje do wyszukiwanego hasła, jest najlepsza w przypadku ogólnych słów kluczowych, takich jak „naszyjnik z pereł”. Użytkownik nie znajduje tego, czego szuka na Twojej stronie –
a mianowicie selekcji naszyjników z pereł – i ponownie odskakuje.
Środki na stronie mające na celu wzmocnienie stron kategorii produktów
Aby zwiększyć trafność kategorii sklepu w porównaniu ze stronami produktów, a tym samym osiągnąć lepsze rankingi, podczas tworzenia / optymalizacji stron kategorii fundamentalne są dwie rzeczy w dziedzinie SEO na stronie:
Uwzględnij słowo kluczowe w tytule, opisie meta i H1 strony kategorii
Przenieś zawartość na strony kategorii
Tytuł mięsa i opis meta są częścią małego fragmentu wyświetlanego na liście wyników Google (patrz zdjęcie: tytuł powyżej, opis poniżej). H1 to pierwszy i najważniejszy nagłówek na stronie Google. Zdecydowanie powinieneś uwzględnić odpowiednie słowo kluczowe strony kategorii w tych trzech elementach.
Po stronie treści może służyć jako SEO dla sklepów internetowych między innymi implementacja treści tekstowych na kategorie sklepowe. To powiedziawszy, umieść odpowiedni tekst na stronie kategorii obrączek i wszystkich innych kategorii produktów. Strony kategorii zwykle zawierają bardzo mało tekstu, co jest z natury rzeczy, gdy produkty są wyświetlane głównie na takich stronach przeglądu. Google czerpie ważne informacje z tekstu, o czym jest strona i czy ta strona jest odpowiednia dla zapytania wyszukiwanego dla określonego słowa kluczowego i dlatego warto grać na górze.
Pozycjonowanie sklepów internetowych: należy wziąć to pod uwagę podczas tworzenia tekstu
Aby generowanie treści miało pozytywny wpływ na rankingi, podczas oznaczania stron kategorii należy wziąć pod uwagę trzy aspekty:
Z jednej strony oznacza to, że tekst powinien zawsze oferować czytelnikowi informacyjną wartość dodaną. Podaj informacje o produkcie, które mogą pomóc w zakupie, oraz informacje, których Twoi konkurenci mogą nie być w stanie dostarczyć. To jedyny sposób, aby uzasadnić i ukierunkować integrację tekstu SEO. Jeśli sztucznie zawyżasz swoją stronę kategorii naszyjników z pereł tekstem o historii hodowli pereł słodkowodnych tylko po to, aby jak najczęściej zawierać słowo kluczowe, Google zauważy to i ukarze za nieistotność tematyczną kiepskimi rankingami.
Czy więcej znaczy lepiej? Nie – unikaj nadmiernej optymalizacji. W gorącej chwili może się szybko zdarzyć, że słowo kluczowe pojawia się zbyt często w tekście kategorii. W każdym razie jeszcze raz przejrzyj gotowy tekst i sprawdź, czy wygląda on naturalnie pod względem czytelności, tj. słowo kluczowe nie było używane zbyt często.
Zdecydowanie odradzamy również świadome upychanie słów kluczowych. Założenie, że ranking strony poprawia się, im częściej pojawia się na niej słowo kluczowe, jest błędne. Co gorsza: nadmierna optymalizacja słów kluczowych może nawet zostać ukarana przez Google, co oznacza, że Twoja strona spadnie w rankingu.
Jak już wspomniano powyżej, słowo kluczowe powinno pojawiać się sensownie w tytule, opisie i H1 oraz ewentualnie w innym podtytule i dwa lub trzy razy w tekście – w zależności od długości tekstu. Nie martw się, pisz teksty SEO – przy odrobinie praktyki jest to łatwiejsze. Jeśli wolisz, aby doświadczeni redaktorzy SEO pisali za Ciebie ze względu na czas i zasoby, odpowiednią osobę kontaktową znajdziesz w naszej agencji SEO.
Pole position dla tekstów kategorii zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek
Ponieważ jakość wielu tekstów SEO często pozostawia wiele do życzenia, a długi tekst nie odwraca uwagi odwiedzającego stronę od zamiaru zakupu, w wielu sklepach internetowych nadal jest to powszechna metoda. rzekomo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek treść przed użytkownikiem, na ile to możliwe, do ukrycia. Popularne są wtedy m.in. „kryjówki”
W stopce, na pasku bocznym lub pod produktami
Wyszukiwarka Google z czasem stawała się coraz bardziej inteligentna i obecnie rozpoznaje, jaki rodzaj treści (tekst, zdjęcie, wideo itp.) jest umieszczony na stronie. Treść umieszczona w górnej części jest w większym stopniu ważona przez Google. Jednak treści, które są ukryte w dolnym lub mniej widocznym obszarze, są klasyfikowane przez Google jako mniej ważne.
Dlatego przy pozycjonowaniu sklepów internetowych zaleca się umieszczenie tylko pierwszej i najbardziej odpowiedniej sekcji tekstu, w tym H1, nad przeglądem produktów, a większość tekstu pod produktami. Umieszczenie całego tekstu nad produktami byłoby przyjazne dla SEO, ale nie sprzyjało już konwersji: potencjalny nabywca musiałby wtedy przewinąć w dół, aby móc wyświetlić produkty. Widoczny obszar strony kategorii produktów powinien być przede wszystkim zarezerwowany na prezentację artykułów. Ponadto Google rozpoznaje również, czy witryna jest sklepem internetowym, czy na przykład portalem informacyjnym i oczekuje, że sklepy internetowe będą umieszczać produkty
w widocznym miejscu.
Zapobieganie powielaniu treści
Zduplikowana treść jest używana w branży SEO, gdy ta sama lub bardzo podobna treść jest dostępna pod dwoma różnymi adresami URL, np. Pod adresem www, nula.at i nula.at. W tym przypadku zduplikowana treść znajduje się
w ramach jednej witryny internetowej; Identyczne treści na dwóch stronach różnych domen mogą być równie niekorzystne dla rankingów, na przykład na nula.at i nula.de. Powody tworzenia duplikatów treści są różne, jednym
z nich jest nieautoryzowane kopiowanie.
Konsekwencje powielania treści dla rankingów
Dlaczego powielone treści są tak złe i czy operatorzy sklepów internetowych powinni ich unikać, jeśli to możliwe? Po pierwsze: w najgorszym przypadku Twoja strona będzie postrzegana przez Google tylko jako „tania kopia” innej strony o tej samej treści i jako kara otrzyma brak lub słaby ranking, podczas gdy konkurencja plasuje się daleko przed .
Po drugie : jeśli w domenie znajdują się zduplikowane treści, duplikaty czasami marnują budżet na indeksowanie: zamiast ważnych stron sklepu robot Google przeszukuje tylko nieistotną kopię i indeksuje ją. Z innej perspektywy strony wysokiej jakości, które są bliskie konwersji, nie są nawet osiągane przez robota indeksującego i dlatego nie są indeksowane.
4 podstawowe strategie zapobiegania powielaniu treści
1. Indywidualizacja opisów produktów
Jeśli wszystkie sklepy A, B i C sprzedają te same produkty producenta XY, operator sklepu może oczywiście odnieść się po prostu do opisu produktu producenta. Twoja strona produktu dotycząca napoju. Powielanie treści jest nieuniknione. Nie pozwól, aby zależało to od tego, że Google preferuje Twoją stronę produktową wszystkich rzeczy od konkurencji i pokazuje ją w SERPS.
duplicate-content_online-Shops Aby sobie z tym poradzić, potrzebujesz unikalnych treści, czyli indywidualnych opisów produktów. Jednak w szczególności rozległe sklepy internetowe musiałyby zatrudniać całą serię copywriterów, aby nadać wszystkim swoim produktom unikalny tekst opisu – nieproporcjonalny wysiłek, bez którego dobrze skonfigurowane pod względem SEO sklepy internetowe mogą się obejść. Z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek obowiązuje zasada: ilość zamiast jakości. Dostosuj (najpierw) opisy najważniejszych produktów. W tym przypadku ważne oznacza „najbardziej dochodowe” i „szczególnie wysokie marże”. Dostosowując odpowiednie strony produktów, mogą uzyskać lepsze rankingi i zwiększyć sprzedaż. Co ma znaczenie, jeśli chodzi o teksty
Wskazówka: aby nadać swojemu sklepowi większy rozmach dzięki indywidualności w porównaniu z zewnętrznymi witrynami internetowymi, na których oferujesz swoje produkty, korzystaj wyłącznie z unikalnych treści na własnej stronie internetowej. W przypadku kanałów sprzedaży marketingu afiliacyjnego i wyszukiwarek cenowych pozostaw opis producenta bez zmian.
2. Włączanie alarmu w przypadku kradzieży treści
Kopiuj i wklej niestety jest nadal szeroko rozpowszechnione w sieci WWW pomimo praw autorskich, dlatego może się zdarzyć, że inne sklepy internetowe bez pozwolenia kopiują Twoje indywidualne teksty opisów i wykorzystują je na swoich stronach produktowych. Znowu sieć jest pełna duplikatów! W takim przypadku nie jesteś za nic winny, ale wyszukiwarki takie jak Google czasami błędnie interpretują datę utworzenia treści i mogą ocenić Twój tekst jako późniejszy wariant, tj. jako duplikat. Może to spowodować poważną utratę pozycji.
Nie możesz od samego początku zapobiec bezprawnemu wykorzystywaniu Twoich treści przez osoby trzecie. Jednak praktyczne narzędzie o nazwie Google Alerts poinformuje Cię bezpłatnie, gdy tylko Twoje teksty pojawią się ponownie w Internecie. Możesz wtedy natychmiast skontaktować się ze sprawcą i poprosić o usunięcie zduplikowanych treści lub, jeśli to konieczne, podjąć kroki prawne.
3. Zezwalaj na oceny produktów
Symbole gwiazdek przy ocenach w sklepach internetowych Jeśli umożliwisz klientom ocenianie produktów na stronie sklepu, na przykład za pomocą systemu gwiazdek i recenzji, można oczekiwać pozytywnego wpływu na współczynnik konwersji w sklepie jedną ręką. Ale także z punktu widzenia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, recenzje produktów są na wagę złota, nie tylko jeśli chodzi o redukcję powielania treści. Fragmenty z gwiazdkami są wyraźnie częściej klikane w SERPS; teksty recenzji klienta indywidualizują Twoją stronę produktu.
Jest to szczególnie ważne, jeśli nie masz indywidualnego tekstu opisu produktu, a mimo to chcesz się wyróżniać treścią na stronach produktowych sklepów konkurencji. Następnie Google czyta indywidualnie napisane recenzje produktów Twoich klientów na stronie produktu i rozpoznaje wyjątkowość Twojej strony. Im więcej i bardziej szczegółowych recenzji ma produkt, tym bardziej zmniejsza się zgodność z innymi stronami produktów. Im bardziej indywidualna strona, tym większe szanse na dobrą pozycję w rankingu.
4. Wyklucz wielostronicowe listy produktów z indeksu
Jeśli do tej pory zajmowaliśmy się eliminacją powielających się treści na poziomie produktu, istnieje również skuteczna dźwignia przeciwko temu na poziomie kategorii.
Czasami sklepy internetowe same tworzą duplikaty treści. Mianowicie, gdy występują paginacje stron kategorii. Na przykład, jeśli kategoria sklepu „smycze dla psów” zawiera tak wiele produktów, że są one wyświetlane na pięciu stronach, które można przewracać, każda z tych stron jest podzielona na strony. Ponieważ wszystkie te pięć stron ma bardzo podobną strukturę, należy upewnić się, że Google zaindeksuje tylko pierwszą stronę ze smyczami dla psów,
a nie strony od 2 do 5.
Tablica z napisem Whats Next Aby zablokować zduplikowaną treść utworzoną przez sklep dla indeksu, użyj elementów HTML rel = ”next” i rel = ”prev” jako odniesienia do Googlebotów. Wystarczy wyposażyć kod źródłowy stron paginacji w nagłówku w tag linku z atrybutem rel prev i / lub next, aby rozwiązać problem z powieloną treścią. Ten typ numeracji stron pokazuje Google zależność między częściami adresów URL, tj. Która strona jest poprzednia, a która następna. W ten sposób Google otrzymuje informację, która jest pierwszą stroną listy produktów, a tym samym również, która strona powinna pojawić się w wynikach wyszukiwania.
Napis SEO wykonany z elementów gry Scrabble
Przy wdrażaniu technicznego pozycjonowania czy pisaniu tekstów zoptymalizowanych pod kątem słów kluczowych,
w szczególności małe i średnie firmy korzystają z usług profesjonalnej agencji SEO. W ten sposób Twój sklep internetowy staje się gotowy do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, nawet bez własnych pracowników!
Filtruj nawigację, aby uzyskać więcej rankingów
Optymalizację wyszukiwarek dla sklepów internetowych można wdrożyć na wielu poziomach. Na przykład na poziomie strony kategorii w ramach optymalizacji treści lub podczas zmniejszania powielonych treści na stronach produktów i kategorii.
Innym sposobem radzenia sobie z pożądanymi najwyższymi pozycjami na listach wyników Google bez płacenia za kliknięcie lub konwersję jest filtrowanie nawigacji. Z ich pomocą liczba rankingów w Twoim sklepie może wzrosnąć bez większego wysiłku redakcyjnego. Zamiast tego wystarczy jednorazowe programowanie, aby skonfigurować nawigację po filtrach w systemie sklepu. Taka nawigacja ma sens tylko w przypadku sklepu o określonej wielkości i szerokim asortymencie. Na przykład w dziedzinie mody, mebli i elektroniki wiele sklepów eCommerce już pracuje z filtrami.
Jak działa Filternavi w handlu elektronicznym?
Ale w jaki sposób Filternavi może w ogóle pokazać swoją wielką zaletę? Twoja implementacja zapewnia, że system Twojego sklepu tworzy dużą liczbę nowych, indeksowanych stron – automatycznie; całkowicie bez tworzenia stron podręcznika w zapleczu i bez tworzenia tekstu.
Wybitnym użytkownikiem (zaimplementowanej przyjaznej dla użytkownika) nawigacji filtracyjnej jest sklep internetowy z modą Zalando, na którym chcemy przedstawić przykład, jak działa nawigacja filtracyjna i co to oznacza dla SEO. Wyobraź sobie więc, że przechodzisz do kategorii Kobiety> Odzież> Dżinsy w nawigacji Zalando. Masz teraz możliwość filtrowania na stronie jeansów, np. Według marki, rozmiaru, koloru, ceny, materiału, okazji itp.
Widok nawigacji po filtrze w kategorii modowego sklepu internetowego
Celem filtrowania jest udoskonalenie prezentowanych produktów, tak aby klient otrzymał tylko te pozycje, które odpowiadają jego życzeniom zakupowym.
Widok filtra kategorii w modowym sklepie internetowym
Jeśli odwiedzający sklep chce teraz spojrzeć tylko na dżinsy marki Abercrombie & Fitch, zaznacza odpowiednie pole na pasku bocznym. Nowa, automatycznie wygenerowana strona zostanie wówczas załadowana z własnym adresem URL, na którym wyświetlane są tylko damskie jeansy tej marki. I podobnie jak nasz przykładowy klient, Googlebot również działa poprzez nawigację i filtrowanie plików avi. Pod koniec podróży robot indeksujący znajduje stronę o dużym znaczeniu dla słowa kluczowego Abercrombie Jeans Women, czyli słowa kluczowego, które klient wpisałby w Google, gdyby szukał takiej listy produktów. Jeśli strona jest szczególnie związana z wyszukiwanym hasłem, ranking strony 1 jest całkiem możliwy.
1. Ograniczone generowanie adresów URL:
niebieski symbol filtra Duże sklepy internetowe, takie jak Zalando, mają różne filtry z czasami dwucyfrowymi opcjami wyboru. Odwiedzający sklep mogą również korzystać z wielu kombinacji filtrów, np. Marki, koloru, rozmiaru i ceny, oraz dokonywać wielu wyborów dla każdego filtra. Jeśli indeksowany jest oddzielny adres URL dla każdej możliwej strony filtru, zbiera się ogromna liczba zindeksowanych stron. Szybko pojawia się podejrzenie spamu, a zduplikowane treści otwierają bramy. Dlatego ogranicz generowanie adresów URL do jednego lub dwóch filtrów; tylko te strony powinny być indeksowane przez google. Pozostałe strony filtru ustaw na noindex.
Jednak to ograniczenie należy rozumieć w kontekście aktualnych wolumenów wyszukiwania: Zindeksuj stronę filtrującą, jeśli jej treść zawiera często wyszukiwane słowo kluczowe, które jest dla Ciebie istotne. Na przykład strona filtru https://www.zalando.ch/damenschuhe-sneaker/adidas/ powinna być zdecydowanie zindeksowana, ponieważ liczba wyszukiwań damskich sneakersów Adidas jest znaczna. Z drugiej strony kombinacje filtrów z rozmiarem można pominąć podczas indeksowania, ponieważ nie ma dla nich znaczącej liczby wyszukiwań. Planer słów kluczowych Google podpowiada, jakich terminów i wyrażeń Twoi klienci szukają najczęściej.
2. Automatyczne generowanie elementów SEO:
Pozwól, aby system Twojego sklepu automatycznie generował adres URL, tytuł, opis i nagłówek H1 dla stron z filtrem – zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych i idealnie według predefiniowanego wzorca.
3. Filtruj mapę witryny:
Aby ułatwić wyszukiwarce indeksowanie Twojej strony i ułatwić wyszukiwanie nowych stron z filtrem w wyszukiwarce Google, warto nawet utworzyć własną mapę witryny XML dla stron z filtrem.
4. Bez JavaScript:
Aby bot mógł podążać za klikalnymi linkami w każdych okolicznościach, Filternavi musi znajdować się w kodzie źródłowym, nawet bez włączonego JavaScript.
Dzięki nawigacji po filtrach i wynikowym stronom możesz umieścić swój sklep w SERPach, szczególnie w przypadku dodatkowych słów kluczowych z długiego ogona. Jednak nakład pracy potrzebny do wdrożenia takiego systemu nawigacji w dużym stopniu zależy od sklepu. Niektóre systemy potrzebują do tego większych możliwości programowania, inne mniej.