Teraz to oficjalne! Po raz kolejny Google wprowadził fundamentalną zmianę w zapytaniach wyszukiwania na żywo. W tym przypadku jest to aktualizacja tytułu Google. Celem, jak zawsze, jest większa wygoda dla użytkownika. Zmiana wpływa na tworzenie tytułu w SERP z naciskiem na poprawę czytelności. Wraz z aktualizacją tytułu Google tytuły Google są teraz skrócone, a nawet przeformułowane. Wielu ekspertów SEO zauważyło już, że tytuł strony stał się dynamiczny. Oficjalne potwierdzenie nadeszło teraz od Danny’ego Sullivana:
„ W zeszłym tygodniu wprowadziliśmy nowy system generowania tytułów na strony internetowe. Wcześniej tytuły mogły się zmieniać w zależności od zapytania. Dzięki naszemu nowemu systemowi generalnie nie będzie to już miało miejsca. Powodem tego jest to, że wierzymy, że nasz nowy system będzie tworzył tytuły, które ogólnie lepiej sprawdzają się na stronach, aby opisywać, o co w nich chodzi, niezależnie od zapytania”.
Ale co dokładnie oznacza aktualizacja tytułu Google i jaki ma wpływ na SEO? Nasza agencja SEO przeprowadziła dla Ciebie wiele badań.
CO OZNACZA AKTUALIZACJA TYTUŁU GOOGLE?
Google chciałoby zwiększyć liczbę kliknięć na stronie ze zmienionym tytułem. W przypadku zmian pojedyncze słowa lub nawet całe tagi tytułu są przepisywane w taki sposób, aby lepiej odnosiły się do trafności wyszukiwanego hasła. Aktualizacja tytułu Google ma na celu zwiększenie zadowolenia użytkowników. Podstawą jest intencja wyszukiwania z odpowiednimi słowami kluczowymi.
Oto fragment Pomocy Google dla webmasterów:
„ Nasze algorytmy mają na celu pokazanie jak najlepszego tytułu wyników. Ta zmiana sprawia, że tytuł jest bardziej zwięzły w przypadku wyników, w których bieżący tytuł jest tak długi, że został obcięty. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy nowy, krótszy tytuł jest tak samo dokładny jak stary”.
SKONCENTRUJ SIĘ NA NAGŁÓWKACH H1 W AKTUALIZACJI GOOGLE TITLE
Według oficjalnych informacji znacznie ważniejsze tytuły wizualne lub główny nagłówek na stronie są teraz uwzględniane w nowym systemie Google Title Update. Chociaż od jakiegoś czasu używa się do tego tekstów HTML, wyszukiwarka chce teraz zająć się tym jeszcze intensywniej. Jeśli Google oceni tytuł zapisany w tekście źródłowym jako niewystarczający dla trafności zapytania, następuje modyfikacja algorytmiczna.
Do wprowadzania zmian stosuje się nagłówki <H1> lub inne wyraźnie rzucające się w oczy zaprojektowane tytuły strony. Jednocześnie aktualizacja tytułu Google nie wyklucza innych tekstów per se, a nawet linki mogą odgrywać pewną rolę.
CO OZNACZA AKTUALIZACJA TYTUŁU GOOGLE DLA SEO?
Zasadniczo nie można wpływać na zmianę tagu tytułu. Możliwy jest jednak wpływ pośredni. Ważne jest, aby upewnić się, że tytuł strony jest rzeczywiście zdefiniowany. Nie powinien być on zbyt długie i w żadnym wypadku nie powinien zawierać ponadprzeciętnej liczby słów kluczowych. Bardzo obiecującym pomysłem jest udzielenie odpowiedzi na wszelkie pytania, jakie użytkownicy mogą mieć w tytule. Każdy, kto ma już dobrą pozycję tutaj, nie musi się martwić o aktualizację tytułu Google. W 80% przypadków wyszukiwarka korzysta z tekstów HTML.
Lepszym sposobem powinno być zapewnienie dobrej treści na stronie i zaspokojenie zapytań informacyjnych (uzyskiwanie informacji) oraz transakcyjnych (zamiar zakupu). Każdy, kto koncentruje się na optymalizacji wrażeń ze strony i angażuje się w kompleksowy content marketing, w dłuższej perspektywie poprawi swoje rankingi – z aktualizacją tytułu Google lub bez niej.
My z przyjemnością pomożemy Ci stać się silnym i stabilnym. Czy chciałbyś szturmować rankingi w Google i podbić szczyt wyników wyszukiwania? Skontaktuj się z nami już teraz .