Często zapomina się o optymalizacji linków wewnętrznych, lecz dzięki naprawdę dobremu linkowi wewnętrznemu możesz bezpośrednio wpływać na swoje pozycje w rankingu w Google. Siła optymalnego linkowania wewnętrznego może mieć niesamowite efekty.
Różnica między linkami zwrotnymi, a linkami wewnętrznymi
Linki zwrotne zwiększają widoczność domeny, linki wewnętrzne zwiększają ranking słowa kluczowego.
Czy możesz w to uwierzyć? Powinieneś to wypróbować. Dzięki naprawdę dobrze przemyślanemu i optymalnemu pod względem SEO linkowaniu wewnętrznemu możesz bezpośrednio określić pozycję słowa kluczowego w rankingu. Większość najwyższych pozycji dla moich słów kluczowych w witrynie agencji powstała w ten sposób. Im więcej linków wewnętrznych otrzymuje strona, tym ważniejsza jest klasyfikowana przez Google i tym lepsze będą rankingi tych słów kluczowych.
Jeśli postarasz się o naprawdę dobre artykuły, zdecyduje to o tym, czy Twoje rankingi nie tylko zostaną osiągnięte w krótkim okresie, ale czy pozostaną na stałe.
Oczywiście nie dzieje się to z dnia na dzień – nic nie działa z dnia na dzień w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Na szybkie sukcesy SEO zwykle czeka się bardzo długo.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek na stronie wymaga czasu.
Jeden z wieloletnich ekspertów SEO firmy Google powiedział, co następuje:
Pierwsze sukcesy SEO stają się widoczne dopiero od czterech miesięcy do roku.
– Maile Ohye, Google
Optymalne wewnętrzne linkowanie SEO: lepsze niż kupowanie linków zwrotnych!
A może wolisz kupić linki zwrotne?
Wszyscy mówią o optymalizacji poza stroną. Prawie każda agencja SEO doradzi Ci zakup przyzwoitych linków zwrotnych, aby widoczność Twojej domeny gwałtownie wzrosła, a Ty szybciej uzyskasz dobre rankingi słów kluczowych.
Nowe słowa kluczowe mają szybszy ranking. Oczywiście liczba natywnych słów kluczowych w wyszukiwarce Google również rośnie i wiele osób wchodzi na Twoją stronę i zwiększa ruch, al sam ruch uliczny jest dla ciebie bezużyteczny. Potrzebujesz kwalifikowanego ruchu, potrzebujesz gości, których naprawdę chcesz – tych, którzy chcą kupić Twoje produkty lub skorzystać z Twoich usług.
Do kwalifikowanego ruchu można dotrzeć dokładnie na dwa sposoby:
- Rozpoczynasz kampanię Google Adwords (nowość: Google Ads) – droga
- Lub tworzysz strategię optymalnego linkowania wewnętrznego SEO – tania
Jeśli naprawdę nie potrzebujesz szybko kwalifikowanego ruchu odwiedzających, ponieważ musisz żyć z dochodów z nowego sklepu internetowego, wybierz opcję drugą.
Czy na pewno chcesz kupić linki zwrotne?
Zdecydowanie odradzam. Moja agencja SEO również nie oferuje tej usługi. I nie bez powodu.
Jest to niezgodne z wytycznymi Google dla webmasterów. Uwierz mi, Google coraz lepiej rozpoznaje kupione linki i naturalnie wygenerowane linki zwrotne. Wcześniej czy później Google rozpozna, czy Twoje linki zwrotne zostały kupione, czy nie.
Może to szybko doprowadzić do ręcznych środków, a w najgorszym przypadku Twoja witryna może nawet zostać usunięta z rankingu. Więc moja rada dla ciebie: nie rób tego .
Dobra treść automatycznie tworzy dobre linki zwrotne
Najcenniejsze linki zwrotne to te, które otrzymujesz w prezencie. Jeśli publikujesz naprawdę dobre treści, które oferują prawdziwą wartość dodaną dla użytkownika, linki zwrotne przychodzą automatycznie. Ponadto naprawdę dobra treść tworzy również stale rosnącą widoczność Twojej domeny.
Optymalizacja linkowania wewnętrznego: wskazówki
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to opracować strategię wewnętrznego linkowania. To nie zadziała bez strategii. Najpierw sprawdź wymagania. Dopiero gdy to zostanie spełnione, reszta też będzie działać. Oto krótka lista kontrolna tego, co należy zrobić:
- Przeprowadź obszerne badanie słów kluczowych dla najważniejszych stron/postów.
- Sprawdź swoją treść: czy treść naprawdę odpowiada na każde pytanie użytkownika? Czy temat został potraktowany kompleksowo?
- Zoptymalizuj treść w oparciu o zbadane słowa kluczowe. Nie przesadzaj z gęstością słów kluczowych .
- Twórz treści, które są zawsze aktualne
- Utwórz tabelę Excel dla swojego projektu .
- Zanotuj strony z adresem URL i słowa kluczowe, dla których zoptymalizowałeś.
- Zaznacz najważniejsze strony. Są one połączone ze strony startowej.
- Mniej ważne strony są tylko ze sobą połączone.
- Również ważne: potrzebujesz narzędzia SEO do mierzenia sukcesu. Tutaj wymieniłem najlepsze narzędzia SEO .
Optymalne linkowanie wewnętrzne. Jak to działa?
Link jest zawsze tworzony z treści. Linki pod rzeczywistą treścią (np. powiązane posty) są znacznie gorzej oceniane przez Google. Połączenie w ramach pierwszego jest optymalne – górna połowa zawartości. Obowiązuje następująca zasada – im więcej linków wewnętrznych ma strona, tym ważniejsze wydaje się Google.
Najważniejsze rzeczy w pigułce
- Najważniejsze słowa kluczowe są połączone ze strony startowej
- Link składa się z górnej połowy treści. Zawiera większość efektu z linków.
- Jest zawsze powiązany z treścią
- Dokładne słowo kluczowe, z którym powinna pozycjonować się linkowana strona, jest zawsze powiązane.
1. Najważniejsze słowa kluczowe są połączone ze strony startowej
Ponieważ linki są tworzone z rzeczywistej treści, muszą być dostosowane do odpowiednich słów kluczowych. Niemniej jednak tekst musi być bezwzględnie znaczący dla użytkownika i wyszukiwarki. Jeśli chcę połączyć stronę ze słowem kluczowym „ świetne niebieskie buty ” ze strony startowej, tekst – lub jego część – musi dotyczyć tematu butów.
Potraktuj swój temat na stronie startowej i dostosuj sekcje lub zdania w taki sposób, aby (co ma sens!) uwzględnić słowa kluczowe i linki do stron z tymi słowami kluczowymi. Potrzebujesz przykładu? Przyjrzyj się uważnie temu tekstowi.
2. Wewnętrzne linki do siebie
Druga część to powiązanie stron ze sobą. Tutaj również odpowiednie słowo kluczowe jest połączone z rzeczywistym tekstem . Należy również pamiętać, że linki powinny być znaczące i zapewniać użytkownikowi dalsze, istotne informacje.
Najważniejsze słowa kluczowe uzyskują najwięcej linków wewnętrznych. Optymalne powiązanie wewnętrzne może zrobić ogromną różnicę. Tylko od 30 do 40 dobrze umieszczonych linków wewnętrznych może przenieść słowo kluczowe z pierwszej dwudziestki rankingu do pierwszej 5.
Przykładem idealnego linkowania wewnętrznego jest Wikipedia
Wikipedia jest zdecydowanie najlepiej ocenianą witryną ze wszystkich. Naprawdę niewiarygodną obecność w wyszukiwaniu organicznym osiągnięto dzięki doskonałemu połączeniu między poszczególnymi artykułami. Idealnie ustrukturyzowana treść jest połączona z wieloma innymi artykułami, które pasują do rzeczywistej treści.
Jak to łączy się z Wikipedią?
- W poście pojawia się słowo „strony internetowe”.
- To słowo jest teraz połączone ze stroną Wikipedii „Witryny”
Teraz dwie strony witryny internetowej zostały ze sobą połączone. Gdziekolwiek słowo kluczowe pojawi się na innej stronie, zostanie ponownie połączone z tą stroną. To stopniowo tworzy dużą liczbę wewnętrznych linków do odpowiedniej strony.
Im więcej znaczących linków wewnętrznych na stronie, tym więcej „efektu linków” otrzymuje ta strona. I tym lepszy będzie ranking słów kluczowych. W ten sposób możesz stopniowo wypracować ranking top 5 dla prawie każdego słowa kluczowego. Optymalne wewnętrzne linkowanie SEO jest prawdziwym czynnikiem wpływającym na lepsze rankingi.