Jeśli chodzi o treści wideo, YouTube jest numerem jeden. Czy wiesz również, że YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie po Google? Ponad 100 godzin materiału wideo jest teraz przesyłanych na platformę co minutę. To oczywiście sprawia, że gigant wideo jest tak atrakcyjny, ale jednocześnie stwarza wyzwania dla wszystkich, którzy chcą być widziani i słyszani z treścią.
Prowadzi to do pytania: biorąc pod uwagę ilość treści wyświetlanych w YouTube, w jaki sposób zapewniasz, że Twoje filmy zostaną znalezione? Co ważniejsze, w jaki sposób upewniasz się, że Twoje filmy trafiają do właściwych widzów we właściwym czasie, dzięki czemu możesz rozwijać swój kanał YouTube?
Nasza odpowiedź brzmi: YouTube SEO!
Jak działa YouTube SEO dla filmów?
Każdego miesiąca w YouTube przeprowadzanych jest ponad 3 miliardy wyszukiwań. Istnieje wiele czynników, które odgrywają rolę w algorytmie wyników YouTube. Oprócz długości filmu obejmuje to również wskaźnik zaangażowania, ale optymalizacja pod kątem wyszukiwarek w YouTube również odgrywa ważną rolę.
Osiągnięcie dobrego rankingu SEO dla swoich filmów w YouTube wymaga strategicznego procesu planowania w YouTube SEO, który obejmuje następujące trzy punkty:
- optymalizacja kanału
- optymalizacja list odtwarzania
- optymalizacja opisów metadanych dla niektórych słów kluczowych
Obejmuje to również edycję filmów, aby były zgodne z podstawowymi środkami SEO. Przyjrzyjmy się bliżej co to oznacza dla YouTube SEO.
Jak zoptymalizować SEO w YouTube?
Aby ostatecznie osiągnąć dobre wyniki, YouTube SEO zawiera kilka ważnych elementów z odpowiednimi środkami, które możesz wykorzystać dla siebie.
Badanie słów kluczowych dla YouTube SEO
Aby słowa kluczowe naprawdę działały, ważne jest, aby być strategicznym. Pierwszym krokiem, nawet w YouTube SEO, są badania. Dowiedz się, jakie wyszukiwane hasła i wyrażenia wolą wpisywać Twoi widzowie w pasku wyszukiwania podczas wyszukiwania Twoich treści.
Hack nr 1 dotyczący SEO w YouTube: wykorzystanie sugestii wyszukiwania
Najlepszym sposobem na znalezienie tych słów kluczowych jest skorzystanie z samego YouTube. Prawie nie ma lepszego narzędzia do planowania słów kluczowych niż sugestie wyszukiwania YouTube. Aby rozpocząć, wykonaj następujące proste czynności:
- Pomyśl o kilku słowach kluczowych związanych z Twoim filmem.
- Następnie przejdź do YouTube i wprowadź te słowa kluczowe w polu wyszukiwania.
Podczas pisania zauważysz, że poniżej znajduje się lista „popularnych wyszukiwań” z YouTube Suggest (funkcja autouzupełniania wbudowana w pole wyszukiwania w YouTube). Dzięki tym sugestiom dowiesz się, jakich wyrażeń i tematów faktycznie szukają ludzie, którzy szukają filmów podobnych do Twojego. Zaletą jest to, że możesz znaleźć więcej słów kluczowych, które później możesz uwzględnić w YouTube SEO.
Po wykonaniu powyższych kroków i zbudowaniu obszernej listy słów kluczowych przejdź do Trendów Google i dowiedz się, które słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane. Dzięki temu możesz ustalić priorytety, które słowa kluczowe i frazy chcesz wziąć pod uwagę jako pierwsze w swoim SEO YouTube.
Te pierwsze kroki w badaniu słów kluczowych są podstawą do dalszego sukcesu w YouTube SEO. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się bezpośrednio z ekspertami, takimi jak Dizajnersi. Kampanie często kończą się niepowodzeniem z powodu złego fundamentu. Dlatego bądź mądrzejszy od konkurencji i polegaj na udanej współpracy.
W najlepszym razie masz teraz szczegółową listę słów kluczowych, które mają priorytet według gęstości wyszukiwania. Kolejne trzy hacki dla YouTube SEO tworzą plan treści wokół tych słów kluczowych. Skorzystaj z tych wskazówek, aby opracować strategię publikowania, która pomoże Ci zachować spójność i zbudować silny kanał:
Hack nr 2 dla YouTube SEO: Zbuduj kalendarz treści
Jednym z najbardziej pomijanych aspektów budowania silnej liczby obserwujących w YouTube, co z kolei ma pozytywny wpływ na SEO w YouTube, jest regularne publikowanie. Produkcja wysokiej jakości filmów jest ogromnym wyzwaniem, które stanowi wielkie wyzwanie dla wielu początkujących, jak i starszych. Kalendarz treści pomaga wyznaczać cele i być na bieżąco. Czy chcesz publikować codziennie? Co tydzień? Przechowuj wszystkie swoje zadania w jednym miejscu, aby zobaczyć pełny wynik i śledzić swoje postępy.
Hack nr 3 dla SEO YouTube: Utwórz kilka list odtwarzania
Sprawdź, czy któreś z Twoich słów kluczowych lub grup słów kluczowych można pogrupować w tematy. Jeśli tak, tworzenie strategicznych list odtwarzania może faktycznie pomóc Ci zostać znalezionym. Im głębiej zagłębisz się w badania słów kluczowych dla dowolnej niszy lub tematu, tym lepsze będą Twoje wyniki SEO w YouTube. Jeśli nie wyprodukowałeś jeszcze dużej ilości treści, playlisty nadal mogą Ci pomóc.
Hack nr 4 dla SEO YouTube: Wykorzystaj filmy innych YouTuberów
Aby wykorzystać potencjał tych środków SEO YouTube, nawet jeśli do tej pory wyprodukowałeś niewiele treści, twórz listy odtwarzania filmów wideo innych osób. W ten sposób kierujesz widzów na stronę swojego kanału YouTube, a sam możesz tworzyć treści.
Sprytnie używaj słów kluczowych
Najlepszym sposobem jest uwzględnienie słów kluczowych we wszystkich odpowiednich obszarach, gdy tylko jest to możliwe, tak jak w naszym następnym hacku.
Hack nr 5 dla SEO YouTube: tutaj powinny znajdować się Twoje słowa kluczowe
W tytule: niech będzie krótki i niezapomniany. Upewnij się, że tytuł ma co najmniej pięć słów i zawiera słowo kluczowe lub frazę.
W opisie: nie bój się tu wchodzić w szczegóły. W opisie umieść jak najwięcej informacji o swoim filmie, w tym słowa kluczowe YouTube SEO. Umieść na początku kilka zdań podsumowujących, które przykują uwagę scrollera i zachęcą go do kliknięcia.
W miniaturze: miniatura, którą wybierzesz dla swojego filmu, jest pierwszym wrażeniem, jakie otrzymuje widz; dlatego spraw, aby była atrakcyjna wizualnie, interesująca i przejrzysta. Zawsze używaj niestandardowych miniatur i utrzymuj motyw wizualny podobny do kolorów i czcionek, aby wzmocnić markę i stworzyć spójną atmosferę na swoim kanale. Istnieje również możliwość wykorzystania nakładek graficznych do wzmianki o słowach kluczowych, zwłaszcza jeśli publikujesz film instruktażowy lub informacyjny.
W transkrypcji: korzystanie z transkrypcji w swoich filmach pomaga w pozycjonowaniu w YouTube SEO dla Twojego słowa kluczowego, ale także daje możliwość przetłumaczenia języka Twojego filmu, aby dotrzeć do globalnej publiczności. Im lepiej widzowie zrozumieją Twój film, tym większe szanse na umieszczenie tych słów kluczowych w rankingu.
W tagach: Tagowanie to prawdopodobnie najłatwiejszy sposób na uświadomienie YouTube, dla których słów kluczowych chcesz pozycjonować. Tagi mogą mieć do 120 znaków. Zaleca się użycie co najmniej 10 tagów, aby zapewnić skuteczne SEO w YouTube. Rozważ użycie słów kluczowych wraz z innymi odpowiednimi tematami.
Linki: Dobrą praktyką jest dodawanie linków do opisu lub nawet do filmu. To skieruje widzów do innych miejsc, które chcą odwiedzić, takich jak: Twoja strona internetowa, kanały mediów społecznościowych lub strona docelowa.
Zaoferuj swojej grupie docelowej najlepsze wrażenia
Ostatecznie każda optymalizacja ma na celu zapewnienie jak najlepszych wrażeń użytkownika. Dzięki temu automatycznie obsługujesz obiecujące YouTube SEO. Im lepiej Twoja grupa docelowa działa z Twoimi treściami, tym więcej pozytywnych sygnałów otrzymuje Google.
Hack nr 6 dotyczący SEO w YouTube: wysokiej jakości treści trwające co najmniej 5 minut
YouTube został zaprojektowany, aby konkurować z formatem telewizyjnym i jego oglądalnością. W rezultacie długie filmy o wysokiej jakości mają większą skuteczność w wynikach wyszukiwania. Filmy powinny trwać co najmniej pięć minut i zawierać dobre informacje na Twój temat.
Hack nr 7 dla SEO YouTube: udostępnianie filmów wideo w mediach społecznościowych
Nie przegap okazji udostępnienia swojego filmu w sieciach społecznościowych. Nie tylko przyciąga to użytkowników do Twoich filmów, ale linki zwrotne pomagają wyszukiwarkom szybciej indeksować Twoje treści.
Hack nr 8 dotyczący SEO w YouTube: Poproś o subskrypcję
Na końcu filmu bardzo pomocne może być proste wezwanie do zasubskrybowania kanału: „Jeśli podobał Ci się ten film, zasubskrybuj ten kanał”. Ten monit przypomina osobom, które polubiły Twoje treści, aby regularnie Cię śledziły.
To były nasze 8 najlepszych hacków do optymalizacji filmów z YouTube. Masz pytania dotyczące YouTube SEO lub czegokolwiek innego? Chętnie doradzimy.