youtube-tags

Tagi Youtube – jak skutecznie używać słów kluczowych w treści wideo?

Search engine optimization jest ważna nie tylko dla Google. Oprócz Amazona, YouTube wymaga teraz również dbałości o treść i optymalizację w odniesieniu do niektórych słów kluczowych. Dzięki temu filmy zyskują większą widoczność w wynikach wyszukiwania. W tym kontekście twórcy powinni skupić się na tzw. tagach YouTube. W tym artykule przyjrzymy się wspólnie słowom kluczowym największej platformy treści wideo na świecie i wyjaśnimy, jak sensownie używać tagów YouTube.

Co to są tagi Youtube?

Krótko mówiąc, tagi YouTube to opisowe słowa i wyrażenia, które najlepiej charakteryzują dany film i pomagają wyszukiwarkom znaleźć dokładnie te treści, których szukają.

Dzięki tagom YouTube pomagasz algorytmowi YouTube w lepszej ocenie trafności Twojego filmu dla niektórych zapytań wyszukiwania, a tym samym zwiększasz szansę na wyższą pozycję na liście wyników. To z kolei prowadzi do większej liczby poglądów. Jednocześnie oferujesz platformie możliwość dostarczania zawsze najlepszych treści dla użytkowników.

Dlaczego tagi Youtube są tak ważne?

Ogólnie rzecz biorąc, YouTube mówi o samych tagach wideo:

„… Tagi mogą być pomocne, jeśli treść Twojego filmu często zawiera błędy ortograficzne. W przeciwnym razie tagi odgrywają podrzędną rolę w wykrywalności Twoich filmów”.

Chociaż stwierdzenie sugeruje, że tagi YouTube w rzeczywistości nie są tak ważne, nie jest to takie proste. Z jednej strony stosunkowo często zdarza się, że terminy, nazwy produktów lub marek oraz nowe kreacje słowne są błędnie napisane. Możesz zaimplementować alternatywną pisownię jako wyszukiwane hasła w tagach wideo, aby można było Cię znaleźć nawet w przypadku powtarzających się błędów pisowni. Dzięki tagom YouTube możesz dodać kilka terminów lub maksymalnie 500 znaków. Z drugiej strony tagi YouTube zapewniają, że roboty indeksujące mogą dokonać oceny treści wideo, a tym samym zawsze zapewniają użytkownikom najlepsze wyniki.

Ostatecznie tagi YouTube pomagają w lepszym przeglądzie w codziennej powodzi treści, a tym samym zapewniają większą widoczność i zasięg.

Gdzie ustawić tagi Youtube?

Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy opisuje ustawienie tagów YouTube dla nowych filmów, a drugi wariant ustawienia dla treści, które zostały już przesłane.

Dodaj do nowych filmów:

  • Zaloguj się do swojego studia YouTube.
  • Wybierz „Utwórz” w prawym górnym rogu i prześlij żądany film.
  • Kliknij „Więcej opcji” i dodaj tagi YouTube.

Dodaj do przesłanych filmów:

  • Zaloguj się do swojego studia YouTube.
  • Wybierz „Zawartość” w menu, a następnie kliknij żądany film.
  • Wstaw odpowiednie tagi wideo w odpowiednim wolnym miejscu.

Szczegóły wideo można również edytować na urządzeniach mobilnych:

  • Stuknij w Biblioteka, a następnie stuknij w Moje wideo.
  • Menu z trzema kropkami można znaleźć tutaj, w którym klikasz i wybierasz „Edytuj”.
  • Wprowadź żądane zmiany w tagach YouTube i zapisz swój wpis.

Jak poprawnie ustawić tagi wideo Youtube?

Jak już wspomnieliśmy, dla tagów dostępnych jest około 500 znaków. Wykorzystaj przestrzeń. Sam YouTube zaleca dodawanie słów i fraz, które są najbardziej sensowne w filmie. Oznacza to: Najpierw użyj głównego słowa kluczowego, a następnie użyj tagów, które są zarówno trafne, jak i „tylko” powiązane. Należy jednak pamiętać, że terminy niezwiązane z treścią i używane wyłącznie ze względu na popularność naruszają wytyczne.

Aby znaleźć właściwe słowa kluczowe, możesz użyć generatora tagów YouTube, takiego jak samocertyfikujące się narzędzie YouTube VidIQ. Inną możliwością jest szukanie inspiracji w innych filmach związanych z tematem. W tym celu wywołaj tekst źródłowy strony. Jeśli wpiszesz termin „słowo kluczowe” w wyszukiwaniu kodu, natychmiast otrzymasz listę wszystkich użytych tagów. Pomocne może być również wyszukiwanie autouzupełniania. Gdy tylko wprowadzisz termin w wyszukiwaniu, otrzymasz wybór sugerowanych terminów wyszukiwania, które mogą być istotne i są poszukiwane.

Upewnij się, że tagi YouTube odzwierciedlają treść filmu i składają się z dwóch do czterech słów. Zamiast tego skup się na słowach kluczowych z długim ogonem.

Tagi YouTube odgrywają jedynie niewielką rolę w integracji najważniejszych słów kluczowych w tytule, miniaturze i opisie, ale stanowią odniesienie do tematu i są przydatne w wyszukiwaniu autouzupełniania.

Wskazówka od Dizajnersów: używaj tagów YouTube, ale nie skupiaj się na nich. W każdym razie zwróć uwagę na wysoką jakość i trafność terminu, nie upychaj słów kluczowych. Narusza to wytyczne YouTube, podobnie jak oszukiwanie użytkowników fałszywymi „obietnicami” za pomocą tagów YouTube. Zabronione są na przykład nazwy gwiazd, konkurentów i wprowadzające w błąd słowa kluczowe. Skoncentruj się na maksymalnie 40 tagach.

Wniosek: Używaj tagi Youtube, ale nie skupiaj się na Nich

Nawet jeśli sam YouTube wskazuje, że tagi wideo są nieistotne w porównaniu z tytułem, miniaturą i opisem, powinieneś skorzystać z tej możliwości. Tylko nie trać czasu na składanie tego w całość. W końcu jest jeszcze jedna zaleta: użyj poprzedniego badania słów kluczowych jako podstawy dla tytułu, opisu i miniatury. W jednym kroku masz naprawdę ważne słowa kluczowe dla wszystkich opcji optymalizacji.

Comments are closed.