2020 był rokiem innym niż wszystkie! Około 94% Polaków regularnie korzystało z Internetu i mediów społecznościowych w 2020 r. – różnorodność kanałów mediów społecznościowych nigdy nie była większa! Ale jakie są najważniejsze trendy w social mediach w 2021 roku? Przyjrzeliśmy się trendom i wydarzeniom oraz przedstawiliśmy osiem najważniejszych trendów w mediach społecznościowych w 2021 roku!
Relacje
Ponad 90% użytkowników trzyma teraz smartfony pionowo i nie ma już ochoty obracać telefonów komórkowych, aby oglądać filmy w formacie pełnoekranowym. Dlatego format wideo 9:16 ponownie wysunie się na pierwszy plan w 2021 roku, również dzięki kanałom mediów społecznościowych takim jak Instagram Story czy TikTok. Nawiasem mówiąc, za tą ograniczoną czasowo treścią, tak zwaną „treścią ulotną”, kryje się psychologiczny trik: treści ulotne powodują, że użytkownicy nieustannie sprawdzają swoje historie w obawie, że czegoś nie przegapią! W rezultacie Twoi potencjalni klienci zwykle szybciej kupują produkty.
Filtr AR
Pokémon pokazał drogę: AR (Augmented Reality) staje się coraz bardziej istotne i będzie odgrywać główną rolę w mediach społecznościowych w przyszłości! Od momentu premiery na Instagramie technologia ta została uznana nie tylko za niezbędną w społeczności graczy, ale także jako czynnik zapewniający zabawę dzięki filtrom zdjęć w świecie mediów społecznościowych. Dzięki treściom AR dajesz swoim użytkownikom nowy sposób interakcji z Twoją firmą, jednocześnie wzbudzając ciekawość i wyróżniając się z tłumu. Im bardziej kreatywne są Twoje filtry lub filmy, tym większy będzie Twój zasięg i podzielność między użytkowników.
Mikroinfluencerzy
Mikroinfluencerowie będą nadal na topie w 2021 roku! Nawet jeśli ich liczba obserwujących jest zwykle poniżej 100 000, mikroinfluencerzy czasami osiągają wyższy wskaźnik zaangażowania niż ich słynni koledzy. Specjalizując się w określonym obszarze zainteresowań, mikroinfluencerzy są rozpoznawani przez swoich subskrybentów jako eksperci, mają wysoki poziom zaufania i trafiają do określonej grupy docelowej. Kolejną zaletą mikroinfluencerów jest to, że zazwyczaj wymagają mniejszych opłat niż „duże ryby”.
TikTok
Wiele zmieni się też w TikTok w 2021 roku.
TikTok szturmem podbił świat mediów społecznościowych! Aplikacja została pobrana ponad 2 miliardy razy i jest najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych na świecie. Zabawne filmy, małe występy taneczne i różne wyzwania wypełniały dotychczas codzienne życie wielu młodych ludzi. Może się to zmienić
w 2021 r., ponieważ starsze grupy docelowe są również reprezentowane na platformie
i działają jako konsumenci. Firmy nie powinny zatem zaniedbywać aplikacji i aktywnie wykorzystywać ten kanał do celów marketingowych.
Marketing nostalgii
Stare dobre czasy – to podstawowy plan marketingu nostalgicznego 2021! Dobrze przemyślana kampania nostalgiczna może ożywić pozytywne uczucia u użytkowników poprzez wspomnienia z przeszłości i doświadczenia. Nie tylko docierasz do użytkowników na poziomie emocjonalnym, ale także czerpiesz korzyści z tego połączenia. Kampanie nostalgiczne istotnie mają pozytywny wpływ na świadomość marki i zachowania zakupowe.
Chatboty
Chatboty lub boty komunikatorów stały się nieodzowne w sieciach społecznościowych. Już w 2020 roku coraz więcej firm wdrażało zautomatyzowane rozmowy partnerów na własnej stronie internetowej lub kanale mediów społecznościowych. W 2021 roku komunikatory będą nadal cieszyły się coraz większą popularnością i będą oferować nową formę komunikacji z klientem! Slogan sprzedażowy, który normalnie miał miejsce w sklepie, będzie w przyszłości prawdopodobnie coraz częściej zastępowany dialogiem na stronie internetowej.
Transmisje na żywo
Dzięki większej przepustowości transmisje na żywo będą coraz ważniejsze w 2021 roku.
Transmisja na żywo jest nową gwiazdą treści w niebie mediów społecznościowych i znajduje się w czołówce trendów mediów społecznościowych na 2021 rok. Z powodu globalnego kryzysu koronawirusowego ogromnie wzrosła potrzeba „kontaktów społecznych” i najnowszych wiadomości. Transmisje na żywo są idealne i niezbędne do przetrwania, szczególnie dla firm poszukujących bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami!
Aktywizm marki
W szczególności rok 2020 pokazał, że tematy takie jak ochrona środowiska, włączenie społeczne i sprawiedliwość społeczna stają się coraz ważniejsze na platformach mediów społecznościowych. Wielu użytkowników coraz częściej wydaje pieniądze na firmy, które również zajmują się tymi problemami i mają jasne stanowisko polityczne. Dla 2021 r. tym ważniejsze jest, aby firmy zmieniły pozycję i nie tylko podjęły kwestie społeczne, ale także mocno włączyły je do swojej misji korporacyjnej.