strona internetowa

Responsywna strona internetowa i SSL jako czynnik rankingowy Google

Dziś chcemy przedstawić ogólny przegląd tego, co składa się na nowoczesną witrynę internetową. Ranking Google oczywiście odgrywa w tym główną rolę. Pokazujemy, jakie wymagania musi obecnie spełniać witryna, aby nie została obniżona przez wyszukiwarki. Nasz szczególny nacisk kładziemy na podstawową optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Dlaczego witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych i responsywna jest tak ważna dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Przede wszystkim absolutną koniecznością jest to, aby strona internetowa była zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, czyli miała responsywny design. Elastyczny układ strony internetowej, który oferuje optymalne wyświetlanie na urządzeniu o dowolnej wielkości (komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie lub smartfonie), jest oczywiście czynnikiem sukcesu dla obsługi klienta. Wrażenia użytkownika znacznie się pogarszają, jeśli witryna nie jest odpowiednia dla smartfonów i zwykle prowadzi do bardzo wysokiego współczynnika odrzuceń. Według badania internetowego ARD / ZDF z 2016 r. Smartfon jest już najczęściej używanym urządzeniem do korzystania z Internetu – więc najwyższy czas, aby nadać temu tematowi najwyższy priorytet.

Google również bierze ten rozwój pod uwagę i nagradza optymalizację responsywnych stron internetowych wyższą pozycją w wyszukiwarce. Bezpłatny test mobilności własnej strony internetowej dostępny jest tutaj:

Szyfrowanie SSL i https jako podstawa lepszego rankingu wyszukiwania

Szyfrowanie SSL również staje się coraz ważniejsze. SSL to skrót od Secure Sockets Layer i jest protokołem do szyfrowanej transmisji danych. Oprócz witryn internetowych, szyfrowane mogą być również wiadomości e-mail lub połączenia FTP. Typowe szyfrowanie to 256 bitów do 2048 bitów, czyli klucz o 256 lub 2048 znakach.
Możesz sprawdzić, czy witryna jest chroniona, czy nie, za pomocą zielonej kłódki w lewym górnym rogu okna przeglądarki na pasku adresu. Jeśli jest otwarta kłódka lub wykrzyknik, szyfrowanie nie jest w pełni aktywowane. Szyfrowanie SSL można również rozpoznać po tym, że wiersz adresu w przeglądarce zawiera https zamiast http.

Szyfrowanie SSL jest ważne nie tylko dla bezpiecznego połączenia, ponieważ jest lepiej chronione. Jednak dlatego, że szyfrowanie za pomocą SSL jest również czynnikiem rankingowym dla Google w zakresie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W rezultacie witryna z szyfrowaniem SSL otrzymuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Od 01.01.2017 Google posunął się nawet do tego stopnia, że ​​„Not Secure” wyświetla się w lewym górnym rogu paska adresu w przeglądarce Google Chrome, jeśli strona internetowa nie jest zaszyfrowana, a użytkownik musi wprowadzić poufne dane. Jeśli witryna jest szyfrowana za pomocą protokołu SSL, wyświetlany jest zielony symbol „Bezpieczna”.

Oprócz rankingu wyszukiwania oznacza to oczywiście również utratę zaufania wśród klientów i odwiedzających stronę internetową, jeśli wyświetlane są odpowiednie oznaczenia i słowa. Ponieważ certyfikaty SSL nie są już drogie, radzimy poważnie zająć się tym tematem.

Chętnie pomożemy, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.

wyszukiwarka-google

Od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej? Jak pozycjonować?

Definicja czynników rankingowych

Czynniki rankingowe opisują kryteria określone przez wyszukiwarki dla stron internetowych, które są uwzględnione w indeksie wyszukiwania i pojawiają się w wynikach wyszukiwania ( SERP ). Wyszukiwarki wykorzystują te kryteria do oceny jakości i ostatecznie pozycji
w rankingu stron w SERP.

Czynniki rankingowe należą do kategorii optymalizacji on-page, a tym samym do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek .

Znaczenie czynników rankingowych dla SEO

Celem czynników rankingowych jest dostarczenie użytkownikowi wszystkich odpowiednich i trafnych wyników w stopniowanej kolejności dla każdego zapytania wyszukiwania. Kolejność jest obliczana przez algorytm maszynowy, który współpracuje
z robotami wyszukiwarek. Przeszukiwania to roboty, które sprawdzają wszystkie zindeksowane witryny w nieregularnych odstępach czasu.

Dokładne czynniki rankingowe Google lub ich waga, które są w dużej mierze odpowiedzialne za sukces witryny, są ściśle tajne i są zmieniane przez regularne aktualizacje od Google. Wcześniejsza wiedza na ten temat składa się ze spekulacji, przeszłych wartości i częściowych informacji.

Dlatego Google utrzymuje swoje własne czynniki rankingowe w tajemnicy, aby nie było ryzyka manipulacji. Ponadto operatorzy stron internetowych, gdyby mieli taką wiedzę, optymalizowaliby tylko pod kątem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i ignorowaliby użytkowników. W rezultacie nie znajdowaliby już właściwego wyniku w SERPach, ale najlepiej zoptymalizowany.

Black Hat SEO

Od początku rankingu webmasterzy próbowali manipulować rankingiem za pomocą środków, które nie są do końca legalne.

Należą do nich na przykład

  • upychanie słów kluczowych lub spamowanie słów kluczowych
  • maskowanie

I inne nielegalne metody, aby dostać się jak najwyżej w SERP.

Dlatego Google wprowadził już w sumie cztery główne aktualizacje (Panda, Penguin, Hummingbird i Mobile Update), aby przeciwstawić się tym metodom black hat SEO . 
W rezultacie strony z Black Hat SEO zostały osłabione i odwrotnie, ponownie wyświetlono użytkownikom najbardziej trafne wyniki.

Konsekwencje aktualizacji

Aktualizacje, które zmieniają algorytm wyszukiwarki, często powodują drastyczne zmiany
w rankingu, a Google „przetasowuje karty” dla wszystkich witryn.

Cel czynników rankingowych Google

Dzięki aktualizacjom Google stara się wyjaśnić operatorom witryn internetowych, że zaspokojenie potrzeb użytkowników jest najwyższym priorytetem. Jeśli treść witryny zapewnia właściwą odpowiedź na zapytanie i oferuje realną wartość dodaną. Google używa ważnych wskaźników KPI, takich jak długość pobytu , współczynnik odrzuceń itp., aby sprawdzić jakość strony internetowej.

Dzięki aktualizacjom Google regularnie zmienia wagę czynników rankingowych, usuwa
i dodaje inne. Tylko Google wie, jaka jest dokładna waga. Niemniej jednak webmasterzy
i agencje SEO powinni zoptymalizować pod kątem następujących czynników rankingowych:

Przegląd czynników rankingowych Google

Google ma ponad 200 różnych czynników rankingowych lub, według twórcy oprogramowania Google, Matta Cuttsa, każdy czynnik rankingowy ma 50 różnych wariantów.

Zawartość

Jeśli chodzi o treść, Google bierze pod uwagę różne aspekty i czynniki rankingowe.

Jakość treści

Aby wyszukiwarka miała szansę ocenić jakość treści, zwraca uwagę na wartości referencyjne, takie jak

  • jakość
  • korzyść
  • formatowanie
  • dalsze źródła
  • gramatykę
  • poziom językowy

Długość treści

Wiele badań pokazuje, że dłuższe treści są lepsze niż artykuły na blogu zawierające 500 słów . Ma to sens, o ile dłuższe treści mogą zagłębić się w dany temat i oferują użytkownikowi większą wartość dodaną w porównaniu z krótkimi artykułami, które tylko tworzą zarys. Minimum 1000 słów to dobra wskazówka dla artykułu na blogu.

Czynniki na stronie

Chociaż spamowanie słowami kluczowymi jest bezużyteczne, nie należy ich całkowicie ignorować. Słowo kluczowe powinno występować w następujących elementach serwisu:

  • nagłówku H1
  • nagłówku H2 i H3
  • URL (najlepiej nie dłuższy niż 90 znaków)
  • znaczniku tytułu (nie dłuższy niż 75 znaków)
  • znaczniku alt i nazwie pliku z polecanymi obrazami
  • jak najbliżej początku tekstu
  • opisie meta

Aktualizacje treści

Dzięki aktualizowaniu treści staje się ona lub pozostaje istotna i faworyzowana przez Google. Niekoniecznie oznacza to, że zawsze musisz dodawać zawartość, edytować
i zmieniać starą treść. Wyszukiwarka sprawdzała również, jak często publikowane są świeże treści ( Fresh Content ).

Inną konsekwencją tego jest to, że robot indeksujący Google częściej bada strony internetowe i ponownie je ocenia. Uwzględnia się również częstotliwość aktualizacji, ponieważ ma znaczenie czy treść jest aktualizowana codziennie, co tydzień czy co rok.

Zduplikowana treść

Google negatywnie ocenia powielone treści, ponieważ nie wie, która witryna powinna być wymieniona jako pierwsza. Pomysł to unikalna treść. Ale możesz też po prostu zwrócić uwagę na poprawne i poprawne cytowanie oraz dzień

rel = „cannonical”

rozmieścić. Prawidłowo umieszczony bot Google wie, że jedna ze stron jest oryginalna.

Odpowiednie terminy

Googlebot jest tak inteligentny, że rozpoznaje znaczenie słowa dzięki „ukrytemu indeksowaniu semantycznemu”. Wie więc, czy tekst o „Banku” jest ławą, czy instytutem kredytowym. Odpowiednie terminy, które można znaleźć za pomocą analizy WDF * IDF, mówią botowi, że nie jest to ogólny tekst, ale przyjmuje podejście holistyczne.

Doświadczenie użytkownika

Doświadczenie użytkownika jest niezbędne dla sukcesu witryny i jest ściśle związane
z zawartością. Istnieje wiele czynników rankingowych Google, które wskazują, jak dobre są wrażenia użytkownika i interakcja z witryną.

Kliknij ocenę

Kliknięcie wskazuje ilu użytkowników kliknęło wynik jako procent w ramach SERP. Tag tytułowy, czyli nagłówek serwisu lub strony z treścią, powinien zatem wzbudzić zaciekawienie lub zainteresowanie użytkownika. Treść można drażnić za pomocą metaopisu, dzięki czemu użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć ten wynik.

Średni czas spędzony w witrynie

Długość pobytu pozwala dowiedzieć się ile średnio użytkownik przebywa na stronie. Najważniejsze dla Google Bota jest to jak długo trwa ten okres, gdy użytkownik przeszedł z SERP do witryny.

Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń pokazuje jaki procent użytkowników, którzy odwiedzają witrynę
z SERP, ponownie klika. W przypadku Google może to oznaczać, że witryna nie dostarcza informacji, których użytkownik szuka w swoim zapytaniu.

Reakcja na coś

Ponieważ więcej osób surfuje na smartfonach i tabletach niż na komputerach stacjonarnych, responsywny projekt ma zasadnicze znaczenie dla sukcesu witryny. Ciągłe wchodzenie i wychodzenie tak naprawdę nie przyczynia się do dobrego wrażenia użytkownika. Poza tym na smartfonie czyta się bardzo różnie, dlatego warto też dopasować rozmiar czcionki (najlepiej 18 px).

Treści multimedialne

Różne formaty treści takie jak obrazy, filmy lub infografiki są oceniane przez Google Bot jako sygnał jakości. Dzieje się tak, ponieważ multimedia zwiększają wartość dodaną, ponieważ rozluźniają treści, uzupełniają je i urozmaicają.

W zależności od rodzaju prezentowanych treści odpowiednie są różne formaty multimedialne, np. podcast lub wideo objaśniające.

Struktura nawigacji

Struktura strony internetowej powinna być przejrzysta i prosta. Dzięki intuicyjnej strukturze nawigacji użytkownicy nie tylko szybko znajdują to, czego szukają, ale także Google Bot lepiej rozumie i indeksuje stronę.

Linki były ważną częścią procesu oceny od początku istnienia wyszukiwarek. Ocenie podlega zarówno popularność jak i trafność linków.

Linki zewnętrzne

Linki zewnętrzne to takie, które prowadzą do witryny z zewnątrz.

Ilość

Liczba linków odsyłających jest wskaźnikiem, ponieważ linki służą jako rodzaj odniesienia. Jeśli Google Bot zauważy, że wiele witryn prowadzi do jakiejś witryny, musi ona być bardzo dobra i dobrej jakości.

Zależy to również od witryn internetowych, które zawierają linki do tej witryny. Jeśli sam masz wiele przychodzących linków, część ich istoty (tj. „Moc łącza”) jest przekazywana dalej.

Tematyka

Innym ważnym czynnikiem jest to, że strony odsyłające pasują tematycznie do połączonej witryny. Gdyby witryna motoryzacyjna zawierała linki do produktów dla zwierząt, Google zastanawiałoby się, w jaki sposób te dwie witryny są tematycznie powiązane.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne to te, które odsyłają z witryny internetowej do innych stron w tej samej witrynie.

Numer

Jeśli wiele stron odnosi się do określonej strony w witrynie, staje się to bardziej istotne
z punktu widzenia bota Google. Ważne są również linki przychodzące ze strony, które z kolei prowadzą do drugiej strony.

Tematyka linku

Podobnie jak w przypadku linków zewnętrznych, linki z wewnętrznych stron tematycznych mają większą wagę niż tematycznie treść zewnętrzna.

TrustRank

Zarówno liczba, jak i znaczenie linków odgrywają rolę w TrustRank. TrustRank informuje jak godna zaufania jest witryna internetowa. Jeśli strony internetowe, które odsyłają do innej witryny, mają wyższy TrustRank, witryna, do której prowadzi łącze, jest „dziedziczona”.

Domena

W ocenie uwzględniane są nie tylko linki do poszczególnych stron, ale także cała domena. Linki z domen, które same zawierają wiele odpowiednich linków, są postrzegane jako mające wyższą jakość.

Tekst kotwicy

Teksty kotwic, zarówno w przypadku linków wewnętrznych, jak i zewnętrznych, są ważne dla Google Bot, ponieważ zapewniają jasny opis strony, do której prowadzi łącze.

Zepsute połączenia

Jeśli Google Bot wykryje, że niektóre linki są uszkodzone podczas indeksowania, na przykład linkowana strona już nie istnieje, powoduje to uszkodzenie rankingu. Jeśli witryna ma zbyt wiele niedziałających linków, oznacza to, że strona nie jest odpowiednio utrzymywana.

Naturalne linki

Strony internetowe ze sztucznymi i nienaturalnymi profilami linków są uznawane przez bota Google za spam. Dzieje się tak, gdy zbyt wiele linków pochodzi z jednej domeny odsyłającej. Jeśli 50 000 linków pochodzi tylko z 10 stron to 5 000 linków na witrynę.

Dlatego wiele linków z różnych źródeł jest ważnych dla naturalnego profilu linków.

Media społecznościowe

Istnieje wiele dowodów na to, że media społecznościowe są również czynnikiem rankingowym. Na ranking wpływ ma również autorytet i liczba tweetów na Twitterze , postów na Facebooku, udostępnień i polubień. Można je oglądać indywidualnie, ale ostatecznie „sygnały z mediów społecznościowych” w całym pakiecie, tj. nie na każdym kanale z osobna, mogą wpływać na witrynę.

Technologia

Z technicznego punktu widzenia niektóre aspekty są również ważnymi czynnikami rankingowymi:

Mapa strony

To, w jakim stopniu mapa witryny jest czynnikiem rankingowym, jest kontrowersyjne. Pomaga jednak Google Bot w indeksowaniu poszczególnych stron serwisu, a co za tym idzie, w zwiększaniu widoczności w SERPach.

Kod

W kodzie HTML mogą wystąpić błędy. Wiele błędów w kodzie wskazuje na niską ogólną jakość witryny.

TLD

Jeśli domena najwyższego poziomu jest specyficzna dla kraju (np. ma .de na końcu), pomaga to uzyskać lepszą pozycję w tych krajach. Z tego powodu zalecane są domeny specyficzne dla danego kraju.

Pagespeed

Szybkie ładowanie witryn internetowych jest nie tylko niezwykle ważne dla użytkowników, ale Google przywiązuje większą wagę do szybko ładującej się witryny. Z tego powodu należy kompresować obrazy i filmy oraz utrzymywać kod w czystości.

Linki zwrotne, najważniejszy czynnik SEO?

Każdy, kto dziś zakłada firmę lub digitalizuje swój biznes, nieuchronnie musi zmierzyć się
z tematami wyszukiwarek i optymalizacji wyszukiwarek (SEO). Podobnie jak uczeń, który jest ledwo zauważalny na swojej klasie, ponieważ jest nieśmiały i dlatego nigdy się nie wyróżnia, biznes online lub blog również będą musiały ciężko walczyć, jeśli nie zostanie zauważony w Internecie. Fakt ten początkowo nie ma nic wspólnego z jakością oferowanych towarów, usług czy tekstów, ale z faktem, że treść jest po prostu gubiona
w nadpodaży Internetu – podobnie jak student, który zna poprawną odpowiedź, ale nie ma odwagi. odpowiedzieć.

Czym właściwie jest SEO?

Każdy, kto publikuje treści w Internecie, nie może uniknąć określenia SEO. Akronim pochodzi z języka angielskiego i oznacza coś w rodzaju optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Treści takie jak teksty czy obrazy są przygotowywane w taki sposób, aby wyszukiwarki uznały je za interesujące dla danej grupy docelowej. Odbywa się to między innymi poprzez ustawienie znaczników znaczących – są to krótkie opisy strony lub tekst, który można znaleźć na listach wyników wyszukiwania bezpośrednio pod linkiem do strony docelowej. Większość potencjalnych klientów już decyduje, czytając te wiersze, czy warto odwiedzić witrynę, czy nie.

Dzięki pewnym słowom kluczowym, które są używane głównie przez osoby z odpowiedniej grupy docelowej w zapytaniach wyszukiwania, możesz również zaprojektować swoje treści w taki sposób, aby wyszukiwarka rozpoznała ich znaczenie. W takim przypadku ranking rośnie. Szanse na wyświetlenie daleko (wyżej) na liście wyników wyszukiwania w Google
& Co znacznie rosną. Ale w szczególności budowa linku zwrotnego przyczynia się do sukcesu strony internetowej.

Z reguły operatorzy witryn internetowych nie mają wpływu na to, kto łączy ich własne witryny. Dzięki unikalnej treści zoptymalizowanej pod kątem słów kluczowych zwiększa się prawdopodobieństwo przyciągnięcia uwagi i uzyskania linków zwrotnych , ale aby faktycznie pojawiać się wysoko w wyszukiwarkach, większość z nich musi sama przejąć inicjatywę. Innymi słowy operatorzy witryn muszą skontaktować się z innymi operatorami witryn i zapytać, czy mogą umieścić łącze do ich własnej witryny. Ta procedura nie jest wykonywana z dnia na dzień, wymaga czasu i cierpliwości.

Ci, którzy chcą zaoszczędzić czas, kupują linki zwrotne. Dizajnersi oferują mile widziane rozwiązanie na rynku linków zwrotnych . Operatorzy witryn mają możliwość stworzenia wydajnego profilu linków zwrotnych, aby uzyskać lepszą widoczność i kontynuować go
w sposób ciągły. Jednak każdy, kto korzysta z takiej oferty, powinien mieć świadomość, że nie każdy link zwrotny prowadzi do oczekiwanego sukcesu.

Wiele osób zna to głównie z mediów społecznościowych. Ładna treść i dobrze dobrane hashtagi mogą zapewnić pewien zasięg na Instagramie , ale jesteś tylko startem, jeśli ludzie aktywnie polecają posty lub historie. Odbywa się to poprzez wzmianki i reposty – w zasadzie jest to nic innego jak link.

Te linki ogromnie zwiększają zasięg profilu , bo z jednej strony zyskujesz na grupie docelowej profilu, który ustawia link, z drugiej algorytm Instagrama widzi, że publikowane treści są pozornie tak interesujące, że inne profile nawet udostępniają to. Zasada działania internetu jest bardzo podobna – tylko tutaj decyduje nie algorytm, ale odpowiednie oprogramowanie do indeksowania, pozycjonowania i analizy wyszukiwarek.

Wysokiej jakości linki zwrotne zapewniają, że witryna jest częściej polecana przez wyszukiwarkę. To rozpoznaje po liczbie dobrych linków zwrotnych, czy strona internetowa jest interesująca dla osób ze specjalnej grupy docelowej, czy nie.

Jakość czy ilość?

Im więcej linków zwrotnych prowadzi do Twojej witryny, tym lepiej? Nie, ponieważ optymalizacja wyszukiwarek to bardziej jakość niż ilość: tekst, który jest tak wypełniony długimi słowami kluczowymi, że nie można go już płynnie czytać, z pewnością nie przyczynia się do lepszego rankingu.

Podobnie operatorzy witryn internetowych nie odnoszą większych sukcesów, gdy kupują linki zwrotne od podejrzanych dostawców. Często to boty umieszczają gdzieś link dofollow, który nie pasuje tematycznie i może nawet zostać opublikowany na niebezpiecznych stronach – obie wyszukiwarki w ogóle nie lubią. Dlatego o wiele bardziej wartościowe jest otrzymywanie wysokiej jakości linków zwrotnych, które przekonują jakością, bezpieczeństwem i podobnym tematem – tylko mając wspólny mianownik między docelowym adresem URL a wydawcą można cieszyć się pełnym sukcesem budowania linków zwrotnych.

Content is a king, czyli jak bardzo istotny jest marketing treści.

Istnieje wiele różnych opinii i mitów na temat optymalnej liczby słów w treści SEO . Ogólna zasada mówi, że minimum 500 słów , w przeciwnym razie treść jest często odrzucana jako „słaba treść” .

Ale o co właściwie chodzi z tymi uprzedzeniami? Ile słów naprawdę powinien zawierać tekst SEO? Może cofnijmy się o krok i zadajmy sobie pytanie: czy liczba słów w ogóle ma wpływ na ranking ?

John Mueller z Google skomentował to na Twitterze w 2019 roku .

„ Długie strony niekoniecznie są złe – też niekoniecznie dobre. Nie sądzę, że jest to wyjątkowe w przypadku urządzeń mobilnych, nawet w tamtych czasach toczyło się mnóstwo dyskusji na temat długich
i krótkich stron docelowych, czasami warto je przetestować i wypróbować. 

Ze strony Google sama długość tekstu nie jest decydująca. Co nam to mówi?

Liczba słów i trafność

To mówi nam, że trzymanie się określonej liczby słów jest w zasadzie całkowicie bezsensowne. O wiele ważniejsze jest tworzenie naprawdę trafnych i przydatnych treści . Liczba potrzebnych słów może się różnić w zależności od tematu.

Oczywiście złożonego tematu z fizyki nie da się w pełni wyjaśnić w zaledwie 300 słowach. Jednak w przypadku artykułu o drużynie piłkarskiej 300 słów może wystarczyć.

Zależy to również w dużej mierze od zamiaru wyszukiwania. Innymi słowy, co użytkownik faktycznie chce zobaczyć w przypadku określonego zapytania (= słowo kluczowe ).

Tworząc teksty SEO, powinieneś raczej pomyśleć o tym, jak możesz potraktować temat jak najszerzej i spełnić intencję wyszukiwania . Kilka wskazówek na ten temat później.

Ale skąd bierze się praktyczna reguła 500 słów?

Skoro więc liczba słów w tekstach SEO nie jest tak ważna, dlaczego „uwaga. 500W “- ustalona praktyczna zasada?

Zasadniczo jest to bardzo proste. 500 słów prawdopodobnie wystarczy, aby większość tematów wypełniła post wystarczająco przydatnymi informacjami, tak aby wyszukiwarki mogły go właściwie zinterpretować i ocenić.

Jak powiedziałem – średnio – działa. Jednak nie musi to dotyczyć wszystkich tematów. Jeśli ktoś wyszukuje w Google „co oznacza XY po polsku”, po prostu oczekuje szybkiego wyniku tłumaczenia danego słowa. Nie chciałby czytać na ten temat artykułu liczącego 3000 słów.

Przyjrzyjmy się teraz bliżej, jak sprawić, by teksty SEO były szczególnie trafne i dobre.

W jaki sposób moje treści stają się trafne?

Jeśli chcesz tworzyć odpowiednie treści, musisz zadać sobie następujące pytania:

  • Czy spełniam zamiar wyszukiwania?
  • Czy oferuję przydatne i prawidłowe informacje?
  • Czy mogę odpowiedzieć na inne pytania?

Możesz łatwo samodzielnie znaleźć odpowiedzi na te pytania.

Aby określić zamiar wyszukiwania słowa kluczowego , wystarczy spojrzeć na najlepsze wyniki wyszukiwania w Google dla danego słowa kluczowego. Jakie informacje możesz tam znaleźć? Czy jest to informacja, czy treść jest zorientowana na sprzedaż?

Dokładnie tak powinieneś zaprojektować swoje treści. Ponieważ to, co zajmuje dobre miejsce w Google, jest zwykle dokładnie tym, co użytkownicy chcą zobaczyć.

Wiesz już, czy potrzebujesz treści informacyjnych, czy zorientowanych na sprzedaż. Jednak Twoje treści powinny oczywiście być również wysokiej jakości .

Ważną rzeczą tutaj jesteś:

  • podanie poprawnych informacji (zwłaszcza jeśli masz do czynienia z liczbami
    i statystykami)
  • pomoc użytkownikowi

Twoje treści będą naprawdę dobre, jeśli pomyślisz o krok dalej: jakie pytania moim czytelnikom mogą przyjść do głowy? Co jeszcze mogłoby ich zainteresować?

Jeśli odpowiesz również na te pytania (nie musi to być w tym samym artykule, możesz też utworzyć dla niego osobny post i odpowiednio połączyć) Twoje teksty SEO będą tym bardziej wartościowe .

Oczywiście musisz też wiedzieć od czego zacząć, a gdzie zakończyć. Oto kilka dodatkowych wskazówek dotyczących optymalnej długości tekstu SEO.

Wskazówki dotyczące optymalnej długości tekstu SEO

  1. Twój tekst SEO zawiera wystarczająco dużo słów, jeśli zajmowałeś się nim obszernie i szczegółowo .
  2. Skoncentruj się raczej na trafności i jakości  swoich postów.
  3. Jako wskazówki użyj również długości tekstu konkurencji .

social media

Hashtagi na Facebooku – tak czy nie?

Wygląda na to, że Facebook zaczął ostatnio forsować dobrze znany diament na Instagramie i Twitterze. Stąd pytanie…

Hasztagi Facebooka tak czy nie?

Platforma zawiera pewne innowacje, które sugerują, że temat hashtagów na Facebooku powinien odzyskać znaczenie. A jeśli nauczyliśmy się jednej rzeczy z przeszłości, to to, że każda marka korzysta z funkcji, które platforma obecnie chce wyróżnić. Prowadzi to do przypuszczenia, że ​​Facebook nagradza użytkowników i pozytywnie wpływa na algorytm. Ostatecznie oznacza to większy zasięg, lepszą widoczność, więcej możliwości interakcji! Ale jakie następstwa sugerują tę zmianę?

Hashtag w tekście postu

Jeśli używasz hashtagów tekstowych w poście, Facebook sugeruje znane hashtagi,
a nawet pokazuje poprzednie posty na ten temat. Ta funkcja jest już znana z Instagrama, filii Facebooka, gdzie jest również często używana przez użytkowników. Ułatwia to znalezienie odpowiedniego tematycznie hasztagu, który również jest popularny. W tym miejscu należy również skupić się na tematyce. Nieodpowiedni hashtag, taki jak 
B. # zachód słońca pod zdjęciem produktu, algorytm ocenia jako niewłaściwy i nieistotny,
a tym samym ogranicza widoczność marki.

Powiadomienie o postach z hashtagami

Niektóre platformy zgłaszają, że użytkownicy otrzymują nawet informację o poście
z hashtagiem w powiadomieniach po użyciu samego hashtagu („#sunset, o którym ostatnio pisałeś, ma nowy post”). Podobna funkcja istnieje już od dłuższego czasu na platformie biznesowej LinkedIn. Kopiowanie dobrze działających funkcji od konkurentów nie byłoby niczym nowym dla Facebooka.

Wyszukiwania hashtagami zyskują na znaczeniu

Ta funkcja istnieje na Facebooku od dawna, ale do tej pory prawie nie była używana. Jednak dwie nowe funkcje wspomniane powyżej oraz ogólne zwiększenie trafności hashtagów na Facebooku sprawiają, że ta funkcja jest ważniejsza.

I teraz?

Hasztag Facebooka How-To

Aby w przyszłości nie pojawiały się tylko posty z 20 różnymi hashtagami, które
w rzeczywistości tylko niszczą zasięg, oto kilka wskazówek od nas:

1. Markowe hashtagi

Użyj własnych hashtagów marki: #dizajnersi
Są one wyjątkowe i oferują Twojej społeczności doskonałą okazję do znalezienia wpisów od Ciebie.

2. Hasztagi społeczności

Zainspiruj się swoją społecznością i używaj hashtagów niszowych, a nie ogólnych, aby nie zgubić się w tłumie, ale raczej wyróżnić się w niszy.

3. Wielkie i małe litery

Jeśli chcesz użyć kombinacji kilku słów jako hashtagu, zaleca się oddzielenie poszczególnych słów wielkimi literami. Z jednej strony zwiększa to czytelność i pozwala uniknąć błędnych założeń.

4. Odniesienie do marki

Wybrane przez Ciebie hashtagi powinny zawsze odnosić się do Twojej marki. Idzie to w parze z używanymi hashtagami społeczności.

5. Proste hashtagi

Nawet jeśli kombinacje słów są możliwe, radzimy używać prostych hashtagów, ponieważ są one zwykle łatwiejsze do zapamiętania. Dlaczego? Twoim celem powinno być skłonienie użytkowników do wyszukania go i znalezienia Twoich postów.

6. Liczba hashtagów

Jeśli chodzi o liczbę hashtagów, wisienką na torcie jest zwięzłość. Nie ma żadnych informacji według Facebooka, ale użyteczność nie powinna ucierpieć z powodu narzędzia zasięgu hashtagów. Dlatego zawsze myśl o czytelności i używaj hashtagów w tekście, gdy tylko jest to możliwe. Jeśli to zrobisz, maksymalnie powinno być 2-3 z nich. Jeśli zdecydujesz się na więcej na końcu postu, naszym zdaniem liczba nie może być większa niż pięć.

7. Bez znaków interpunkcyjnych

Powinno to być znane, ale wciąż widzimy to wielokrotnie, więc oto wniosek: Hashtagi nie działają ze znakami interpunkcyjnymi. Wyjątkowo prosimy pisać bez kropki lub przecinka.

wyszukiwarka-google

Wpływ na pozycjonowanie wersji mobilnej

Smartfon podbija świat cyfrowy – coraz więcej internautów korzysta z urządzeń mobilnych. Około 77 procent wyszukiwań odbywa się na urządzeniach mobilnych, dlatego Google wdrożył Mobile First Index. Od marca 2021 r. sytuacja stanie się poważna w przypadku stron internetowych, które nie są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, ponieważ Google zaindeksuje wszystkie witryny za pomocą bota na smartfony. Oznacza to, że w rankingu brana jest pod uwagę tylko wersja mobilna.

Aby osiągnąć dobry ranking Google, ważna jest zatem optymalizacja serwisów internetowych pod urządzenia mobilne oraz dostosowanie ich poszczególnych komponentów do specyfiki urządzenia. Poniższy post na blogu wyjaśnia, które czynniki rankingowe są ważne dla witryn mobilnych i jak najlepiej zoptymalizować witrynę zgodnie
z Mobile First.

Co to jest Mobile First?

Do tej pory punktem wyjścia dla koncepcji była wersja strony internetowej na komputery stacjonarne. Było to następnie zwykle sukcesywnie optymalizowane do użytku mobilnego w sensie klasycznego projektowania responsywnego. Z drugiej strony zgodnie z zasadą mobile-first, wersja mobilna jest koncepcyjnym punktem wyjścia. Oznacza to, że podejście mobile-first opiera się początkowo na użyteczności mobilnej podczas projektowania prezentacji i użyteczności. Najpierw tworzona jest witryna zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, a później wprowadzane są poprawki do wersji komputerowej.

Mobile First jako koncepcja projektowania stron internetowych jest zatem zmianą paradygmatu z komputera stacjonarnego na stronę mobilną i różni się od projektowania responsywnego głównie w swoim podejściu – oba dążą do tego samego celu optymalizacji mobilnej, ale mają inne podejście do implementacji.

Co to jest Mobile First Index?

Podczas oceniania i indeksowania Google robot indeksujący zawsze korzystał
z komputerowej wersji witryny do oceny. W kwietniu 2018 roku Google ogłosił uruchomienie Mobile First Index, ale w marcu sprawy potoczą się poważnie.

Od marca 2021 r. Google będzie używać Mobile First Index wyłącznie do oceny treści
i informacji udostępnianych w mobilnej wersji witryny. W rezultacie Twój ranking w Google zależy głównie od wersji mobilnej.

Indeks Mobile First nie jest nowym ani oddzielnym indeksem Google, ale istniejącym indeksem Google. Od lipca 2019 r.Google indeksuje wszystkie niezindeksowane strony internetowe za pomocą bota na smartfony. Jeśli witryna internetowa, która nie została zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, została już zindeksowana, Google nadal używa bota na komputery stacjonarne i przyznaje okres karencji.

Możesz sprawdzić, czy Twoja witryna została już zmieniona w Google Search Console. Test mobilności Google (test dostosowania do urządzeń mobilnych) pokazuje, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana do użytku mobilnego.

Co to jest witryna mobilna?

Witryna mobilna jest specjalnie zoptymalizowana do użytku na urządzeniach mobilnych. Zasadniczo tworzenie stron internetowych początkowo koncentrowało się wyłącznie na koncepcji witryn internetowych dla stacjonarnych komputerów stacjonarnych. W rezultacie wszystkie funkcje i elementy wizualne zaprojektowano z myślą o dużych ekranach
i szybkiej transmisji danych.

Nie jest wymagana druga wersja strony internetowej – zawartość wystarczy wprowadzić raz, a następnie zaktualizować. To niedrogie rozwiązanie.

Ładowanie wszystkich plików JavaScript i CSS może wydłużyć czas ładowania. Ponadto dostosowana nawigacja jest trudna do wdrożenia.

Responsywny projekt zaimprowizował niegdyś złe wrażenia użytkownika ze względu na przycięte obrazy, długi czas ładowania i ciągłe powiększanie treści, ale problem stanowi „tryb nieskończony” niektórych witryn.

Niekończące się przewijanie, skrócone teksty i ukryte obrazy ostatecznie prowadzą również do słabej użyteczności mobilnej (przydatność mobilna). Rozwiązaniem problemu jest zasada „Mobile First”, która w swojej koncepcji skupia się bezpośrednio na przyjaznym dla użytkownika wyświetlaczu na urządzeniach mobilnych.

Nie jest wymagana druga wersja strony internetowej – zawartość wystarczy wprowadzić raz, a następnie zaktualizować. To niedrogie rozwiązanie.

Ładowanie wszystkich plików JavaScript i CSS może wydłużyć czas ładowania. Ponadto dostosowana nawigacja jest trudna do wdrożenia.

Responsywny projekt zaimprowizował niegdyś złe wrażenia użytkownika ze względu na przycięte obrazy, długi czas ładowania i ciągłe powiększanie treści, ale problem stanowi „tryb nieskończony” niektórych witryn.

Niekończące się przewijanie, skrócone teksty i ukryte obrazy ostatecznie prowadzą również do słabej użyteczności mobilnej (przydatność mobilna). Rozwiązaniem problemu jest zasada „Mobile First”, która w swojej koncepcji skupia się bezpośrednio na przyjaznym dla użytkownika wyświetlaczu na urządzeniach mobilnych.

Oddzielne strony internetowe
Należy zauważyć, że Google preferuje projektowanie responsywne. Jednak niezależna witryna mobilna najlepiej pasuje do strategii mobile-first, ponieważ jej elementy są projektowane bezpośrednio na podstawie warunków urządzenia mobilnego. Oddzielna witryna mobilna jest tworzona w subdomenie, na przykład „m.facebook.com”.

Dlaczego warto optymalizować strony internetowe zgodnie z zasadą mobile-first?

Dlaczego Mobile First? Chociaż ostateczne wdrożenie Google Mobile Index ma nastąpić
w marcu 2021 r., użyteczność mobilna (przydatność dla urządzeń mobilnych) nie jest przedmiotem dyskusji od 2018 r. Google wprowadził aktualizację przyjazną dla urządzeń mobilnych w 2015 roku, w której przydatność mobilna stała się czynnikiem rankingowym.

Biorąc pod uwagę rosnącą od lat liczbę użytkowników mobilnych i obecnie około 77% zapytań wyszukiwanych za pośrednictwem urządzeń mobilnych, szybko stało się jasne, dokąd powinien zmierzać rozwój od 2015 roku.

Według ostatnich badań udział w rynku wyszukiwania mobilnego Google w Niemczech wyniósł 97,5% w listopadzie 2020 r.

Udział w rynku wyszukiwania Google
W Niemczech w listopadzie 2020 r. 97,5% zapytań wyszukiwanych na telefony komórkowe dotyczyło Google.
52,2% całego ruchu w witrynie na świecie pochodzi ze smartfonów. Według innej statystyki około 97,1% 14-19-latków w Niemczech korzystało ze telefonu z dotykowym wyświetlaczem w 2019 roku, a nawet w grupie wiekowej 60-69 lat około 73% korzystało ze smartfona; wśród osób w wieku 70 lat i więcej nadal wynosi 43%.


Udział użytkowników telefonów dotykowych w Niemczech w 2019 roku według grup wiekowych
Podczas wyszukiwania na smartfonie 51% użytkowników trafiło na nową firmę lub produkt. Średnio uzyskujesz 27,7% kliknięć, jeśli zajmujesz 1 pozycję na urządzeniach mobilnych, ale tylko 19,3% kliknięć, jeśli zajmujesz 1 pozycję na komputerach stacjonarnych.

Po wyjaśnieniach powyżej, odpowiedź na pytanie dlaczego warto optymalizować strony internetowe pod kątem urządzeń mobilnych, jest stosunkowo łatwa.

Optymalizacja mobilna jest konieczna z jednej strony ze względu na potrzeby użytkownika, z drugiej jest kluczowa dla rankingu Google. Strony internetowe zdecydowanie powinny być zoptymalizowane do użytku mobilnego, aby nadal dobrze się pozycjonować i nie odnotowywać żadnych strat transferowych.

W trakcie nowego indeksowania Google w mediach mówiono o „mobilnym geddonie”, ponieważ niektóre witryny straciły nawet 10% transferu danych.

Są jednak inne powody, dla których optymalizacja zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych jest ważna.

Poprzez lepszą wizualną (przyjazność dla użytkownika) i techniczną implementację (szybsze ładowanie) serwisu, zwiększa się czas wizyty potencjalnych klientów, spada współczynnik odrzuceń, a więcej użytkowników dokonuje zakupów (współczynnik konwersji).

Opcje optymalizacji mobilnej – jak zoptymalizować pod kątem Mobile First?

Chcąc zoptymalizować stronę internetową do użytku mobilnego, należy zwrócić uwagę na różne czynniki. Kontekst użytkowania jest istotny przy podejmowaniu decyzji, który projekt wybrać, czyli funkcje serwisu muszą być dostosowane do potrzeb użytkownika.

„Nie zmniejszaj ekranu, skup się na zadaniach”. – Nie zmniejszaj rozmiaru ekranu, skoncentruj się na funkcjach.

Użytkownicy urządzeń mobilnych mają zwykle mniej czasu niż użytkownicy komputerów stacjonarnych, dlatego należy unikać przeładowania informacjami i ograniczać zawartość sieci do podstawowych elementów. Projektując koncepcję, należy skoncentrować się na funkcjonalności strony internetowej iw razie potrzeby unikać problematycznych treści (np. Duże obrazy, Flash, filmy). Operację należy zaprojektować tak płynnie, jak to możliwe, dla użytkownika, aby uzyskać dłuższy czas trwania wizyty, niższe współczynniki odrzuceń
i lepszą pozycję w rankingu.

Google oferuje nawet własny przewodnik po optymalizacji mobilnej i przewodnik SEO jako wsparcie. Zapoznaj się również ze sprawdzonymi metodami Google dotyczącymi indeksowania zoptymalizowanego pod kątem urządzeń mobilnych. Istnieje tutaj wiele rozwiązań umożliwiających rozwiązywanie problemów.

W kolejnych sekcjach chcielibyśmy poświęcić się indywidualnym punktom optymalizacji
i wyjaśnić, jak można optymalizować w Mobile First.

Projekt i budowa strony mobilnej

W odniesieniu do projektu ważne jest, aby użytkownik miał przyjazny interfejs. Układ musi być optymalnie dostosowany do powierzchni ekranu, a cała zawartość musi być wyświetlana bez konieczności powiększania lub przewijania przez użytkownika. Nie ma nic bardziej wyczerpującego niż przewijanie w poziomie w witrynie mobilnej w celu odczytania obciętych fragmentów tekstu i obrazów. W tym przypadku obszar wyświetlania nie został ustawiony prawidłowo. Dlatego Google zaleca:

Responsywne projekty internetowe, które automatycznie dostosowują treść do rozmiaru ekranu. Ani adres URL, ani kod HTML nie zmieniają się tutaj.

Nawet zbyt małe elementy nawigacyjne, takie jak przyciski, linki lub kategorie menu, mogą frustrować użytkowników. Elementy muszą być klikalne kciukiem.

Im bardziej uciążliwe i podatne na błędy działanie strony mobilnej jest dla użytkownika, tym wyższy współczynnik odrzuceń. Jeśli współczynnik odrzuceń jest zbyt wysoki, Google ocenia zawartość strony internetowej jako nieistotną. W związku z tym projekt jest ważnym czynnikiem rankingowym w celu wydłużenia czasu trwania wizyty, obniżenia współczynnika odrzuceń i zwiększenia współczynników konwersji.

Aby uzyskać lepszy przegląd, należy zoptymalizować następujące punkty:

Struktura menu powinna być prosta i przejrzysta, aby informacje były szybko dostępne.
Nawigację można umieścić na końcu strony głównej, więc użytkownik musi spojrzeć na resztę informacji.
Wyrównanie w pionie: pozioma struktura menu na stronie komputerowej jest wymieniona jako przyciski jeden pod drugim w wersji mobilnej. Dzięki temu możesz szybciej dostać się do ważnych podstron.
Rozwijane menu: Rozwijane menu mogą również kompresować zawartość i dawać użytkownikowi możliwość uzyskania żądanych informacji. Ponadto może szybko przełączać się między pozycjami menu i przeglądać je wszystkie w tym samym czasie.
Kiedy zdjęcia są przydatne?
Obrazy na stronach internetowych są przyjemne dla oka, mają pewien estetyczny wygląd
i budzą emocje. Jednak w przypadku wersji mobilnej musisz zdecydować, czy są one przydatne i potrzebne. To, co wygląda dobrze na pulpicie, niekoniecznie musi być odpowiednie dla smartfona. Jeśli użytkownik musi przewijać lub nagłówek jest nieczytelny, szybko się denerwuje, co zwiększa ryzyko ponownego opuszczenia strony.

Dlatego jako operator strony internetowej powinieneś zawsze zadawać sobie pytanie, czy obrazy są potrzebne. Czy potrzebuję obrazów, czy tylko pogarszają one działanie mojej witryny? Jeśli nie mają znaczenia dla użytkownika, należy je usunąć.

Użyteczność
Ponadto użytkownik powinien mieć szybki dostęp do informacji i łatwo zainicjować proces zakupu lub wywołać informacje kontaktowe za pomocą przycisku „kliknij, aby połączyć”. Funkcja wyszukiwania wewnętrznego to dobry wybór, jeśli chodzi o szybki dostęp do niezbędnych informacji, które nie są dostępne w nawigacji.

Formularze lub inne pola wejściowe powinny być łatwe w użyciu i szybko wypełniać – zalecana jest tutaj funkcja autouzupełniania.

Techniczna realizacja strony mobilnej
Oprócz aspektów projektowych kluczowe znaczenie mają również obszary techniczne, ponieważ wydajność ma decydujące znaczenie dla współczynnika odrzuceń i czasu trwania wizyty. Według Google Speed ​​Update czas ładowania strony jest ważnym czynnikiem rankingowym.

Aby zapewnić szybki czas ładowania, witryna powinna być jak najprostsza i unikać dużych obrazów, ponieważ ładowanie ich zajmuje dużo czasu.

Im dłuższy czas ładowania, tym wyższy współczynnik odrzuceń. Zgodnie z obecnym stanem strona nie powinna ładować się dłużej niż 3 sekundy. 53% odwiedzających witrynę opuszcza witrynę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy.

Dobrze ustawione buforowanie przeglądarki i skompresowana zawartość (obrazy, HTML, CSS i skrypty) zapewniają szybsze ładowanie wersji mobilnej. Istnieją również narzędzia dla różnych języków programowania, które mogą zminimalizować kod źródłowy lub sprawdzić błędy.

media społecznościowe

Media Społecznościowe – trendy

2020 był rokiem innym niż wszystkie! Około 94% Polaków regularnie korzystało z Internetu i mediów społecznościowych w 2020 r. – różnorodność kanałów mediów społecznościowych nigdy nie była większa! Ale jakie są najważniejsze trendy w social mediach w 2021 roku? Przyjrzeliśmy się trendom i wydarzeniom oraz przedstawiliśmy osiem najważniejszych trendów w mediach społecznościowych w 2021 roku!

Relacje


Ponad 90% użytkowników trzyma teraz smartfony pionowo i nie ma już ochoty obracać telefonów komórkowych, aby oglądać filmy w formacie pełnoekranowym. Dlatego format wideo 9:16 ponownie wysunie się na pierwszy plan w 2021 roku, również dzięki kanałom mediów społecznościowych takim jak Instagram Story czy TikTok. Nawiasem mówiąc, za tą ograniczoną czasowo treścią, tak zwaną „treścią ulotną”, kryje się psychologiczny trik: treści ulotne powodują, że użytkownicy nieustannie sprawdzają swoje historie w obawie, że czegoś nie przegapią! W rezultacie Twoi potencjalni klienci zwykle szybciej kupują produkty.

Filtr AR


Pokémon pokazał drogę: AR (Augmented Reality) staje się coraz bardziej istotne i będzie odgrywać główną rolę w mediach społecznościowych w przyszłości! Od momentu premiery na Instagramie technologia ta została uznana nie tylko za niezbędną w społeczności graczy, ale także jako czynnik zapewniający zabawę dzięki filtrom zdjęć w świecie mediów społecznościowych. Dzięki treściom AR dajesz swoim użytkownikom nowy sposób interakcji z Twoją firmą, jednocześnie wzbudzając ciekawość i wyróżniając się z tłumu. Im bardziej kreatywne są Twoje filtry lub filmy, tym większy będzie Twój zasięg i podzielność między użytkowników.

Mikroinfluencerzy

Mikroinfluencerowie będą nadal na topie w 2021 roku! Nawet jeśli ich liczba obserwujących jest zwykle poniżej 100 000, mikroinfluencerzy czasami osiągają wyższy wskaźnik zaangażowania niż ich słynni koledzy. Specjalizując się w określonym obszarze zainteresowań, mikroinfluencerzy są rozpoznawani przez swoich subskrybentów jako eksperci, mają wysoki poziom zaufania i trafiają do określonej grupy docelowej. Kolejną zaletą mikroinfluencerów jest to, że zazwyczaj wymagają mniejszych opłat niż „duże ryby”.

TikTok

Wiele zmieni się też w TikTok w 2021 roku.
TikTok szturmem podbił świat mediów społecznościowych! Aplikacja została pobrana ponad 2 miliardy razy i jest najszybciej rozwijającą się platformą mediów społecznościowych na świecie. Zabawne filmy, małe występy taneczne i różne wyzwania wypełniały dotychczas codzienne życie wielu młodych ludzi. Może się to zmienić
w 2021 r., ponieważ starsze grupy docelowe są również reprezentowane na platformie
i działają jako konsumenci. Firmy nie powinny zatem zaniedbywać aplikacji i aktywnie wykorzystywać ten kanał do celów marketingowych.

Marketing nostalgii

Stare dobre czasy – to podstawowy plan marketingu nostalgicznego 2021! Dobrze przemyślana kampania nostalgiczna może ożywić pozytywne uczucia u użytkowników poprzez wspomnienia z przeszłości i doświadczenia. Nie tylko docierasz do użytkowników na poziomie emocjonalnym, ale także czerpiesz korzyści z tego połączenia. Kampanie nostalgiczne istotnie mają pozytywny wpływ na świadomość marki i zachowania zakupowe.

Chatboty

Chatboty lub boty komunikatorów stały się nieodzowne w sieciach społecznościowych. Już w 2020 roku coraz więcej firm wdrażało zautomatyzowane rozmowy partnerów na własnej stronie internetowej lub kanale mediów społecznościowych. W 2021 roku komunikatory będą nadal cieszyły się coraz większą popularnością i będą oferować nową formę komunikacji z klientem! Slogan sprzedażowy, który normalnie miał miejsce w sklepie, będzie w przyszłości prawdopodobnie coraz częściej zastępowany dialogiem na stronie internetowej.

Transmisje na żywo

Dzięki większej przepustowości transmisje na żywo będą coraz ważniejsze w 2021 roku.
Transmisja na żywo jest nową gwiazdą treści w niebie mediów społecznościowych i znajduje się w czołówce trendów mediów społecznościowych na 2021 rok. Z powodu globalnego kryzysu koronawirusowego ogromnie wzrosła potrzeba „kontaktów społecznych” i najnowszych wiadomości. Transmisje na żywo są idealne i niezbędne do przetrwania, szczególnie dla firm poszukujących bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami!

Aktywizm marki

W szczególności rok 2020 pokazał, że tematy takie jak ochrona środowiska, włączenie społeczne i sprawiedliwość społeczna stają się coraz ważniejsze na platformach mediów społecznościowych. Wielu użytkowników coraz częściej wydaje pieniądze na firmy, które również zajmują się tymi problemami i mają jasne stanowisko polityczne. Dla 2021 r. tym ważniejsze jest, aby firmy zmieniły pozycję i nie tylko podjęły kwestie społeczne, ale także mocno włączyły je do swojej misji korporacyjnej.