W tym artykule przybliżamy jak napisać idealny metaopis.
Opis meta jest krótkie podsumowanie strony internetowej, która jest w wynikach wyszukiwania i podczas udostępnienia na mediach społecznościowych.
Metaopis, który zawiera zawartość tagu witryny w około 160 znakach w wynikach wyszukiwania.
Według Google opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, ale nadal pozostaje i jest brany pod uwagę.
Przykład kodu opisu meta
Tag meta description można znaleźć w kodzie źródłowym prawie każdej strony internetowej, która jest indeksowana w Google.
Opis meta to tag HTML, który można znaleźć w obszarze nagłówka kodu źródłowego witryny.
Metainformacje można znaleźć np. klikając prawym przyciskiem myszy obszar strony internetowej i wybierając „Pokaż tekst źródłowy strony” lub „Tekst źródłowy”:
Gdy tylko spojrzysz na kod lub tekst źródłowy strony, prawdopodobnie zobaczysz tag meta description w górnym obszarze, którego struktura wygląda tak:
Struktura opis meta
<meta name = „description” content = „Metaopis to tekst o długości do około 155 znaków, który podsumowuje zawartość strony i pojawia się w wynikach wyszukiwania. Więcej informacji” />
Co robi opis meta?
Meta opis ma w zasadzie tylko jeden cel : przyciągnąć odwiedzających do Twojej witryny . Powinien zatem osiągnąć najwyższy możliwy współczynnik klikalności w obszarze organicznym w wyszukiwarkach.
Dzięki różnym elementom tekstowym lub sztuczkom podczas adresowania możesz zwabić wyszukiwarkę na swoją stronę za pomocą opisu, nawet jeśli nie zajmujesz pierwszej pozycji.
Jak ważny jest opis meta?
Google oficjalnie potwierdziło, że opis meta nie jest czynnikiem rankingowym. Nie oznacza to jednak, że opis jest nieistotny i nie trzeba go wypełniać ani starannie pielęgnować.
Nawet jeśli nie jest oceniany lub uwzględniany przez algorytm Google, metaopis odgrywa ważną rolę w profesjonalnej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek .
Dzięki słowu kluczowemu i treści zoptymalizowanej pod kątem użytkownika metaopis może zapewnić wysoki współczynnik klikalności w organicznym obszarze wyszukiwarek . To sprawia, że opis meta jest dla nas przynajmniej pośrednim wskaźnikiem udanej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Czy muszę dbać o opisy ze wszystkich stron?
Zasadniczo należy zachować opisy wszystkich stron, które mają być indeksowane przez wyszukiwarki.
W przypadku stron takich jak „Kontakt”, „Ochrona danych” czy „Dane wydawnictwa” można zapisać przynajmniej krótki opis – każdy może oczywiście sam zdecydować.
Możesz również, w zależności od priorytetu (ponieważ te strony zwykle nie osiągają najwyższych pozycji w rankingu), po prostu zrezygnować z opisu i pozostawić pusty znacznik.
Strona startowa i podstrony Twojej witryny, które powinny pojawiać się w najlepszy możliwy sposób dla odpowiednich słów kluczowych w wynikach wyszukiwania na stronie 1, powinny zawsze zawierać unikalny i zoptymalizowany metaopis .
Długość metaopisu
Opisy meta mogą mieć w zasadzie dowolną długość – w ostatnich latach zakres wyświetlanych znaków był wielokrotnie zmieniany przez Google.
Długość wyświetlanego ostatecznie opisu zależy od wielu czynników:
- słowo kluczowe / wyszukiwane hasło
- rodzaj urządzenia
- wyszukanie lokalizacji
W większości przypadków treść opisu jest ograniczona do 155 do 160 znaków .
Jeśli opis przechowywany w tekście źródłowym jest zbyt długi lub jest to treść generowana przez Google, opis zostanie skrócony z „…” na końcu.
Dokładną długość należy zaprojektować samodzielnie, biorąc pod uwagę grupę docelową, docelowe urządzenia końcowe oraz rodzaj strony.
Metaopis – najlepsze praktyki
Niestety nie ma dokładnych instrukcji dotyczących idealnego opisu meta. Treść jest bardzo zależna od grupy docelowej, celów i docelowego słowa kluczowego.
Jest jednak kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas projektowania metaopisu:
- Podaj dokładne podsumowanie
Opisz, czego potencjalni użytkownicy oczekują od Twojej witryny. - Używaj wezwań do działania
Takich jak „Więcej informacji”, „Skontaktuj się teraz” lub „Dowiedz się więcej”. - Skoncentruj się na wartości
Jest to trudna równowaga przy tak małej ilości miejsca, ale skupiaj się mniej na szczegółach strony niż na wartości, jaką użytkownik może uzyskać odwiedzając Twoją stronę. - Unikaj specjalnego formatowania
Unikaj używania znaków specjalnych, wielkich i małych liter, emotikonów lub innego formatowania, które może sprawić, że Twoja witryna będzie wyglądać jak spam. (Znaki specjalne mogą również uniemożliwić wyszukiwarkom korzystanie z Twojego metaopisu). - Użyj swojego słowa kluczowego
Jeśli wyszukiwane hasło pasuje do części opisu meta, niektóre słowa kluczowe zostaną podświetlone w wynikach wyszukiwania. - Ton tworzy muzykę
Bądź przyjazny i używaj tonu i stylu swojej firmy. Nie bądź też zbyt techniczny.
Tworząc opis, najlepiej przyjrzeć się opisom pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania docelowego słowa kluczowego w opisie, który ma zostać utworzony.
Chociaż nie trafiły one na pierwszą stronę Google na podstawie metaopisów, mogą już działać dobrze.
Znajdź elementy z opisów i stwórz opis swojej strony, biorąc pod uwagę inne punkty centralne, takie jak Twoja grupa docelowa i Twoje cele.
Zawsze pamiętaj o limicie znaków.
Baw się zachęcającymi słowami i wezwaniami do działania.